ongeduldig

Discussie in 'De bevalling' gestart door misty75, 23 okt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Friesland90

Friesland90 Fanatiek lid

21 jun 2010
    2.661
    5
    38
    Bolke gefeliciteerd!!!!

Thauma, fijn dat het goed gaat!! Gelukkig geen ziekenhuis opname nodig idd en kun jullie lekker thuis blijven.

Hier een nachtje in het ziekenhuis geslapen gisteren. Ik heb zo veel bekken en heup pijn dat ik het niet meer vol hou. Helaas was alles nog dicht en is inleiden op dit termijn wel een hele toer, vooral ook met pijn juist. Daarom wordt ik woensdag weet getoucheerd, mocht ik dan ontsluiting hebben dan worden donderdag in het ziekenhuis de vliezen gebroken en anders wordt ik vrijdag ingeleid, niet later. Het gaat zo echt niet meer en ik vaak er flink van. Ik had liever mijn zwangerschap natuurlijk voldragen, dit voelt echt laf. Maar ik kan niet eens bij de wc komen, het is verschrikkelijk.

De kleine maakte het goed op de ctg's, daar ben ik heel bij om, dat staat voorop uiteraard

2. mb90

mb90 Bekend lid

17 feb 2013
    706
    25
    28
    Vrouw
    Weet niet of ik hier al eerder gereageerd heb..:)

@ bolkje, Dikke proficiat! Geniet ervan.

@ mamama: Kan nu niet lang meer duren he toch! Ik duim voor je.

hier:
    Mijn geduld raakt op! Ben nu 38+4 en ik wil haar eruit! Ik verlang zo om mijn meisje vast te hebben he.
    Ook mijn vriend loopt op zijn ongemakken. Hij had zo gehoopt dat het dit weekend zou gebeurt zijn...
    Hij werkt vandeweek tamelijk ver en zou meer dan 2uur duren voor hij bij mij is. En dat maakt hem bang en bezorgt hem stress.

Ook de mensen in de omgeving vragen telkens en, en en? Nee nog niets.. zucht;)

Morgen terug naar de gyn. Kijk er weer naar uit :)

3. Siertje2981

Siertje2981 Fanatiek lid

8 apr 2013
    3.456
    3
    0
    Werkzaam in een kledingwinkel als assistentbedrijf
    Leidschendam
    Hier sinds half 5 vanochtend fikse krampen, steken en harde buiken. Voorlopig blijft het daarbij al is de buikpijn verschoven van m'n buik naar m'n rug en steken voor. Weet echt niet meer hoe ik moet zitten, staan, liggen, lopen. Vanochtend al een half uur onder de douche gezeten, zou ik denk zo de hele dag kunnen doen :D. Is allemaal nog niks concreets, maar wel echt zwaar ongemakkelijk. Ben benieuwd hoe lang dit gaat duren, kom maar op met die weeën!!! Hahahah!

4. Mamamama

Mamamama Actief lid

28 mrt 2011
    430
    0
    0
    NULL
    NULL
    @Friesland
    Veel sterkte, laf is het absoluut niet soms maak je afwegingen met ook het beste voor de baby op het oog en dat is dat mama ook het minst geschonden uit de zwangerschap komt.

@Siertje
    Dit wilden wij ook in het begin doen, niet het geslacht weten maar onze nieuwsgierigheid won het al gauw. Hoe doen jullie dat dan, geen spanning? En spulletjes kopen?

@mb90
    Nog maar zo kort maar omdat het elke dag weer kan gebeuren maakt het des te meer ongeduldig. Bij 20 weken loop je niet elke dag aan een bevalling te denken. Maar hier elke ochtend weer of elk moment dat ik wakker word in de nacht. Zou het nu ploppen, het water stromen of krijg ik zomaar heftige weeen?

Zucht en dan had ik het liefst gewild nooit horrorverhalen te lezen op het internet. Want als zwangere vrouw maak je je daar ook nog eens druk om.

5. misty75

misty75 Bekend lid

16 jan 2013
    798
    1
    18
    Vrouw
    verpleegkundige
    West-Brabant
    Goedemorgen iedereen. zo te lezen weer nodige gebeurt aan ziekenhuis bezoeken etc...

@Friesland: is niet laf hoor dat je op tijd aan de bel trekt en ingeleid wordt. geestelijke stress is ook niet goed voor jou en voor je kindje....dus als je zoveel last van je lichaam hebt en het echt niet trekt dan is dit toch een goede oplossing...je moet ook nog bevallen en als je lichamelijk/geestelijk uitgeput bent van de pijn dan wordt de bevalling ook een stuk zwaarder. Nu houd je het behapbaar voor jezelf...althans zo zie ik het...

@mamama: spannend bij jou ook....ik zou geloof ik toch best wel stressen als het hartje van mijn beeb van die dippen zou maken....knap dat je kan vertrouwen op je gyn. hopen dat het nu verder goed blijft gaan en je de beeb ook goed blijft voelen.

@siertje: spannend zeg al die krampen en voorwerk...je zou toch denken dat het op den duur ergens tore leidt he ;)

@mb90: welkom hier...kan me wel voorstellen dat je het beu bent hoor...klets hier gezellig mee...Lijkt me idd lastig als je man komende week zo ver van jullie huis moet werken...kan hij niet iets regelen met zijn baas dat hij wat meer in de buurt zit?

@Hier: gisteren vrij rustige dag...nog wel harde buiken zo nu en dan maar minder intens als de afgelopen dagen....vannacht 2 uur lang klaar wakker gelegen en de beeb maar bewegen in mijn buik...gisteren 2x en vandaag ook alweer kloddertjes witte afscheiding bij afvegen (Sorry!) dus denk dat mijn baarmoedermond zich meer aan het rijpen is....ook meer last van krampen in onderbuik en onderrug....maar ja ook dat zegt niets he....rommelt hier al heel de week flink zonder resultaat....morgen komt als het goed is de vk kijken of ze mij nu wel kan strippen...hopelijk kan het en doet het wat! want mentaal begin ik er echt doorheen te zitten...ook omdat ik zo weinig kan door bekkenpijn en mijn buik die maar groeit en zeer gaat doen....ben steeds vaker/sneller emotioneel. maar goed weet dat ik nog even vol moet houden....en anders woensdag bij de gyn in ziekenhuis ga ik aandringen op inleiden op korte termijn....het is nu wel welletjes geweest :)

Fijne dag iedereen en hopen op meer mooie wondertjes die geboren gaan worden :)

6. Siertje2981

Siertje2981 Fanatiek lid

8 apr 2013
    3.456
    3
    0
    Leidschendam
    @mamamama: ik kon het eigenlijk ook niet, maar ml wil het echt niet weten dus zat er niks anders op hihihi!
    Spulletjes zijn allemaal neutraal. Geen roze of blauw enz. Kleertjes ook alles beige en wit met een beetje rood.

Ben nu alleen wel echt MEGA nieuwsgierig! Ik zelf denk een meisje, ml denkt een jongen. Hopelijk weten we het snel!

7. Natasja25

Natasja25 Actief lid

3 okt 2011
    153
    0
    0
    Curacao
    Word steeds spannender! Hier een hele onrustige nacht gehad. Heel veel wakker, krampjes zijn weer terug maar er zit geen regelmaat en en het word ook niet heftiger. In mijn hoofd is het 1 grote chaos. Ik zat er gister een beetje doorheen. Veel huilen en mijn man weet dan ook niet zo goed wat hij moet doen.... Maar goed we zetten nog even door. Wanneer kunnen ze je eigenlijk strippen? Ik heb dinsdag weer een afspraak bij de vk, ik ga vragen of ze misschien iets kan doen.

Fijne dag allemaal vandaag dames :)

8. misty75

misty75 Bekend lid

16 jan 2013
    798
    1
    18
    Vrouw
    verpleegkundige
    West-Brabant

Volgens mij eind week 40. Las dat bij 41 weken meest effectief zou zijn. Mijn vk doet het vanaf 40+5.

Sterkte in ieder geval!

9. Natasja25

Natasja25 Actief lid

3 okt 2011
    153
    0
    0
    Curacao
    Ow dan ben ik dus nog echt te vroeg en moet ik dus nog even volhouden! Tandjes op elkaar ;)

10. misty75

misty75 Bekend lid

16 jan 2013
    798
    1
    18
    Vrouw
    verpleegkundige
    West-Brabant
    mja je kan het altijd bespreken toch? misschien wordt het ook wel eerder gedaan hoor ;)

hoop eigenlijk dat het morgen hier wel lukt ;)

11. Natasja25

Natasja25 Actief lid

3 okt 2011
    153
    0
    0
    Curacao
    Ja ik hoop het ook voor jou misty. Morgen al een week overtijd. En steeds dat gerommel. Ik hoop echt dat je maar heel snel je kleine meisje in je armen mag houden :)

12. Friesland90

Friesland90 Fanatiek lid

21 jun 2010
    2.661
    5
    38
    Je kunt het altijd overleggen met de verloskundige en uitleggen waarom je het graag wilt, misschien dat ze dan wel eerder strippen.
    Onze vk geeft de voorkeur er liever niet aan omdat het heel veel gerommel en harde buiken kan geven zonder effect, vooral voor de 40 weken.
    De vk wilde bij mij ook geen poging doen om te strippen en heeft mij daarom naar het ziekenhuis doorgestuurd.

13. Friesland90

Friesland90 Fanatiek lid

21 jun 2010
    2.661
    5
    38
    Siertje, wat verschrikkelijk dat je ook zo pijn hebt en je je zo voelt.. Het douchen helpt wel iets tegen de pijn? Bij mij in ieder geval wel, maar ik kan niet zitten in onze douche omdat het daar te krap voor is en lang staan gaat gewoon niet. Maar toch geeft het wel even wat verlichting. Gelukkig hebben we ook een bad wat ik echt heel prettig vind(behalve het eruit komen) Heb je ook een bad? misschien kun je bij iemand anders even in bad? Ik voel me na de tijd echt even beter!!

mamama en misty, dat is inderdaad zo. Het gaat om de moeder natuurlijk. Maar toch is het gewoon het mooist als je je zwangerschap volledig uitdraagt en je kindje zelf kan bepalen wanneer hij/zij komt. Ik vond het bij mijn zoontje heel bijzonder dat hij toch besloot nog te komen! Maar nu is het anders en voelt het toch wel wat als falen. Hopelijk kan ik mij hier na de bevalling en misschien zelf nog wel voor de bevalling goed overheen zetten en accepteren dat het is zoals het is. Dit gaat gewoon zo niet meer.

Misty, dat klinkt inderdaad als rijpen en verstrijken van de baarmoedermond. Hopelijk is het rommelen in ieder geval niet voor niks..!!! Wat betreft de lichamelijke klachten en het emotioneel zijn kan ik je de hand schudden.
    Mijn collega's hebben gister een erg vervelend dag gehad, wat een leuk uitje zou zijn. Jullie hebben het vast wel gezien op het nieuws met de bussen die verongelukt zijn? Misschien een beetje lullig om het zo te zeggen, maar ik ben blij dat ik niet mee was. Gelukkig maken de collega's het wel goed ondanks alles. Maar ik was erg emotioneel er onder en moest wel even flink huilen van de schrik.

14. Mienemuisje

Mienemuisje Fanatiek lid

17 feb 2013
    1.161
    0
    0
    Meiden!

Ik ben gisteren op 2 november om 19.25 bevallen van een prachtige dochter! Ze weegt 3150 gram en is 51 cm lang.

Later meer, wanneer ik een beetje hersteld ben. Xje

15. Natasja25

Natasja25 Actief lid

3 okt 2011
    153
    0
    0
    Curacao
    Waauuuww nog een baby!!!!! Gefeliciteerd mienemuisje!! Geniet ervan!!

16. Siertje2981

Siertje2981 Fanatiek lid

8 apr 2013
    3.456
    3
    0
    Leidschendam
    @mienemuisje: gefeliciteerd!!!!

@friesland: hebben idd een douche en een bad. Gelukkig is er bij ons wel genoeg ruimte om te zitten onder de douche. Vandaag ook twee keer gedaan, wat is dat lekker zeg! Bad vind ik ook heerlijk, kom er alleen wat moeilijk uit momenteel :D

@hier: vrees weer "vals alarm"... Vanmiddag, nar 10 uur harde buiken, krampen en rugpijn, is het weer rustig geworden. Wel even bij kunnen slapen want heb vannacht maar een uurtje of 2 m'n ogen dicht gehad. Morgen naar de vk en dan echt even vragen of ze wil kijken. Kan gewoon niet dat dit niks heeft gedaan!

17. misty75

misty75 Bekend lid

16 jan 2013
    798
    1
    18
    Vrouw
    verpleegkundige
    West-Brabant
    @Friesland: had er vaag iets over gehoord ja over die bussen, maar niet echt gelezen...nu net wel naar aanleiding van jouw berichtje hierboven....wat heftig zeg! En idd kan me voorstellen dat je blij bent dat je niet mee was....wel heftig voor jou en je collega's....gelukkig nog dat ze er zo "goed" vanaf zijn gekomen....

@Mienemuisje: hier ook nogmaals gefeliciteerd!!

@Siertje: balen joh dat het weer vals alarm is, maar aan de andere kant als er van alles in ins lichaam gebeurd is dat vast allemaal voorbereiding op het echte werk hihi...

18. Ka85

Ka85 Fanatiek lid

14 jan 2009
    2.587
    0
    36
    Hoi meiden,

Hier ook bevallen van een gezonde zoon op 30 oktober. Was een snelle bevalling van 2 uurtjes en heerlijk thuis. Het gerommel had toch door gezet. Nu lekker aan het genieten.
    Ik wil jullie nog even veel succes wensen met de laatste loodjes en ik hoop dat jullie ook snel aan de beurt zijn om te bevallen!

19. Siertje2981

Siertje2981 Fanatiek lid

8 apr 2013
    3.456
    3
    0
    Leidschendam
    Gefeliciteerd Ka85!!!!!

20. misty75

misty75 Bekend lid

16 jan 2013
    798
    1
    18
    Vrouw
    verpleegkundige
    West-Brabant
    Gefeliciteerd! Dat was een snelle bevalling dan! Lekker dat jullie nu aan het genieten zijn.

Deel Deze Pagina