Vanochtend bij de vk geweest. Na een weekend krom liggen van voorweeën en harde buiken en 7 weken bekkenklachten waardoor ik niet eens voor m'n eigen dochter kan zorgen zat ik er behoorlijk doorheen. Toen vertelde ze me dat een tweede kindje bijna altijd eerder geboren wordt dan de eerste. Dochter is geboren met 39+3, dus waarschijnlijk hoef ik niet zo lang meer zei ze. Nu mijn vraag... Is dat nu onzin en goed bedoeld om mij moed in te spreken, of is het waar? Ik heb wel vaker gehoord dat een tweede kindje vaak in dezelfde week wordt geboren, maar eerder.... Dus een poll
De tweede kwam later, de eerste was met 40+1 en de tweede was met 40+5, scheelt niet veel maar bij de tweede had ik enorm veel last van voorweeën wat dus geen pretje was. Ik denk zelf eerlijk gezegd dat het niet te zeggen is, een baby komt vanzelf wanneer die daar zin in heeft toch? En hij weet vast nog niet dat hij een 2e is en dat ie dus eerder komen moet
Hier de eerste met 40wk en de tweede met 40+2 dus veel scheelt het niet! Wel al een paar weken ervoor voorweeën, wat ik bij de eerste helemaal niet had. Sterkte!
Eerste met 37+5, de derde nu bij 39+3 nog niet bevallen, dus in ieder geval best behoorlijk wat later. (de tweede is een ander geval, dat was een zwangerschapsafbreking ivm een niet-levensvatbaar kindje).
De eerste zwangerschap duurde het langst maar was ook de enige zonder complicaties en die ik gewoon 'uitgelopen' heb. De eerste beviel ik met 39+ 3. De tweede keer werd ik ingeleid omdat ons meisje was overleden met 37 wk. Dat is dus niet echt van toepassing met deze poll. De derde werd spontaan prematuur geboren vanwege infectie. Ik weet dus niet hoe het geweest was zonder complicaties. Hopelijk duurt het niet al te lang meer voor je.
41+2 (ochtend) 41+1 (laat in de avond) Al met al vrijwel gelijk Hier zei de vk juist dat het meestal eenzelfde termijn is waarop je bevalt. Derde kwam dan echter weer heel vroeg (in mijn ervaring) 39+5. Bij 2 en 3 wel heel veel voorweeën gehad, bij de tweede gecombineerd met bi.
Bij mij zei de verloskundigen dat je rekening moest houden dat het ongeveer rond de tijd van de 1e geboren gaat worden.1e melde zich pas met precies 42 weken. De 1e heb ik niet afgewacht. Ik trok het niet meer icm heet weer, dus ik ben gestript. 2e is toen met 40+2 geboren. Mijn zusje is van de 1e met 38 weken bevallen en rekende er met de 2e ook op. Niet dus, die kwam met 41+6 na inleiden
In het algemeen is het wel waar geloof ik, maar bij mij niet. Oudste werd met 38 weken geboren en tweede met 41+2. Voor m'n gevoel liep ik al 3 weken overtijd, haha. Derde kwam wel weer wat eerder met 39 weken.
Eerste 40+3 tweede 37+2 Dus hier klopte het wel, laten we hopen dat de derde ook het termijn van de tweede aanhoud hier