Ongeduldig!

Discussie in 'De bevalling' gestart door Natascha8778, 4 mei 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sim88

Sim88 Bekend lid

2 okt 2013
    933
    0
    16
    Oeeeeh allebei duidelijke voortekens! Ja wie weet gaan jullie gwn tegelijk bevallen! Hoop het voor jullie. Spannend!!

Ik hou het hier in de gaten! Wel laten weten hè als het begint ;)

En mocht ik jullie niet meer spreken, toi toi toi. Zet hem op!

2. Chocoholic

Chocoholic Fanatiek lid

25 sep 2011
    2.806
    417
    83
    Jaa dat zou grappig zijn zo tegelijk. Hier nog geen verandering. Hopelijk is het allemaal niet voor niks geweest.
    bruinverlies kan van het strippen zijn geweest. Ben benieuwd!

Voel jij je al wat beter Sim?

3. Sim88

Sim88 Bekend lid

2 okt 2013
    933
    0
    16
    Ja ik heb vandaag eigenlijk "nergens" last van dus ik ben voorlopig nog niet aan de beurt hihi ;)

4. sther3

sther3 Niet meer actief

Ohh ja is nu ook alweer over dat slijmverlies, jammer hoopte dat het wat zou zeggen. Hier ook niet veel verandering, af en toe nog een harde buik die doortrekt naar m'n rug en de kleine ligt met z'n billen recht omhoog dus dat voelt ook niet zo lekker.
    Vooruit, hopelijk vannacht beter slapen en dan morgenmiddag weer naar de vk..
    Ahh, geniet van je nergens last van daagjes ;)

5. Libra

Libra Fanatiek lid

2 okt 2007
    2.354
    0
    0
    Ik lees even met jullie mee. Ben inmiddels ook ongeduldig. Ik heb dan de 37 weken misschien nog wel niet gehaald, maar ik zit al weer anderhalve week in de weeën die niet doorzetten.

Ze komen structureel om de 5 minuten, gaan niet weg na een warme douche en worden vooral erger als ik 's avonds wat rust krijg. Soms wordt het even heftiger, 2 minuten lang, elke 4 minuten. Heb ook al twee avonden in het ziekenhuis doorgebracht...

Bij mijn eerste heb ik ruim 5 weken in de voorweeën gezeten voor ze me met 41 in hebben geleid. Ik hoop zooooo ontzettend dat het nu uit zich zelf opgang komt.

6. sther3

sther3 Niet meer actief

Ah, ja ik heb bijna twee weken al 'voorweeën', hebben inmiddels voor 1 cm ontsluiting gezorgd dus het is niet voor niks!
    Ben bang dat het strippen bij mij alleen dus niet veel gedaan heeft, balen. Ik weet ook niet meer wat ik moet doen om het op gang te helpen, bewegen, rusten, douchen, niks helpt. Moedeloos! En iedereen bevalt maar haha. Wat zijn wij toch zielig.. 😜 hopelijk wacht jouw kleine nog even Libra, tot je 37-38 weken bent en komt hij/zij dan gauw!

7. Soit

Soit Niet meer actief

Even inbreken om te zeggen dat ik met jullie mee leef...
    Ik ben zelf zaterdagochtend bevallen, maar vond de laatste weekjes ook ontzettend zwaar met steeds voorweeen en dat het dan uiteindelijk niet doorzet...

Ik duim mee dat jullie allemaal super snel bevallen, sterkte voor nu!

8. Sim88

Sim88 Bekend lid

2 okt 2013
    933
    0
    16
    Oh meisjes toch, ik hoop niet dat ik weken met weeën moet lopen. Lijkt me helemaal slopend!

@soit proficiat met de geboorte van jullie zoon! Is alles goed gegaan? En hoe maakt de kleine het?
    Met hoeveel weken ben je eigenlijk bevallen?

9. Chocoholic

Chocoholic Fanatiek lid

25 sep 2011
    2.806
    417
    83
    @libra: ooh nu al weeen? Wat zegt je vk? Succes!

@soit: gefeliciteerd nog en tnx voor je post. Hoop het ook snel te kunnen melden hier!

Hier lijkt er wel wat te gaan gebeuren. Het rommelt allemaal flink dus hopelijk gaat er nu echt iets doorzetten!

10. sther3

sther3 Niet meer actief

Jaa, hup hup, kom maar op met die weeen, nooit gedacht dat je blij kon worden van pijn haha.
    Sinds gisteravond hier ook mega rugpijn weer, harde buiken gevoel alleen dan in m'n rug wat af en toe erger wordt en weer afneemt, tussendoor doortrekkend naar m'n buik.. Ook m'n slijmprop verloren denk ik, maar in slaap gevallen uiteindelijk en nu wel weer gevoelige en pijnlijke buiken.. Man maar gewoon naar z'n werk gestuurd, maar voor een ochtendje want vanmiddag naar de vk weer..
    Succes als het doorzet Chocoholic!

11. Chocoholic

Chocoholic Fanatiek lid

25 sep 2011
    2.806
    417
    83
    Ja hopelijk bij jou ook!!

12. Sim88

Sim88 Bekend lid

2 okt 2013
    933
    0
    16
    Oeehhh wat spannend zeg! Ik blijf jullie volgen!!! :D

13. Libra

Libra Fanatiek lid

2 okt 2007
    2.354
    0
    0
    Yup, nu al weeën... VK zegt prikkelbare/overgevoelige baarmoeder. De weeën doen vrij weinig, op verstrijken en verweken na. En mij uit mijn slaap houden, natuurlijk. :p

aankomende dinsdag mag ik naar de gynaecoloog om te praten. In principe leiden ze niet in voor 41 weken, maar er staan inmiddels wel adviezen om me niet langer dan noodzakelijk zo door te laten lopen. Ik heb alleen geen flauw idee wat dat betekent.

Het vervelende is, dat ik nu geen idee heb wanneer ik moet bellen. Om de 5 minuten een minuut lang heb ik zo'n beetje elke avond, al meer dan anderhalve week lang. En dat maakt het allemaal heeeeeeel onzeker.

14. Chocoholic

Chocoholic Fanatiek lid

25 sep 2011
    2.806
    417
    83
    Ja dat maakt het wel moeilijk natuurlijk. Ff overleggen met je vk wat je wanneer moet doen?

15. sther3

sther3 Niet meer actief

Nou, weer gestript net maar wel beter nu dan afgelopen dinsdag, deed nu iig een stuk meer zeer en t was volgens de vk goed gelukt.. Nu op haar orders in bed met een kruikje, me afzonderen van de wereld ☺️
    Bloeddruk was wel aan het stijgen, zat op het randje van doorgestuurd worden maar moest het zelf heel goed in de gaten houden dan hoefde het nog niet. Afwachten weer nu, anders komt ze maandag langs.
    Inleiden wil ze pas met 42 weken over spreken, schijnen ook weer nadelen aan te zitten dus ja.. Zolang ik het nog volhoud stuurt ze liever niet door.
    Weer positief gaan denken nu, ik ga me even afzonderen. Zoals zij zei: dekens over je hoofd en kruikje tegen je buik aan.

16. Chocoholic

Chocoholic Fanatiek lid

25 sep 2011
    2.806
    417
    83
    Oke, klinkt toch wel positief dan!
    Inleiden lijkt me echt geen pretje dus zolang je het zo volhoudt moet je het doen hoor. Doe ik ook ;)
    Hier wel wat meer last van krampjes enzo maar kan het moeilijk thuisbrengen. Zijn dat weeen?! Lig voornamelijk ook op bed haha! Nadeel is wel dat je er zo lam van wordt.
    Hopen op snel verandering voor ons beiden!

17. Libra

Libra Fanatiek lid

2 okt 2007
    2.354
    0
    0
    Inleiden kan ook heel erg meevallen, gelukkig. :) Mijn eerste is ook ingeleid. Viel me alles mee.

18. Chocoholic

Chocoholic Fanatiek lid

25 sep 2011
    2.806
    417
    83
    Oke fijn om ook eens een goed verhaal te horen. De meeste dingen die ik hoor zijn weeenstormen en dat het niet goed ging etc. Maar dat zijn de dingen die blijven hangen natuurlijk. Je hoort ook vaak alleen de horrorbevallingen he

19. Libra

Libra Fanatiek lid

2 okt 2007
    2.354
    0
    0
    Dat komt denk ik omdat het ontzettend fijn is om een negatieve ervaring van je af te kunnen praten. Gek genoeg zijn het juist de zwangeren die dat soort onzin over zich heen krijgen.

Ik had dus, zoals ik al zei, ruim 5 weken niet doorzettende weeën. Ook strippen heeft niet geholpen de weeën door te laten zetten. Uiteindelijk heeft de VK besloten dat ik beter kon worden ingeleid.

Ik kon me 's morgens in de verloskamers melden. Ik had toen 2cm ontsluiting (dus de weeën deden wel -iets-, maar niet zo veel...) In principe wilden ze direct een infuus zetten, maar ik heb gevraagd of ze misschien eerst de vliezen wilden breken. Misschien kwam het dan alsnog op gang? Aan die wens is gehoor gegeven. Ze hebben de vliezen gebroken en vervolgens anderhalf a twee uur gewacht op activiteit. Er was wel wat activiteit, maar nog steeds niet genoeg. Daarna is een infuus gezet.

Protocol geeft aan dat elke zo veel minuten het infuus een stapje sneller gezet wordt. Veel artsen/assistenten houden zich heel erg aan het protocol, en drukken alleen maar op de plusknop. Het infuus kan ook een tandje terug. Als je in een weeënstorm kunt, vraag dan ook of het infuus niet wat langzamer kan. Dat kan namelijk prima.

In het begin zijn de weeën, net als bij een gewone bevalling, heel rustig en goed te doen. Later wordt het pittiger, maar da's niet anders dan bij normaal denk ik. Bij mij duurde het ruim zes uur voor volledige ontsluiting en iets meer dan 3 kwartier persen. Toen had ik mijn ventje op mijn buik.

Het enige nadeel wat ik heb ervaren aan inleiden was dat ik beslist in het ziekenhuis moest zijn en dat ik aan allemaal toeters en bellen hing. Twee banden om mijn buik vanwege de CTG, een schedelelectrode op het hoofdje van de baby, een infuus in mijn linkerarm, een zuurstofmeetdingetje op mijn hand... pfoe, dat zijn nogal wat draadjes... dus je komt niet meer echt het bed af en even onder de douche zit er al helemaal niet in. Het is vrij medisch allemaal. Maar qua bevalling zou ik het zo weer doen.

20. Sim88

Sim88 Bekend lid

2 okt 2013
    933
    0
    16
    Alles nog rustig meiden?

Deel Deze Pagina