wat meenemen bij een poliklinische bevalling?

Discussie in 'De bevalling' gestart door ingrid130, 26 apr 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ingrid130

ingrid130 VIP lid

14 dec 2007
    20.859
    0
    0
    receptioniste
    assen
    Wij gaan poliklinisch bevallen als het goed is, nu vroeg ik me af wat we dan moeten meenemen naar het ziekenhuis als het zover is. We hebben op dit moment al een lijstje met daarop de maxicosi, twee pakjes 1 mt 50 en 1 mt 56, ook voor beide maat een rompertje, een mutsje, sokjes voor de zekerheid, schone kleren voor mezelf, een speen en dat was het wel zo ongeveer. Nu vraag ik me af of ik niks vergeten ben. Ook vraag ik me af vanaf wanneer je het 'koffertje' klaar moet hebben staan.

Alvast bedankt voor de antwoorden!

2. Pendrag

Pendrag VIP lid

26 jul 2006
    6.458
    1
    0
    Je koffertej zou in principe vanaf week 37 klaar moeten staan. Na de bevalling ga je in het ziekenhuis nog douchen. Ze hebben daar vast zeep/douchegel maar als je graag je eigen gebruikt, zou ik dat ook meenemen. Verder gewoon een gevulde toilettas zodat je b.v. je tanden kunt poetsen en je haar kunt borstelen. Er is natuurlijk een kleine kans dat je de nacht over blijft in het ziekenhuis, dan is het toch prettig wat toiletspulletjes bij je te hebben.

Voor je baby heb je volgens mij alles. Hooguit nog iets van een wikkeldeken/voetenzak/jas o.i.d.

3. moesje83

moesje83 Bekend lid

18 apr 2008
    911
    0
    0
    ik hoorde van n vriendin dat het ook handig is, iets lichts te eten mee te nemen, is dat ook jullie ervaring?

4. Pendrag

Pendrag VIP lid

26 jul 2006
    6.458
    1
    0
    Nee. Ik heb tijdens mn bevalling en daarna echt helemaal geen zin in eten gehad. Maar voor je vriend/man kan het wel prettig zijn!

5. pollywol

pollywol Actief lid

14 aug 2007
    264
    0
    0
    Waar ik heel veel aan gehad heb is een set van 10 pakjes drinken. Je moet eerst kunnen plassen voordat je naar huis gaat. En toen heb ik me dus helemaal sufgedronken :D verder warme sokken, een lekker zittend (donker) t-shirt, fotocamera, wensenlijstje als je dat hebt (wel of geen baarkruk bijvoorbeeld). Ik had ook alvast een knuffeltje voor het babytje meegenomen. Wist ik waar ik het voor deed en had ik wat om te knijpen als mijn man even naar de wc moest of zo :) Veel succes!

6. Christina83

Christina83 Actief lid

28 dec 2007
    268
    0
    0
    Ik wil ook poliklinisch bevallen en heb net mijn ziekenhuistasje klaar (ben 38 weken nu). Dit heb ik er allemaal in zitten, misschien heb je er wat aan. Ik moet wel zeggen dat ik altijd liever teveel dan te weinig meeneem:
    - kleding om in te bevallen
    - schone kleding voor naar huis
    - badjas
    - slippers
    - toiletspullen (tandenborstel, shampoo, make-upremover, deo, haarborstel)
    - schoon shirt voor vriend, deo voor hem, boxershirt en sokken (hij mag nl blijven slapen)
    - zwangerschapskaart
    - losgeld (parkeren etc)
    - sultana en 2 flesjes drinken
    - 2 pakjes en toebehoren voor baby
    - wikkeldoek baby
    - dikke sokken voor mezelf (schijnt tijdens bevalling handig te zijn)
    - voedingsbeha
    - tijdschriftjes (voor als het allemaal lang duurt)
    - (foto)camera
    - oplader telefoon

7. Lientje

Lientje Fanatiek lid

24 nov 2005
    4.063
    0
    0
    Financieel advies
    Zeeland
    Vergeet in ieder geval niet dat je flink wat eten meeneemt. Een bevalling is zwaar werken, en waarschijnlijk krijg je dan geen hap door je keel (of spuug je het uit). En mijn ervaring is dat je vervolgens na de geboorte vergaat van de honger. En in de meeste ziekenhuizen is er bijna niks te krijgen als je bijvoorbeeld 's avonds bevalt.

Ik moest het doen met een glas sinas en een boterham met kaas. Nou geloof me, ik kon er wel 10 op! En ik had alleen maar een paar sultana;s van mezelf mee. Volgende keer pak ik een voedselpakket in....

8. amaranta

amaranta VIP lid

6 mrt 2007
    7.734
    0
    0
    Pfff ik had
    -heel veel kleren voor de baby
    -kleren voor mezelf + kleren die vies mogen worden (denk eraan dat je dan ineens geen buik meer hebt, dus je zw. broek past misschien niet meer)
    -losgeld
    -ponsplaatje
    -camera + lader
    -slippers
    -toilettas
    -dextro energy

9. Pendrag

Pendrag VIP lid

26 jul 2006
    6.458
    1
    0
    @Amaranta: na je bevalling past je zwangerschapsbroek echt nog wel meid. Duurt meestal weken, zo niet maanden voor je weer in een normale broek past.

Vergeten te melden bij mn eerdere reactie: een euromuntstuk voor de rolstoel! Als je midden in de weeen zit als je aankomt, is het handig om in een rolstoel naar de verloskamers te gaan. Meestal moet daar een euro in.

10. Jeslin79

Jeslin79 Actief lid

24 jan 2008
    386
    0
    0
    Ambtenaar
    Rotterdam
    Bij mijn zusje niet het geval hoor, alles zakjte meteen van haar kont af na de bevalling, dus ik denk dat het heel erg per persoon verschilt!

11. mano82

mano82 Fanatiek lid

15 mei 2007
    1.554
    0
    0
    grafisch ontwerpster
    Veel handdoeken werd mij gezegd, zowel voor jezelf als voor de baby alsook voldoende washandjes. Op het lijstje staat verder nog: krabwantjes voor baby, borstcompressen bij bv, mutsje en sokjes voor baby en pakjes voor elke dag, slippers en badjas voor jezelf, nachthemd en gerief om in te bevallen en dan kledij voor bij vertrek.

12. Dushi

Dushi Niet meer actief

Als je een nachtje moet blijven: oordopjes ;)

Ik lag met nog vier dames met baby's op de kamer enne... heb twee nachten niet geslapen (moest vanwege de ruggenprik een nacht langer blijven en ben 's avonds na 22:00 uur bevallen).

Paracetamol zetpillen.... die had ik ook wel bij me willen hebben...

Het was die nacht zo druk met bevallingen en ik moest best lang zoeken voordag ik iemand had gevonden voor een paracetamolletje...

Verder zien de lijsten er goed uit 8)

13. ingrid130

ingrid130 VIP lid

14 dec 2007
    20.859
    0
    0
    receptioniste
    assen
    Bedankt allemaal voor de tips! Heb inmiddels het gedeelte voor de baby al klaargelegt, dacht beter te vroeg dan te laat. Heb het apart gelegt met de verzorgingstas en de maxi-cosi. Muntje voor de rolstoel zit aan de sleutel van de auto en kleingeld voor parkeren heb ik in de verzorgingstas gedaan dan kan ik dat in ieder geval niet vergeten. Voor mezelf pak ik rond de 36 weken wel bij elkaar en in een tas, ben meer bezorgd dat ik iets voor de baby vergeet dan voor mezelf.

14. amaranta

amaranta VIP lid

6 mrt 2007
    7.734
    0
    0
    Jij misschien.
    Ik kon na mijn bevalling mijn zw.broek echt niet aan. Hing gelijk op mn enkels.
    Was na 1wk al ruim 10kg kwijt

15. valhalla

valhalla Niet meer actief

En ik paste de volgende dag die zwangerschapsbroeken ook al niet meer hoor. Paste meteen weer in mijn oude kleren!

Nou ja ik zou wel een zachte broek meenemen en me niet meteen in een skinny proberen te wurmen, ook al past ie (als in au onderkant) :D

16. amaranta

amaranta VIP lid

6 mrt 2007
    7.734
    0
    0
    Nee gewoon een joggingbroekje met een elastiek ofzo. Dat is wat ik meehad. En lekker dat ie zat!

17. Lovelylonnes

Lovelylonnes Fanatiek lid

3 jul 2007
    2.208
    1
    0
    Nagelstyliste en incassomedewerker.
    Ook misschien handig, Schoon Tshirt voor je man, het is behoorlijk warm op het moment en als je man je flink gesteund heeft is hij misschien ook wel toe aan een schoon shirt! Ik heb voor hem in elk geval een shirt en korte broek ingepakt.
    En Red bull en tijdschriften, wie weet hoe lang je er ligt.
    En de andere spulletjes van de lijstje die al eerder voorbij gekomen zijn natuurlijk...

Succes allemaal!

18. ingrid130

ingrid130 VIP lid

14 dec 2007
    20.859
    0
    0
    receptioniste
    assen
    Ga inderdaad ook schone kleren voor hem inpakken, hij denkt er toch niet aan. Voor mezelf natuurlijk ook schone kleren. Neem een zwangerschapsbroek en een gewone broek mee, voor het geval dat en natuurlijk een schoon shirt. Verder inderdaad ook nog drinken en wat fruit voor het geval ik wel honger krijg en voor mijn vriend ook gewoon drinken en wat lekkers mocht hij honger krijgen. Had ik eerst nooit over nagedacht maar lijkt me inderdaad wel fijn dat je iets te eten bij je hebt als je honger hebt.

19. guppie81

guppie81 VIP lid

13 sep 2006
    12.334
    1
    0
    Mijn man kreeg gewoon eten van het zkh tijdens de bevalling.
    Mijn schone kleren waren allemaal vies geworden van de bevalling. Ik weet niet meer hoe dat kwam, maar ik had niks meer! Ik moest ook 2 nachten blijven en had best wat meer schone spullen willen hebben, dus doe daar vooral niet te zuinig mee hoor!

20. guppie81

guppie81 VIP lid

13 sep 2006
    12.334
    1
    0
    Ik heb nog geen labello gelezen trouwens. Dat vond ik heel fijn, omdat mijn lippen kapot waren van het puffen! Ook gezichtscreme is een lekkere oppepper! Drinken e.d. krijg je echt wel in het zkh hoor, daar zou ik niet mee gaan slepen!

Deel Deze Pagina