Voor alle ft kolvende moeders

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door mamav2boefies, 20 mrt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mamav2boefies

mamav2boefies Fanatiek lid

22 dec 2010
    1.158
    0
    36
    Hoelang hebben jullie fulltime gekolfd?Ik ben nu 4 maanden bezig 5 keer op een dag maar het begint me nu een beetje tegen te zitten dus ik was nieuwsgierig hoelang jullie dit ft hebben vol gehouden
    Ook begint mijn kolf kuren te krijgen Valt steeds uit als ik kolf en maakt onregelmatige kolfbewegingen :S

2. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Ben geen fulltime kolfmama maar heb je toevallig de enkele elektrische van Avent?

3. mamav2boefies

22 dec 2010
    1.158
    0
    36
    Ja die heb ik

4. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Even bellen met Philips, krijg je denk ik wel een nieuwe opgestuurd. Heb ik ook gehad nl.
    Hij ging omgekeerde bewegingen maken en lampje steeds knipperen.
    Heb toen een nieuwe toegestuurd gekrgen. Na 13 maand kolven gaat ie wel soms uit maar verwacht ook geen eindeloze levensduur.

5. mamav2boefies

22 dec 2010
    1.158
    0
    36
    Ik heb al ff contact met hun gehad maar kolf is helaas ouder dan 2 jaar dus geen garantie meer :(

6. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Oke ja dan houdt het op. Babydump had ze laatst in de aanbieding, ik geloof 80 euro zonder alle extra's.

7. Antares

Antares VIP lid

17 nov 2008
    19.894
    3
    38
    ik heb fulltime gekolft tot 10 weken en daarna is het me gelukt om hem terug aan de borst te krijgen!!

Succes, en hopelijk begeeft je kolf het niet...hier smiddags een keer wel helaas.......poef hij zoog niet meer vacuum (dubbele electrische van medela) en manlief heeft hem uit elkaar gehaald maar blijkbaar was er echt iets stuk waar hij niet bij kon (slangetjes enz allemaal goed, motortje ook)

Dus met spoed via MP een nieuwe gekocht (naja nieuwe....2de hands nieuwe hihi)

Ik kolf nu nog maar af en toe..........maar heel veel succes, en wie weet gaat het weer beter als je een goed werkende kolf hebt...kan heeel veel verschil maken! tenminste hier merkte ik dat hij het dus al langer niet helemaal super deed voordat hij uit viel..... En die nieuwe wat een verschil!! haalde meteen na 4 kolfbeurten 40ml per borst meer eruit....

Heel veel sterkte nog met kolven, en bedenk...je geeft je kindje het beste wat er is! Al is het niet direct uit de bron, toch is het goed!!!

8. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Is een dubbele elektrische niet veel handiger als je fulltime kolft? Scheelt je een hoop tijd en mogelijk is je opbrengst dan ook meer zodat je misschien richting de 4x kunt? Ik heb geen idee hoor... kolfde wel regelmatig maar nooit fulltime.

9. soefdeboef

soefdeboef Fanatiek lid

5 aug 2011
    2.049
    0
    0
    9 maanden en 2 dagen FT aan het kolven.
    Essentieel vond ik een goede (!) dubbelzijdige kolf, een kolfbustier en een man die gelukkig (heeeeeeeel) veel doet!
    Helaas moet ik nu gaan combineren met KV, want mijn productie wordt minder (na menstruaties).
    Ik heb heel lang 4 x per dag gekolfd, toen kwam het er niet meer van en kolfde ik 3 x per dag en tegenwoordig kolf ik soms maar 2 x per dag...
    Dus het is te doen, maar voor mij waren bovenstaande zaken wel voorwaardelijk ;)!

Succes!

10. Ireen

Ireen Fanatiek lid

8 sep 2008
    2.305
    1
    0
    Ik heb 12,5 maand fulltime gekolfd, nadat mijn zoontje eerst 5,5 maand live heeft gedronken.

Ik heb lang 6-9 keer per dag gekolfd, heb dat op een gegeven moment teruggebracht naar 5x (trok het niet meer) en toen naar 3, naar 2, naar 0. Toen was het ook zo gedaan met mijn productie. Ik kolfde met de medela freestyle en dat ging erg goed, maar ik moest wel vaak regeldagen/weken inlassen, kolfde dan 10x en 's avonds clusterkolfde ik (elke 20 minuten).
    Achteraf gezien had ik beter eerder kunnen stoppen, ik zat er helemaal doorheen op het laatst.

Jens heeft genoten van de mamamelk. Hij is nu ruim 2,5 en ik ben dus al een jaar gestopt met kolven. Maar als hij de kolfflesjes ziet zegt hij: Mmmmmm Mmmm, mama gemaakt, is héél lekker! (terwijl hij destijds nog niet kon praten dus is extra grappig). Overigens hebben we hem laatst wat melk van mijn zus gegeven en dat vond hij niet lekker, dus het is echt zijn beleving dat hij het lekker vond.

Al met al, ik vond het echt erg pittig (heb ook steen en been geklaagd hier :D) maar ben blij dat ik het gedaan heb!

Veel succes!

11. mie

mie Fanatiek lid

17 jan 2011
    1.680
    7
    38
    Nog steeds bezig maar vind het echt zwaar worden nu. Enorme productiedip en stress op het werk... Hoe ervaar jij het?

12. Ago

Ago Fanatiek lid

11 okt 2010
    1.470
    1
    38
    NL
    Ik kolf nu ruim 7 maanden fulltime. Heb heeeeel lang 6 keer per dag moeten kolven op de productie op peil te houden, ben nu onlangs naar 5 en nu sinds een paar dagen 4 keer per dag gegaan omdat het anders gewoon te intensief is. Zolang het goed gaat, gaat het goed, en anders ga ik combineren met kv. 4 keer kolven vind ik vooralsnog goed te doen, de vraag is alleen of de productie in stand blijft. Rondom de mensturatie heb ik elke keer een productiedip en moet ik normaal een paar dagen om de twee uur kolven. Daar ben ik nu vanaf gestapt, 'ik zie wel hoe het loopt'. Ben nu vooral blij met wat ik al bereikt heb! :)

13. soefdeboef

soefdeboef Fanatiek lid

5 aug 2011
    2.049
    0
    0
    @ Ireen; Jij hebt ook lang gekolfd zeg! ;) Knap hoor!
    @ Mie; stress draagt niet echt bij nee. Ik zorgde dan dat ik een dag of weekend echte rust nam!
    @ Ago; goed bezig!!!! ;)! Jij doet inmiddels dus net als mij! Knap hoor dat je t ook zo lang volhoudt!
    @ Mammav2boefies; Ik had me eerst 6 maanden als doel gesteld en als het dan nog zou gaan zou ik doorgaan...
    Moet wel zeggen dat mijn kleine weinig drinkt en ik overproductie had.
    Daardoor was het ook niet zo erg als de productie daalde!

14. Duchess

Duchess VIP lid

26 jan 2006
    11.503
    3
    38
    Eindhoven
    Ik heb bijna 2 maanden gekolfd. Mijn productie kwam totaal niet op gang waardoor ik ben gaan kolven en omdat ze de eerste dagen niet aan de borst ging werd dat ook een probleem. (wel telkens geprobeert maar ze wilde niet) Dus ben ik gaan kolven met een dubbele kolf. Maar omdat mijn productie zo slecht was moest ik vaak dubbel zo vaak kolven, dus voor 8 voedingen op een dag zat ik vaak 16 x aan de kolf uiteindelijk. Dat was voor mij het punt dat ik t niet meer zag zitten, en heb ik haar met bloed zweet en tranen toch weer aan de borst gekregen, gelukkig.
    Ben gewoon geen goede kolver, later nog wel eens gekolfd om een voorraadje aan te leggen maar kolfopbrengst was nooit meer dan 50 cc en vaak had ik er ook syntocinon bij nodig.
    Vind het altijd erg knap van meiden dat ze fulltime kolven! Hoewel ik ook iemand ken die maar 3 x per dag kolft om gewoon alle voedingen te kunnen geven, dus met een enorme productie. Dan is het wat beter te doen hihi.

15. Ago

Ago Fanatiek lid

11 okt 2010
    1.470
    1
    38
    NL
    @Soef
    Ja, we zijn goed bezig hè! :) Heb ook niet meer geprobeerd aan te leggen, nou ja twee keer maar dat was geen succes en die teleurstelling wil ik niet meer. Het is goed zoals het nu gaat! ;)

16. Lysette

Lysette Actief lid

22 jul 2009
    374
    12
    18
    The Big City
    Ik heb 8 maanden fulltime gekolfd. Wat bij mij erg hielp voor de productie was in schema van 7-5-3 minuten kolven en af en toe een avondje clusterkolven.

17. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Ik heb de eerste tien weken gekolfd. Of eigenlijk, tien keer per dag aangelegd, nagekolfd en die melk per vingervoeding gegeven. Na tien weken kon ze het gelukkig zelf.
    Maar mijn vriendin heeft voor haar twee jongens 12 en 18 maanden gekolfd.

Als je langer kolft zou ik wel een geode dubbele electirsche kolf nemen. Avent is te 'slap' voor het zware werk vind ik.

18. mamav2boefies

22 dec 2010
    1.158
    0
    36
    Ja ik ben ook niet zo te spreken over Avent helaas

19. missiemaartje

missiemaartje Fanatiek lid

6 jun 2011
    2.986
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik kolf nu 10 weken fulltime.. Ik kolf sinds deze week 5 keer ipv 6 keer, want ik vind het nu wel zwaar worden.. Ik geef dus savonds 1 kunstvoeding flesje.. En dat gaat nog wel goed. Zie wel hoelang mijn productie goed blijft. Ik wil eigenlijk naar 4 keer toe, maar weet niet of ik dat ga redden qua productie!

20. mie

mie Fanatiek lid

17 jan 2011
    1.680
    7
    38
    ik vrees dat het nog heel vroeg is om nu al minder te gaan kolven. Belangrijk om in het begin je productie goed op peil te houden want dipjes komen er sowieso! succes!

Deel Deze Pagina