Hallo allemaal, Ik weet wel dat er nog niet veel gezegd kan worden, omdat ik pas deze cyclus ben begonnen met tempen en nu halverwege de cyclus zit, maar geduld is nu eenmaal niet mijn sterkste punt 8) , dus misschien toch alvast wat meningen van de 'experten' hier (zie mijn album)... Veel wijst er nl op dat ik m'n eisprong al zou kunnen hebben gehad, maar volgens mij is die kans toch (zo goed als) nihil . Over een paar daagjes zou ik zowieso meer moeten weten, maar zoals al gezegd, is geduld niet mijn sterkste punt! P.S. Ben eigenlijk eind vorige cyclus al begonnen met tempen en heb wel al gezien dat m'n temp. nà de eisprong flink hoger ligt dan ervoor (had 1x op dag 11 getempt en daarna vanaf dag 20 ofzo) en dat m'n temp. op de dag van de menstruatie flink keldert (is dus normaal, zoveel weet ik al ).
Hoi meid, Ik denk dat er nog weinig van te zeggen is. Ik denk persoonlijk niet dat je al je eisprong gehad hebt. Temperatuur je wel steeds netjes 's ochtends vóór het opstaan? Ik vind je kaartje namelijk nog erg onregelmatig, vandaar dat ik het vraag. Kan je verder al iets zeggen over slijmwaarneming? Als je op z'n vruchtbaarst bent, heb je van dat slijm waarmee je tussen je vingers draadjes kunt trekken. Een mooi teken van Moeder Natuur ... Groetjes, Josien
Hi Josien, Vind hem zelf ook wel errug schommelen, vandaar ook mijn vraag. Vooral de grote dip vind ik een beetje vreemd (had ook alleen toen wat doorzichtig slijm en de paar dagen erna waanzinnig veel zin in hubbie 8) ). Ik temp àltijd voor het opstaan, de eerste keren alleen wel rond 08:00, 1x rond 07:00 (die hele lage), toen besloten toch maar liever de wekker te zetten en daarna dus altijd (min of meer) stipt om 07:30. Meet wel altijd 'onder de tong'... Slijm heb ik nadat ik met de (gewone) pil gestopt was elke cyclus wel ca een week ofzo gehad, maar toen nooit zo op gelet. Sinds m'n 1e zwangerschap heb ik eigenlijk bijna nooit meer 'last' van slijm... Heb nu eergisteren - geloof ik, iig waar een 'c'-tje staat - alleen wel heel vreemd opeens een hele grote witte prop slijm (op de w.c. ) verloren. Heb ik nog nòòit gehad... Verder probéér ik wel geduld te hebben, maar wil zo graag weten wanneer m'n eisprong is (vermoed dat we tot nu toe weleens steeds te vroeg zijn gestopt met klussen...).
Nee, net de dag nà het laatste bloedverlies (menstruatie was deze keer heel abrupt opgehouden) - waar het groene 'w'-tje staat... Dus 2 dagen nà de dip, sorry - moet nog even vertrouwd raken met dit forum
Hmmm... is dat zo... kan me niet herinneren dat ooit eerder te hebben gehad, iig niet al gelijk de dag na m'n menstruatie... Zei het toch: opeens zoveel, voor mij, onbekende phenomenen! Kwam er overigens op dat het heel misschien toch wel wat met m'n ei zou kunnen zijn, omdat FF er zelf mee kwam dat m'n vruchtbare periode toen zou kunnen zijn en tussen dag 6 en 8 evt. een eisprong zou kunnen zijn geweest, hoewel dit nog niet door blijvende temp. stijging was bevestigd... Denk nu (nu ik ook weer enkele data meer heb) dat mijn eisprong toch meer richting dag 20 is . Ach, nog een paar daagjes en we hebben nòg wat meer zekerheid. Ben eigenlijk gewoon tè ongeduldig voor dit soort dingen, maar doe m'n best! 8)
Hmmm... :-k Heb morgen nog één hogere temp. nodig, voordat FF m'n eisprong aangeeft (op dag 15 zou die dan geweest zijn). Blijft m'n temp. nu nog een paar dagen gelijk of lager en stijgt pas daarnà, geeft ie m'n eisprong aan op dag 20 of later (afhankelijk van de temp. piek). Volgens m'n banner zou echter vandaag (dag 18) m'n eisprong zijn. Weet dat deze dingen er meer voor de zier zijn, maar... Heb sinds vanochtend rugpijn (net als normaal één dag voor en de eerste dag van m'n ongi), het gevoel dat ik elk moment kan gaan 'leeglopen' van onder (ook net als ik vaak vlak voor m'n ongi heb), vind bij het afvegen bijna elke keer weer slijm op het w.c.-papier (en ik moet opeens vààk naar de w.c. ) en begin van de middag is er een misselijkheidsgevoel opgekomen, dat maar niet weggaat... Zou ik, ondanks dat het volgens de temp. curve onmogelijk is, tòch vandaag m'n eisprong hebben? Heb hier echter nog nooit iets van gemerkt, dus waarom nu ineens wel... En uitgaande van een eisprong op dag 15, is het voor innesteling volgens mij nog veel te vroeg... Wat ik hier mee moet :-k ...?