ongeduldige teamleidster

Discussion in 'Zwangerschap' started by oxbow, Sep 23, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. oxbow

oxbow Niet meer actief

Wanneer hebben jullie je zwangesrchapsverklaring ingeleverd?

Wordt zo moe van m'n werk.
    Al vanaf week 12 wordt er omgevraagd en ik heb hem 2 weken terug gekregen van de verloskundige.
    Eerder kwam ik er niet.
    Nu werk ik op meerdere locaties en ben dus in die 2 weken niet op die locatie geweest en nu wordt ik bijna dagelijks gemaild waar hij blijft.

Ik snap dat ze hem nodig heeft, maar ik ben niet ziek en ben voorlopig ook niet aan mijn verlof toe.

ik ga hem nu maar opsturen want dan ben ik ervan af.

Bij de vorige zwangerschap ging het net zo en toen al vanaf week 7 terwijl ik hem toen ook niet eerder dan week 13 kreeg.

En anders komt ze hem maar halen hoor.

2. Strijkkraal

Strijkkraal VIP lid

Apr 11, 2008
    10,680
    3,692
    113
    Ik geloof dat ik 'm in week 13 of 14 heb ingeleverd. Omdat ik toch een afspraak met onze HR had ivm met ouderschapsverlof e.d.

3. meliez

meliez Actief lid

Apr 26, 2013
    324
    0
    0
    NULL
    Arnhem
    Volgens mij mag je hem inleven wanneer je wil, zolang het maar voor je verlof is. Ze hebben hem puur nodig voor de administratie en voor als het UWV gaat controleren.

4. Yasmin84

Yasmin84 Fanatiek lid

Sep 29, 2009
    3,042
    1
    0
    Zuid-Holland
    Ik heb het van de week pas ingeleverd bij HR met 16 wk.
    Was met 12 wk vergeten er naar te vragen.
    Leidinggevende heeft er in de tussentijd helemaal niet naar gevraagd.

5. Ukkie2

Ukkie2 Niet meer actief

Goeiedag! Wat een ongeduldige tante zeg, ze mag blij zijn dat je het al verteld hebt. Officieel moet je het uiterlijk 3 maand voor de bevaldatum vertellen.
    Dus dat ze zo zeurt snap ik niet eigenlijk...

6. Salapio

Salapio VIP lid

Jan 15, 2007
    13,917
    0
    0
    Zuid-Holland
    Ik heb m ingeleverd in juli en ben in okt uitgerekend... dus ik zeg... een zenuwpees!

7. pixiehollow

pixiehollow Bekend lid

Jun 12, 2009
    909
    15
    18
    huishoudhulp en student dierenartsassistent
    Lummen/Belgie
    Wat een groot verschil met Belgie! Ik heb hem in week 9 afgegeven en wettelijk zijn we verplicht om ten laatste op week 12 onze werkgever op de hoogte te brengen.
    Vanaf dat ze dat formulier hebben ben je ook beschermt tegen ontslag en zijn ze verplicht om aangepast werk te geven als het werk te zwaar is.

8. Mopje

Mopje Fanatiek lid

Apr 18, 2011
    2,753
    1
    0
    Friesland
    Vreemd hoor... Gelooft ze je anders niet ofzo? Ik heb hem met een week ok 16 ingeleverd, vooral omdat ik het voor de zomervakantie geregeld wilde hebben, anders was het wellicht nog later geweest.

9. oxbow

oxbow Niet meer actief

Normaal had ik hem afgelopen week ook wel even langs gebracht, maar ik heb zo'n drukke week gehad dat ik het vergeten ben.

Kan het ergens ook wel begrijpen dat ze het allemaal wil regelen, maar ik heb nog ruim 22 weken te gaan voor ik moet bevallen en ze heeft dus echt nog wel tijd genoeg als ik hem van de week inlever.

Ben dus niet enige die wat later is met inleveren.

10. Sandana

Sandana VIP lid

Jan 9, 2012
    5,682
    5
    38
    Female
    Verpleegkundige
    Onder Eindhoven
    Bij mijn eerste zwangerschap heb ik hem pas rond week 30 ingeleverd. Maakt echt geen bal uit. Nu heb ik hem wel eerder de deur uitgedaan om er vanaf te zijn :)

11. miekje1982

miekje1982 Fanatiek lid

Apr 6, 2007
    4,811
    1
    0
    Flevoland
    Ik vind t vanuit de werkgever niet zo raar dat ze zsm die verklaring willen hebben, dagelijkse mailtjes vanuit je leidinggevende is wel wat pushend...

12. Bouwjaar1979

Bouwjaar1979 VIP lid

Apr 20, 2011
    8,087
    2
    36
    onderzoek in de gezondheidszorg
    Noord-Holland
    Ik heb m ergens met tussen week 13 en 16 gegeven.
    Begreep dat ze (bij ons) t pas paar weken voor je verlof t bij t UWV aanvragen dus die haast snap ik dan ook niet.

Misschien eens vragen waarom er zoveel druk achter zit?

13. miekje1982

miekje1982 Fanatiek lid

Apr 6, 2007
    4,811
    1
    0
    Flevoland
    Het heeft oa te maken met t feit dat je als werkgever verplichtingen hebt tov een zwangere werkneemster. Mocht ze bijv ziek worden tgv de zwangerschap dan moet dit gemeld worden bij t uwv. Om als werkgever aan te kunnen tonen dat de werkneemster zwanger is, is die verklaring nodig.

Daarnaast zijn in bepaalde sectoren afspraken mogelijk qua werktijden/taken. Het is voor beide partijen dan prettig om dan alles goed vast te leggen.

14. steenbokje

steenbokje Fanatiek lid

Sep 24, 2012
    2,256
    261
    83
    apothekersassistent
    limburg
    Ik kreeg hem pas met 15 weken van de verloskundige. In hun praktijk is dat blijkbaar de standaard. Werkgever heeft er nooit om gevraagd.

15. kers87

kers87 Bekend lid

Sep 4, 2012
    678
    0
    0
    Ik heb hem pas met 28 weken gegeven, was ook nog niet om gevraagd, het verschilt dus inderdaad enorm....

16. rums

rums Niet meer actief

Dit inderdaad. Wettelijk hoeft het pas 3 maand voor uitgerekende datum.
    Sturen wanneer jij het hebt en haar anders even verwijzen naar deze wettelijke regel.

17. JoyofLiving

JoyofLiving Fanatiek lid

Apr 10, 2013
    2,571
    0
    0
    Ik heb m bij 16 weken ingeleverd, was bij 12 weken helemaal vergeten te vragen aan de vk. M'n teamleider had toen wel bij week 14 ofzo er naar gevraagd zodat ze het verlof al konden aanvragen maar toen ik zei dat ik het vergeten was en bij week 16 weer bij de vk zou komen was dat geen probleem.,

18. Bruni

Bruni Actief lid

Oct 17, 2012
    487
    5
    18
    Pff.. wat een gedoe! Het is idd puur iets voor de administratie. Volgensmij hoef je 'm officieel pas minimaal 4wk voordat je met verlof gaat in te leveren. Zelf heb ik hem pas met 35wk ingeleverd, is nooit naar gevraagd het was tenslotte ook overduidelijk te zien ;)

19. Lovely24

Lovely24 Niet meer actief

Ik heb hem met 20 weken pas bij de VK mee genomen :p

20. elisabethbas

elisabethbas Fanatiek lid

Feb 2, 2011
    2,886
    2
    38
    't Gooi
    Ik werk zelf op een P&O Administratie en heb hem pas vorige week (dus met 22 weken) ingeleverd. Hij komt hier toch maar in een map en pas een paar weken voor je verlof kunnen we een uitkering aanvragen. Totaal geen reden om hem eerder in te leveren als je werkgever je gelooft dat je zwanger bent. Want je hebt inderdaad bepaalde rechten als zwangere en een werkgever moet de arbo-richtlijnen volgen. Maar daar heb je - bij ons in ieder geval - geen zwangerschapsverklaring voor nodig.

Share This Page