buik platter bij rug ligging?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door simoontje123, 24 sep 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. simoontje123

simoontje123 Fanatiek lid

18 feb 2013
    1.285
    0
    0
    gastouder bij twee gezinnen
    Omgeving den bosch
    Zoals de titel al zegt: mijn buik is praktisch plat als ik op mijn rug lig. Morgen ben ik al 23 weken. Is het zo dat mijn baarmoeder dan naar achter zakt. Of is dat mijn vetlaag die dan juist alleen weg zakt. Ik kan mijn bm wel voelen als ik op mijn rug lig.

2. Siertje2981

Siertje2981 Fanatiek lid

8 apr 2013
    3.456
    3
    0
    Werkzaam in een kledingwinkel als assistentbedrijf
    Leidschendam
    Geen idee hoe het komt, maar dat had ik toen ook. Moet zeggen dat nu ik verder ben, hij minder plat is als ik op m'n rug lig.

3. simoontje123

simoontje123 Fanatiek lid

18 feb 2013
    1.285
    0
    0
    gastouder bij twee gezinnen
    Omgeving den bosch
    Hijs ook niet helemaal plat natuurlijk, maar wel een gigantisch verschil. Tot mijn navel komt nu t buikje en dus de baarmoeder pas. Maar als ik sta heb ik voor de buitenwereld al een echte zwangerschaps buik. Niet dat ze denken dat ik dik ben ofzo.

4. Siertje2981

Siertje2981 Fanatiek lid

8 apr 2013
    3.456
    3
    0
    Werkzaam in een kledingwinkel als assistentbedrijf
    Leidschendam
    Hahaha!!! Nee, hij is niet ineens verdwenen als je ligt, maar idd een aanzienlijk verschil. Snap helemaal wat je bedoeld.
    Kan best zo zijn dat, omdat er nu meer vruchtwater en ruimte is voor de kleine, je buik idd kan inzakken/wegzakken als je ligt. En dat naar maten je verder komt, hij ook liggend uit blijft steken. Zou het verder ook niet weten hoe of waarom, maar heb het zelfde gehad als jij beschrijft.

5. sietsie

sietsie Bekend lid

13 sep 2012
    615
    0
    0
    Voormalig kraamverzorgende, nu VIG-er op een PG af
    Dat is gewoon de zwaartekracht ;). Als ik niet zwanger ben heb ik dat ook, als ik ga liggen heb ik de buik die ik graag zou willen hebben, haha!

Je buik zakt gewoon verder je lichaam in als je ligt :).

6. biancs

biancs Fanatiek lid

12 dec 2011
    1.197
    0
    0
    Ik ben bijna op mijn eindje (ik draag mijn toeter vol naar voren), maar bij mij is ie ook platter als ik op mijn rug lig. Het zakt gewoon in. En ook naar de zijkant. Na loop van tijd merk je wel dat het op je ingewanden en rug drukt, je kan dan niet zonder pijn in je rug nog op je rug liggen

7. 2debaby

2debaby Actief lid

25 feb 2013
    409
    1
    0
    NULL
    NULL
    Heb ik ook hoor (nu met 33,5 week).
    Beeld mezelf altijd maar in dat het net een plastic zak met een goudvis is.. Die is ook platter als je hem op tafel neerlegt. De mate waarop zo'n zak dan deels omhoog blijft ligt dan oa aan waar het tegenaan staat en de hoeveelheid inhoud. In je buik zullen je spieren, ingewanden en uiteindelijk ook je ruggenwervel en bekken invloed hebben op de mate van 'omhoog' blijven.

Zou me er geen zorgen om maken iig!

8. Bouwjaar1979

Bouwjaar1979 VIP lid

20 apr 2011
    8.087
    2
    36
    onderzoek in de gezondheidszorg
    Noord-Holland
    @simoontje is bij mij ook hoor. Lijkt me idd een zwaartekracht kwestie

Deel Deze Pagina