Ik kom even klagen over de hond van mijn broer... ze is hier aan her proeflogeren want mijn schoonzus vroeg of ze hier in de kerstvakantie mag komen logeren voor een dag of 5. Langzaamaan kwamen deze week wat aapjes uit de mouw.... oh ja, ze kan in de middag niet zo goed alleen zijn... hmmm hoe zie je dat voor je als wij met kers uit eten zijn??? Ze heeft al in de kamer gepiest gisteren (kan natuurlijk spanning van de nieuwe omgeving zijn) Het beestje heeft de hele nacht lopen janken... “het zal wel goed gaan want ze is niet alleen, ze heeft jullie hond toch?” Zelfs onze uber relaxte labrador wist zich geen raad en keek vannacht chagrijnig uit haar mand.... “Oh ja, ik weet niet of ze jullie schoenen niet stuk zal bijten... “ en ze heeft vannacht spullen uit de kast gejat en daar haar tanden in gezet. Gelukkig niet echt stuk gebeten maar toch.... Ik ga toch echt niet mijn hele huis verbouwen voor hun hond.... ze moeten echt voor de kerst een andere oplossing gaan zoeken.....
Ik heb m ook nooit bedoeld als dat ze langer moet slapen. Maar ik vind wel dat ze nu een leeftijd heeft dat ze moet leren dat ze erg vroeg wakker is en dan niet het heke huis wakker hoeft te maken. Ik verwacht niet dat ze langer slaaot, ik verwacht niet dat ze in dr bed blijft. Ik verwacht dat ze niet voor 7 iedereen wakker maakt met geschreeuw en gehuil. Ze mag prima even spelen in dr kamer. Ik ben ruim 3 jaar zo vroeg opgestaan, nu vind ik het niet meer dan acceptabel dat ze gewoon tot 7 uur wat gaat spelen.
Ik snap je. Maar begrijpt ze je wel goed als je t uitlegt? Misschien is ze nog net iets te jong hiervoor? Onze dochter kan dit eigenlijk ook nog niet zo lang (hooguit een jaar nu, ze is nu 5,5). Ze vraagt dan of t al ochtend is en wij zeggen dan wel eens nee dan blijft ze rustig in bed probeert ze toch nog wat te slapen of anders gaat ze idd wat spelen in haar bed/kamer En ook zij zal in eerste instantie eerst even roepen (die roept om alles)
Hier mag de Nintendo DS mee naar boven op zaterdag. Dan mag hij zondagochtend Nintendo spelen in bed en roept hij pas om 8u
Ik leg het zeker goed uit. En ze begrijpt het echt wel. Ze vertikt het gewoon. En het is ook niet zo dat ze meer dan uur wakker in bed of kamer moet blijven. Vanochtend was het 20 minuten. Meestal is het zoiets, half uurtje. Dus ik verwacht ook niks onmogelijks lijkt me.
Ze houdt niet van tv kijken. En ik wil de tablet niet op dr kamer. En ik ken haar, als ze vast naar beneden mag en op de tablet, dan gaat ze weer roepen als ze wat anders wil kijken ofzo. Ze is pas 3, vind alleen beneden nog niet fijn.
Nee opzich niet, maar wat ik zei onze dochter kon dat ook nog niet op die leeftijd. Maar vervelend is t wel!
Ik zou niet weten waarom het dan niet lukt hoor. Kind is cognitief gewoon erg goed, schrijft al wat ebzo. Dus hoezo is het dan moeilijk om 20 minuten nog op je kamer te spelen?
Even klagen hier: heb net een zwangerschapstest gedaan en hij was weer eens negatief zoals altijd Waarom kunnen mijn vriendinnen wel allemaal in ronde 1 of zelfs in ronde ‘oeps ongelukje’ zwanger worden en is het mij nog steeds niet gelukt?!? Het voelt zo onrechtvaardig dat ik er woedend om kan worden!! Aaaaarghhhhh ik ga niet meer in nod topics meedoen ook want iedereen gaat op roze voordat ik aan de beurt ben
Zou het kunnen dat ze het cognitief wel begrijpt, maar sociaal-emotioneel nog niet kan. Deze fout maakte ik namelijk keer op keer bij mijn oudste dochter. Ik dacht elke keer, je begrijpt het toch, waarom doe je het dan niet? Om je alleen te vermaken, moet ze in staat zijn om haar behoeftes uit te stellen, intern gemotiveerd zijn om zich aan regels te houden en zich enigszins in jullie kunnen verplaatsen ipv zich zelf als middelpunt van de wereld te zien. Dat is voor de meeste kinderen op deze leeftijd echt heel erg lastig. Kinderen op deze leeftijd houden zich aan regels, omdat jij het zegt en niet omdat hun geweten hen dat verteld. Waarom zou je dan aan de regels houden als jij niet zichtbaar bent . Ze hebben vooral nog behoefte aan fysieke nabijheid. Je moet zichtbaar zijn, want niet zichtbaar is op lastige momenten echt weg in hun beleving. Mijn eigen ervaring is dat je juist bij de wat cognitieve sterkere kinderen, je ze sociaal emotioneel makkelijk overvraagd. Mijn kinderen konden dit ook echt niet op deze leeftijd en ik vond in eerste instantie dat mijn oudste het ook moest kunnen. We hebben het vrij snel opgegeven om frustraties van beide kanten te voorkomen .
Misschien anders even een beetje testen in de winkel. Ik vind de meeste ook niet fijn, maar ik heb deze week wel 1 gevonden die bij mij past. Normaal word ik kriegelig van die druk op mijn hoofd. Noise canceling kwam laatst niet zo goed uit de testen tenzij je echt bose hebt a 350 euro en daar was de kwaliteit van de muziek weer iets minder dan van veel goedkopere koptelefoons. Als je een over ear koptelefoon hebt wordt er al wat gedempt. Buiten de zwangerschap heb ik al wat moeite met geluid en nu al helemaal. Als het even kan zet ik dat ding op mijn hoofd en ga ik iets luisteren waar ik wel goed tegen kan. Door mijn scherpe gehoor is fijne muziek uit een goede koptelefoon juist weer heel lekker. Dan ontspannen de spieren juist weer op mijn hoofd en dat scheeld ook hoofdpijn.
Onze dochter liep cognitief ook voor, maar had sowieso altijd heel erg idd die behoefte aan onze nabijheid. Dus vind t logisch wat je zegt Wij hebben haar ook altijd gevolgd in haar behoeftes wat dat betreft. En nu kan ze t wel zij t soms met moeite hoor Nog steeds is ze altijd graag bij ons in de buurt aan t spelen
Ik heb t idd ook buiten de zwangerschap wel eens Bij dochter kon ik zelfs mn normale rockmuziek niet meer luisteren haha. Kon echt alleen maar rustige muziek verdragen. En nu is dat haar slaapmuziek, al van geboorte af aan. Mooi is dat Ik ga binnenkort eens kijken wat er allemaal is. Een koptelefoon van 350 euro begin ik in elk geval niet aan
Mooi is dat, hoe ontspannend muziek kan werken ik luister nu ook een stuk minder ruige muziek dan ik gewend ben. Bij mij is het deze geworden https://www.coolblue.nl/product/771102/sony-mdr-xb950b1-zwart.html?tid=pla-302253959231&ref=829191&gclid=EAIaIQobChMIy6SN4oqX3gIV0uF3Ch3ycQRzEAQYASABEgJuzvD_BwE. Het geluid is super. Ik krijg m alleen niet gevonden met mijn telefoon (Bluetooth), terwijl het met mijn pc wel lukt. Als de vorm goed past zou ik deze aanraden.
Goede uitleg inderdaad! Ik vind t gewoon vet frustrerend. Hoopte met elk slaapje wat eraf ging dat ze nu miss wel wat larer wakker zou zijn, haha. Helaas!! Dan kan ik die hele wekker wel weglaten.
Ik zal het dan toch maar accepteren, pfff. Ik vind dat echt moeilijk hoor. Ze is net als jouw dochter, altijd bij me willen zijn, kan slecht alleen spelen. En als ze dat doet, betrekt ze me er toch constant in. Ze kan ook prima zonder me hoor. Op kdv, oma en spelen bij vriendinnetjes. Maar als we thuis zijn, dan is het constant mama mama mama, haha. Dan probeer ik maar te onthouden dat ze er weinig aan kan doen. Komt dan vanzelf wel. Op die dag eet ik een gebakje
Ik had dat ook laatst. Ik hoorde een kindje huilen in de steeg achter onze poort. Dus ik doe de poort open, meisje van een jaar of 4 gevallen met de fiets. Ik zie verder niemand, vraag hoe het met haar gaat. Komt die moeder eraan, zegt niets tegen mij (woont blijkbaar in de straat achter ons) en gaat helemaal tekeer tegen het meisje dat ze zicht niet zo aan moet stellen etcetera, schrok me dood.
Ik baal dat mijn jongste nog steeds meerdere keren per nacht huilend wakker wordt en nog nooit een week doorgeslapen heeft. Ik wil graag wat slapen voordat baby nr. 3 komt... nouja het komt in 2024 wel weer