Emigreren

Discussie in 'De lounge' gestart door Liselou, 22 apr 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Liselou

    Liselou Bekend lid

    1 jan 2019
    891
    1.121
    93
    Omdat het al jaren speelt, het nu weer kriebelt en de twijfel toeslaat:rolleyes:, ben ik benieuwd: zou jij emigreren (met (jonge) kinderen)? Waarom wel of waarom niet? :)
     
  2. tuc

    tuc VIP lid

    19 dec 2012
    51.882
    42.751
    113
    Ik niet omdat ik veel te gehecht aan Nederland ben en ons leventje hier.
     
    Liselou vindt dit leuk.
  3. Poolvos

    Poolvos VIP lid

    9 jan 2016
    6.875
    12.390
    113
    Vrouw
    Wij wonen in Zweden. Maar onze dochter is wel hier pas geboren. We wonen er nu 4,5 jaar.
    Ik zou me niet door jonge kinderen laten weerhouden. Hoe jonger, hoe beter. Ze passen zich zo gemakkelijk aan.

    Nog nooit een moment spijt gehad, dus naar Nederland kom ik nooit meer terug. Nouja, niet om te wonen in ieder geval :)
     
    humptydumpty, Luna86, Whysteria en 2 anderen vinden dit leuk.
  4. Mim89

    Mim89 VIP lid

    29 jan 2019
    8.814
    7.143
    113
    Vrouw
    Zelf geen ervaring mee, maar mijn zus wel. Heeft een jaar in het buitenland gewoond. Kinderen waren toen 4 en 6. Na 2 maanden wou ze al terug. Man wou iig sws schooljaar afmaken. Na een jaar kwamen ze terug naar Nl met de mededeling hier nooit meer weg te gaan.
     
    Liselou vindt dit leuk.
  5. mam1991

    mam1991 VIP lid

    17 jan 2013
    10.071
    2.096
    113
    #5 mam1991, 22 apr 2019
    Laatst bewerkt: 22 apr 2019
    Mijn ouders hebben het gedaaan, toen ik 15 was en mijn zusje 13, naar Noorwegen. Zijn er niet lang geweest.

    Domste keuze ooit om met puber kinderen te emigreren, vindt het nog steeds een ondoordacht plan van ze. Ik moest nog 1 jaar en dan had ik mijn vmbo diploma op zak.
    Gelukkig deed school niet lastig en kon ik gewoon verder waar ik gebleven was, maar toch.

    Door dit hele gebeuren heb ik afkeer gekregen tegen emigreren.
    Man zou wel graag weg willen hier, familie wonen in Canada waar die aan de slag zou kunnen. Ook Duitsland trekt hem heel erg, voelt zich er heel erg thuis.

    Ik ben van mening dat het gras vaak groener lijkt aan de overkant en dat wij echt in een land leven waar het meeste gewoon goed geregeld is.
     
    humptydumpty, jannanas, Spectre en 2 anderen vinden dit leuk.
  6. Poolvos

    Poolvos VIP lid

    9 jan 2016
    6.875
    12.390
    113
    Vrouw
    @Liselou als je het zou doen - waarheen zouden jullie gaan? En waarom? :)
     
    Liselou vindt dit leuk.
  7. puzzelstukje

    puzzelstukje VIP lid

    13 mei 2010
    11.413
    2.718
    113
    No way. Ik heb al heimwee als ik bij de buren ben. Ik zie er geen meerwaarde in om naar een ander land te verhuizen. Gras lijkt ergens anders altijd groener... Valt meestal tegen.

    Ik heb mijn familie hier wonen en ik houd van dit dorp. Zou niet weten waarom ik weg zou gaan.

    Dus aan mij heb je niet zo veel sorry
     
    Liselou en kadootje vinden dit leuk.
  8. MamaChantal

    MamaChantal VIP lid

    14 okt 2010
    16.198
    2.837
    113
    Wij zouden wel willen maar geen idee hoe we dat moeten doen en financieren
     
    Liselou en Boelie88 vinden dit leuk.
  9. Poolvos

    Poolvos VIP lid

    9 jan 2016
    6.875
    12.390
    113
    Vrouw
    Hihi, hier moest ik echt heel hard om lachen. :roflmao::roflmao:
    Maar perfect! Dan weet je inderdaad 100% zeker dat je goed zit :thumup:
     
  10. Salentein

    Salentein Niet meer actief

    Op zich lijkt het mij interessant maar alleen maar omdat ik dan rust, stressvrij en minder gejaagd zou willen zijn. Maar we willen geen hotel of bed and breakfast ofzo. Dus dan zou het zijn voor één van onze banen en dan denk ik weer: dan houd ik mijn hectische baan alleen in een ander land maar dan haal ik ondertussen wel mijn kinderen hier weg bij opa en oma en bij mijn beste vrienden. Het land waar we graag heen zouden gaan is Nieuw Zeeland en dat is niet heel makkelijk om naar toe te emigreren..
     
    Liselou vindt dit leuk.
  11. Liedx

    Liedx Fanatiek lid

    11 mrt 2013
    1.887
    403
    83
    Nederland
    Wij hebben 9 jaar in het buitenland gewoond en zijn nu weer terug in Nederland.
    In het begin had ik erge heimwee en kon ik maar niet wennen aan het leven in Nederland.
    Toch zouden we het niet snel weer doen. Het is niet makkelijk om (steeds) opnieuw te beginnen, hulp van de familie is erg fijn en onze dochter gaat nu naar school.
     
    Liselou en peque vinden dit leuk.
  12. Whysteria

    Whysteria Niet meer actief

    Ik ben ooit zonder kinderen naar de UK verhuisd, en 14 jaar later met kersverse zoon naar Frankrijk. Nooit heimwee of spijt gehad, en wil in principe ook niet meer terug naar Nederland.
    Ik zou wel aanraden om niet te wachten tot je kinderen te oud zijn inderdaad. Zéker i.v.m. het taalverschil.
     
    humptydumpty, Liselou en Poolvos vinden dit leuk.
  13. suus1983

    suus1983 VIP lid

    10 okt 2006
    47.813
    32.716
    113
    Als ik zelf niet zo'n heimwee zou hebben zou ik het alleen overwegen als de kinderen nog klein zijn. Familie van mij verhuisde elke 2 jaar de wereld over, zou ik niet ideaal hebben gevonden met kinderen, zou dan een vast plekje willen.
     
    Liselou vindt dit leuk.
  14. puzzelstukje

    puzzelstukje VIP lid

    13 mei 2010
    11.413
    2.718
    113
    Huh sorry dubbel, ging iets mis.
     
    Poolvos vindt dit leuk.
  15. puzzelstukje

    puzzelstukje VIP lid

    13 mei 2010
    11.413
    2.718
    113
     
    Poolvos vindt dit leuk.
  16. Nic1976

    Nic1976 Fanatiek lid

    27 okt 2009
    4.535
    731
    113
    Ik ben net terug na 11 jaar buitenland en we hebben de eerste 6 maanden heel erg moeten wennen hier met twee kids. Ik had liever denk ik daar gebleven achteraf gezien. Het enige nadeel aan in het buitenland wonen vind en vond ik het vele afscheid nemen ... steeds weer nieuwe mensen leren kennen en niet een vaste hechte club opbouwen waarmee je geschiedenis opbouwt.

    Nu is NL ook niet meer wat het geweest is dus ik zou wel zo weer gaan ... :D

    Hoe oud zijn je kids?
     
    Liselou en Whysteria vinden dit leuk.
  17. Bubblez

    Bubblez Niet meer actief

    Voor de kinderen wel
    Nu niet meer.

    Ik wil dat onze kinderen bij onze families opgroeien. En ik kan ze zelf ook niet meer missen.
     
    Liselou vindt dit leuk.
  18. itakepictures

    itakepictures Niet meer actief

    Ik zou het iig willen proberen, het lijkt mij best leuk om ergens anders iets op te bouwen met het gezin en een tijd in een andere taal & cultuur te leven. Maar wel alleen als we daar werk kunnen doen in ons vakgebied en op niveau. Ik zou nooooooit a la Ik Vertrek naar het buitenland verhuizen om een camping of B&B oid te starten, dat lijkt me echt vreselijk.
     
    Liselou vindt dit leuk.
  19. Anna1083

    Anna1083 Bekend lid

    21 okt 2016
    841
    323
    63
    Wij zijn geemigreerd. En niet omdat we Nederland zat waren. Ik vind Nederland nog steeds leuk. Maar ik vind het hier, voor de levensfase waarin we zitten ( met jonge kinderen) 100 keer leuker. Maar we zijn expats en hebben het financieel heel goed.
    We wonen in een warm land en kinderen spelen altijd buiten en we zitten veel gezellig met z'n allen op het strand.
    Heb wel downs gehad, ik denk ook dat je het zeker een paar jaar de kans moet geven voor je er echt iets over kan zeggen. Dat zie ik ook om me heen.
     
  20. Spectre

    Spectre VIP lid

    5 nov 2015
    18.030
    17.046
    113
    Vrouw
    Nee ik zou m'n familie enorm missen, voornamelijk m'n ouders en jongste zusje. Ook zou ik het onze ouders niet aan willen doen dat ze nauwelijks de klein kinderen nog zien... ik vind het fijn om te zien dat onze ouders zo genieten van hun kleinkind en hem wekelijks zien. Ik zou niet gelukkig zijn in een ander land zonder m'n familie
     
    Liselou vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina