Ongeinteresseerde mensen

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Zwangnie, 1 mei 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MI87

MI87 VIP lid

21 dec 2012
    5.119
    1
    0
    Zwangnie, ik zou gewoon zeggen dat je het geslacht niet kon zien. Dat de navelstreng ervoor zat. Zo kan je polsen wie er naar vraagt en kun jij nog even rustig nadenken wat je wil met vertellen. De eerstvolgende 'kans' voor het geslacht is dan de 20 weken echo.

2. Maantje93

Maantje93 Niet meer actief

Ik ken je gevoel heel goed niks meer over je zwangerschap tegen ze zeggen maar wel tegen de geintereseerde mensen komen ze met hangende pootjes aan je vragen hoe alles gaat etc!

3. onzekereMama

onzekereMama Fanatiek lid

21 feb 2014
    1.136
    551
    113
    Vrouw
    Gelderland
    Ik moet eerlijk zeggen dat ik zelf ook heeeel veel last van denken met mijn hormonen heb. En ik herken je gedachte.. maar ik zou je aanraden om het van je af te zetten. Je maakt je alleen maar druk en kunt er veel beter lekker van genieten

4. Uiltje84

Uiltje84 Niet meer actief

Ik heb niet alles gelezen, maar hier ben ik het helemaal mee eens.

5. maartje25

maartje25 Niet meer actief

Wat je zegt herkenn ik zo erg! Mijn schoonfamilie zit op de voorste rij als er 'iets te beleven/roddelen valt' maar verder?? Wij hebben besloten het wel te willen weten maar iedereen in onze omgeving krijgt het niet te horen... omdat ik zo erg achter onze keuze sta gaat het me vast ook lukken om mn mond dicht te houden. Mijn gevoel zegt gewoon...heb je normaal geen intresse, dan nu ook niet...

6. Uiltje84

Uiltje84 Niet meer actief

Ik vind het ook een gekke gedachte om mensen dan te "straffen" door ze het geslacht niet te vertellen.
    Ik zou het dan misschien niet uit mijzelf zeggen als het niet rechtstreeks gevraagd wordt, maar ik zou anderen niet verbieden om het voor zich te houden. Tenzij je het bijvoorbeeld alleen met familie deelt. Maar niet de ene vriendin wel en de andere niet. Gelijke monniken, gelijke kappen.

7. mausi

mausi Fanatiek lid

22 jul 2009
    2.745
    646
    113
    Gelderland
    Vraag jij aan andere mensen wel altijd hoe het gaat? Ook zij hebben op dit moment belangrijke gebeurtenissen in hun leven. Net als dat voor jou nu de zwangerschap is. Mensen met bijvoorbeeld oudere kinderen, lijken minder interessant dan jouw zwangerschap nu, maar ook daar kun je vragen hoe het op de basisschool gaat, met zwemles, of ze al zindelijk zijn.... suffe onderwerpen, maar voor mij was de trots dat mijn kind op de wc plast, zonder speen slaapt, op een grote fiets kan fietsen, etc etc weer net zo groot als toen ik zwanger was. En dan alle zorgen die je over vanalles hebt.... Daar hoeft niet iedereen naar te vragen uiteraard. Maar dan moet jij je ook niet meteen beledigd voelen dat ik niet altijd vraag naar jouw zwangerschap (als ik jouw vriendin was).

En wat betreft het geslacht. Vertel het aan wie jij wilt... en maak je niet zo druk verder. Geniet vooral zelf van jullie wondertje op komst!

Deel Deze Pagina