hoihoi Ik hoest me longen uit me lijf het slijm zit gewoon super vast maar ik roggel wel met hoesten enzo zeg maar.De dokter heeft geluisterd maar het klonk wel vrij schoon antibiotica wou hij nu niet geven ivm zwangerschap en codeine om het te onderdrukken mag niet.Ik heb zelf al een hoestdrankje maar dat werkt dus niet.Me keel en longen doen nu zo pijn heb er koorts bij en erg benauwd.Ik heb van mezelf een pufje normaal zodat ik meer kracht heb om slijm op te hoesten,ben het vergeten te vragen aan de dokter,maar ik heb ergens gelezen dat je dit niet mocht als je zwanger bent.klopt dit?Ben nu totaal kapot van het hoesten
Om slijm op te hoesten kan je Bisolvon gebruiken, dit mag je gewoon gebruiken! Welk "pufje" heb je? De 1 mag je wel en de ander niet.
Ik heb in het verleden vaker, luchtwegeninfectie gehad, ik kreeg altijd antibiotica 'Broxil', een kuur van 7 dagen, 3 per dag. Maar als je zwanger bent heb ik idd begrepen dat ze dat niet voorschrijven, maar heeft hij wel gezegd hoe het wel over kan gaan, en gaat het zonder medicijnen ook over? Je kunt thijmsiroop gebruiken tegen de hoest, ik hoestte ook heel erg veel 2 weken terug, heb thijmsiroop gekocht van de Etos, hielp wel goed, na een paar dagen was de hoest weg.
Thijmsiroop werkt vooral verzachtend bij een droge kriebelhoest, maar het lost het slijm niet op zoals Bisolvon dat doet. @diana26: er zit toch een bijsluiter bij je "pufje"? Daar moet op staan of het bij zwangerschap mag en anders de apotheker bellen.
Ik wilde ook Bisolvon gebruiken, maar daar staat in de bijsluiter dat je het alleen mag gebruiken in overleg met je arts. Ik heb nu Tussistin van VSM en dat helpt heel goed. Het slijm begint echt los te komen en de benauwdheid wordt stukken minder.
hoi ik heb dit ook gehad met lingontsteking tot gevolg me ha hoorde ook niet veel heb op een gegeven moment een pufje gehad toen was de benauwdheid zo over nogmaal heb ik al een pufje maar zit weer een stofje in wat je niet mag met je zwangerschap maar die ik nu heb wel ik weet even nie hoe het heet maar het zijn capsulles die je in het apperaatje doet en dan moet je hem eerst kapot maken en dan innemen
ik heb ventolin van mezelf en heb op internet gezien dat dit gewoon gebruikt kan worden. Hoe zit het met stomen met bv. dampocapsules?
ik heb ventolien maar die mag dus geloof ik niet tijdens de zwangerschap.. ik heb het zelfde probleem en door de astma geen kracht om slijm op te hoesten met als gevolg geen stem meer haha lekker rustig in huis