Afschuwelijk! Denk dat die volwassen juist wel heel goed weten dat ze fout bezig zijn, want anders zouden ze zich niet steeds terug trekken en de kinderen van school houden en zich steeds verbergen voor de autoriteiten.
Ik geloof dat niet! De ouderen hadden baantjes hier en daar en haalden de boodschappen in een dorp. Ze hielden het stil... Als je zoiets stik houdt voor de buitenwereld, waar je wel gewoon mee in contact komt, dan weet je echt wel dat je iets doet wat niet oké is!
Ben echt misselijk van dit verhaal vreselijk!! En even heel veel sterkte en succes gewenst voor de hulpverleners.... Zoiets vergeet je noooooit weer.
Ik denk dat het met deze kinderen nooit meer helemaal goed kan komen echt zo naar. Kan me niet indenken dat dit gewoon gebeurd.
dat denk ik niet..zij leven in die afzondering omdat zij dat normaal vinden al generaties lang. Wie zegt dat wat wij doen normaal is dat denken wij omdat we dit zo gewend zijn.
Die mening deel ik ook. Vooral de jong volwassenen, die zijn vanaf kinds af aan ook zo behandeld. Dan kan het toch nooit goed komen met je? Die hebben niet de kans gekregen, zoals de kinderen uit die familie nu, om op jonge leeftijd uit deze omgeving gehaald te worden.
jeetje wat heftig.. maar denk dat de meeste niet eens weten dat ze echt fout zitten aangezien ze zo "geïsoleerd" leven en alleen weten wat hun aangeleerd is... denk dat deze mensen ook kinderen niet eens in de "normale maatschappij" kunnen functioneren... vooral niet als die kinderen op zo'n jonge leeftijd al seksueel actief zijn.. :O
Als ze weten dat ze elke keer ergens anders moeten gaan leven zijn ze wel degelijk bewust van het feit van wat ze doen fout is, en ja ik vind het vreselijk voor de volwassenen ook dat als ze als kinderen al blootgesteld zijn dat dit horror maar dan nog, ze zijn volwassen, ze moeten ergens weten hoe vreselijk zij het gevonden moeten hebben. Die volwassenen zijn niet meer te genezen.
Die kinderen en hun ouders wisten allemaal niet beter Ze zijn waarschijnlijk ook allemaal zeer zwakbegaaft. Ook de volwassenen zijn van inteelt
Wat afgrijselijk.. Ik hoop dat die kinderen nog te redden zijn, en dat ze niet uitgroeien tot verkrachters oid. Ik hoop iig dat ze de komende jaren onder volledige toezicht behandeld worden..
Inderdaad....ze zijn zich van geen kwaad bewust. Ik heb niet het idee dat deze mensen ooit nog in de maatschappij kunnen.
Pfff nee hoe willen ze die mensen nog redden die zijn zo anders gewend.... Jeetje, hoe moet het niet voor hun zijn als ze erachter komen dat hun leven eigenlijk zo fucked up is
Ik ga het niet lezen. Heb genoeg aan de reacties. Maar hoe zijn ze hier achter gekomen? Misschien verhuisden ze telkens omdat ze bang gemaakt zijn. Zoals de slachtoffers niet beter weten. Dit ook met de volwassenen. Misschien hebben ze gevoeld dat wat er gebeurde niet klopt. Maar ze wisten niet beter dus gingen door op hun aangeleerde manier. Schuld ligt denk bij de beginners. Ik zit vast fout. Maar wil dit niet in detail lezen. Dus reageer op reacties