Bambino Loco

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Olifantje1991, 21 sep 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Olifantje1991

Olifantje1991 VIP lid

9 jan 2013
    9.521
    3.739
    113
    Ik heb even een vraagje.

Mijn zoontje heeft voor z'n 2e verjaardag bambino loco gehad, maar hij snapt er nog helemaal niks van.
    Geeft niks natuurlijk, maar ik heb begrepen dat de moeilijkheidsgraad van de boekjes best wel verschilt.
    Nu heeft hij nog wat geld liggen van z'n verjaardag, dus ik denk er nu aan om een boekje te kopen die wat makkelijker is (als die er zijn).
    Weten jullie misschien welke boekjes wat makkelijker zijn?
    Hij heeft nu het boekje van woezel en pip en behalve dat hij het een leuk boekje vind om door te bladeren begrijpt hij er dus nog niks van.
    Ook de blokjes zijn leuk om in en uit het doosje te doen, maar hij snapt dus niet dat je het blokje met het plaatje op het goede plaatje moet leggen.
    Dus zijn er nog makkelijkere boekjes of kan ik het beter nog maar even een half jaartje in de kast laten liggen?

2. Damay77

Damay77 VIP lid

18 apr 2010
    13.734
    7.501
    113
    Vrouw
    Even flink oefenen met hem en ander half jaar de kast in. Bij de ene valt het kwartje meteen en bij de ander later. M'n oudste snapte de Loco met 2 jaar meteen. Legde ze razendsnel op z'n plek en ook goed. M'n jongste begint het nu met 3 jaar pas door te krijgen. Nou moet ik zeggen dat zij er ook minder in geïnteresseerd is . Hetzelfde met puzzels. Was oudste snel mee en jongste moet je erbij zitten en onderhand ssnwijzen waar ze moeten. En dan nog doet ze ze verkeerd;)

3. Fuddey

Fuddey VIP lid

6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Er zijn een paar boekjes vanaf 2jr, kun je denk ik op de website wel vinden. Die boekjes gaan hier prima (je hebt dan bv twee dezelfde plaatjes die ze bij elkaar moeten zoeken); ze leren er vooral mee hoe loco werkt, als ze dat doorhebben, zijn die wat moeilijkere boekjes ook veel eenvoudiger uit te leggen.

4. Olifantje1991

Olifantje1991 VIP lid

9 jan 2013
    9.521
    3.739
    113
    Ben even gaan zoeken en zag inderdaad de boekjes van 2-4 jaar.
    Misschien moet ik deze dan maar eens gaan proberen.
    Lastig dat je op internet de boekjes niet kan in zien en in de speelgoedwinkel is er vaak maar een beperkte keuze.
    Maar dan bestel ik gewoon het boekje van mijn eerste bambino loco en gaan we die eens proberen. :)

5. Proudmama2012

Proudmama2012 Bekend lid

16 jul 2012
    904
    128
    43
    Tilburg
    Je hebt een los boekje voor 2 jaar en 2,5 jaar. Tenminste ik heb er toen van ieder maar een gevonden. Misschien zijn die handig om er mee te beginnen. En anders even een half jaartje wachten.

6. owly

owly VIP lid

19 aug 2013
    22.295
    10.265
    113
    Misschien een idee om ze bij de bieb te lenen. Vandaag toevallig 1 meegenomen van Sesamstraat,er zaten wat makkelijke en moeilijke in 1 boekje.

7. sabagirl

sabagirl Fanatiek lid

15 okt 2015
    3.445
    1.129
    113
    Hier is zoon bijna 2 en hij kan de boekjes van muis. Ook het boekje van nijntje is goed te doen.

8. ikkie97

ikkie97 VIP lid

7 mei 2011
    10.899
    3.931
    113
    Wij hebben een boekje van dikkie dik en van het zandkasteel. Onze dochter kreeg ze voor sinterklaas toen ze ongeveer 2,5 was. Ze snapte het meteen. Zoontje wordt bijna 2 maar die zie ik het nog niet doen. Ik denk wel dat hij op zich de goede plaatjes bij elkaar kan vinden maar het systeem met de blokjes waar dan weer een figuurtje op staat snapt hij nog niet. Verschilt misschien per kind maar in een half jaar kan er ook veel veranderen.

9. Regina88

Regina88 Niet meer actief

Bij de bieb kan je die boekjes huren.
    Kan je zn geld nog even lekker in het spaarpotje bewaren en als hij het een leuk/makkelijk boekje vindt kan je ze altijd nog kopen.
    Online, of in de speelgoedwinkels ;)

Deel Deze Pagina