2 wkn. oude baby een speentje gegeven,slim/niet verstandig?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door iris73, 13 jun 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. iris73

iris73 Lid

5 dec 2007
    87
    0
    0
    aalsmeer
    Mijn zoontje is vandaag precies 2 weken oud,hij krijgt borsvoeding.
    Toch overdag huilt hij constant,als ik hem tenmiste niet oppak,zodra ik hem oppak schijnt hij opeens heel vrolijk te zijn.
    Ik ben benieuwd dus,waarom hij huilt.
    Ik heb hem net voor de eerste keer een fopspeentje gegeven,hij accepteerd dat voor een paar minuten en spuugt hem dan uit om vervolgens weer hartverscheurend te gaan huilen.
    Is het slecht om hem een speentje te geven,i.v.m. de borstvoeding?

Hij huilt nu alweer,zal ik hem oppakken of laten huilen,hoe lang laat je zo'n kleine huilen eigenlijk?

iris.

2. Babs1977

Babs1977 Bekend lid

14 mei 2007
    646
    0
    0
    Heerlen
    Zo'n heel kleintje kan je nog niet verwennen hoor. Je moet 'm gewoon lekker oppakken. Hij heeft er behoefte aan om lekker dicht en warm bij z'n mama te zijn. En een speentje kan best. Sommige kindjes hebben hele grote zuigbehoefte. Of je geeft je pink.
    Ik heb ook borstvoeding gegeven en mijn dochtertje kreeg ook gewoon een speentje.

3. Calimero

Calimero Fanatiek lid

31 aug 2006
    1.901
    0
    0
    speentje kan inderdaad geen kwaad mijn bedoeling was het ookniet mijn dochtertje was 3 dagen toen ik haar een speentje gaf omdat ze savonds niet in slaap kon komen toen ik haa rhet speentje gaf sliep ze direct

4. mano82

mano82 Fanatiek lid

15 mei 2007
    1.554
    0
    0
    grafisch ontwerpster
    Ik heb m'n dochtertje na twee weken ook een speen gegeven, ze raadden me dit aan vanaf twee weken omwille van tepel-speen verwarring.
    Als je kleintje zo vaak huilt kan het goed zijn dat ie buikkrampjes heeft, dan is het goed hem rechtop tegen je aan te houden... Dit helpt bij Louiza in ieder geval goed.

5. rodelief

rodelief Fanatiek lid

14 feb 2008
    1.527
    0
    0
    Ik heb geen ervaring met borstvoeding in combinatie met een speentje maar als zo`n kleintje huilt gewoon lekker oppakken hoor! Je verwent het daar echt niet mee. Ik heb mijn kleine nooit laten huilen. Misschien als hij veel blijft huilen maar wel stil is als hij bij je is kun je hem ook in een draagdoek bij je dragen.

6. Esli

Esli Bekend lid

23 apr 2008
    830
    0
    0
    Groningen
    Zo'n kleintje een speen geven, kan speen-tepel verwarring geven maar het hoeft niet. Onze dochter kreeg ook sinds ze 2 weken was een speentje, ze zoog 'm bijna naar binnen en t lukte echt niet om 'm af te pakken, ze had duidelijk veel zuigbehoefte. Terwijl ze er nu eigenlijk totaal geen behoefte aan heeft, ik geloof dat ik 'm al 2 weken niet meer gebruikt heb ofzo, handig hoor.

Je schrijft echter dat ie 'm na een paar minuten alweer uitspuugt, dus dan heeft ie er blijkbaar toch niet zo'n behoefte aan. Misschien wil hij wel gewoon t liefste lekker dichtbij zn mama zijn, hij heeft tenslotte 9 maanden in je buik gezeten en nu ineens in die grote koude buitenwereld. Lekker knuffelen, samen in bed kruipen, samen op de bank, gewoon ff lekker samen zijn, helpt vaak al.

Succes

7. Vanes

Vanes Actief lid

28 jul 2007
    182
    1
    0
    Ik ben ook tien dagen aan het twijfelen geweest en steeds mijn pink gegeven. Na 10dgn heb ik uit eindelijk gewoon een speentje gegeven.
    Achteraf dacht ik; Dit had ik veel eerder moeten doen!
    Niks geen tepel verwarring of slechter drinken.
    Frederique had veel zuig behoeften en daar is een speen een goede oplossing voor.
    Nu heeft ze dus borstvoeding en speen en het gaat perfect.

De eerste keren moesten we de speen even vast houden zodat hij in haar mond bleef. Dit is vaak zo met die klientjes, omdat het even wennen is en de zuigkracht heftig is.

We hebben trouwens gewoon een Bibi speen gegeven.

Succes

8. marjan123

marjan123 Actief lid

10 feb 2007
    171
    0
    0
    Kinderen huilen niet voor niks, misschien ook goed om te kijken waarom hij huilt?

9. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.228
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Je vraagt hoe lang je zo'n kleintje laat huilen, nou, dus helemaal niet! Er zijn wel mensen die het doen, maar wat is het nut ervan? Ze huilen niet voor niets. Als jij hem oppakt en hij is stil, dan wil hij gewoon graag bij je zijn, en geeft hem eens ongelijk! Ik heb Eva de eerste maand vooral bij me gehad en pas in bed gelegd als ze al echt vast sliep. Langzaamaan eens gaan proberen of ze zelf in bed in slaap kon vallen. Maar geniet lekker dat hij lekker bij de slaapt, over een tijdje wil hij/lukt hem dat niet meer waarschijnlijk.

Eva heeft een speentje gehad vanaf 3 weken (ik geef ook borstvoeding), ze dronk (en drinkt) erg snel en heeft daardoor nog veel zuigbehoefte daarna. Sinds een aantal weken gebruiken we geen speen meer, ze heeft nu haar duim helemaal gevonden. Als ze eenmaal goed aan de borst drinken, is de kans op tepel-speen verwariing erg klein en als het er wel is, snel weer stoppen met het speentje.

10. cecile

cecile Lid

3 sep 2007
    62
    0
    0
    verpleegkundige
    Delfzijl
    Ik geef ook borstvoeding en de speen kreeg Keano toe hij ongeveer 10dagen was. Wat ik begreep is het gewoon erg belangrijk dat de kleine eerst goed aan de borst wend en dit moet dan ook goed gaan voordat je de speen geeft. Ivm de tepel speen verwarring. Maar als alles goed gaat(borstvoeding), is er eigenlijk geen sprake meer van tepel speen verwarring

11. Chrissie

Chrissie Niet meer actief

Hier ook een mannetje met veel zuigbehoefte. BV ging goed, dus ook al na paar dagen een speen. Heeft hier veel rust gebracht. Succes

12. DaisySanches

DaisySanches VIP lid

20 jan 2007
    12.361
    0
    0
    Amsterdam
    Hier ben ik het mee eens. De baby huilt heus niet om je te pesten hoor! Waarom laten huilen. De arme schat is pas twee weken oud, en kan nog niet zeggen wat er is, en dat hij je mist, dus dan doet hij het op de enige manier dat hij wel kan. En da's huilen. Hij heeft 9 maanden in je gezeten, tuurlijk wil hij dicht bij je zijn :rolleyes:. Dus lekker oppakken.
    En vanaf ca. 2 weken beginnen de darmkrampjes...

Speentje heb ik pas gegeven toen ze aangaf zuigbehoefte te hebben. Moest de speen wel voor haar vasthouden :(. Ca. 2 weken na introductie van haar speen ontdekte ze haar duim, en pakt ze geen speen meer.

Ik laat haar overigens niet huilen. De enige keer dat ik dat probeerde hield ik dat 1 minuutje vol, en ging toen mee zitten grienen.

13. marissie

marissie Actief lid

14 jun 2007
    348
    1
    0
    Mike wilde vooral de eerste paar weken ook gewoon vooral bij me zijn. Lekker doen hoor, die kleintjes kunnen zich soms gewoon een beetje verloren voelen alleen. Als hij bij je is voelt, hoort en ruikt het vertrouwd. Wordt vanzelf weer minder (en komt ook weer terug met een sprongetje, hebben wij nu weer :( ) Speentje heb ik ook lang over getwijfeld omdat ik bv geef, maar na een paar weken toch aan toegegeven. Had ik eigenlijk eerder moeten doen, want bv ging harstikke goed. De eerste keer spuugde Mike de speen ook uit, was even wennen. Als hij hem niet wil hebben hoeft het natuurlijk niet, maar de eerste paar keer moest ik hem idd ook heel even vast houden voordat hij hem zelf goed in zijn mondje hield. Sucses met je mannetje ;)

14. jingels

jingels VIP lid

8 jul 2006
    7.742
    1
    0
    Er is nog een andere reden om GEEN speen te geven.
    Spenen kunnen de hongersignalen onderdrukken, aangezien ze die dan wegzuigen. Vooral met de aankomende regeldagen voor de deur heel belangrijk, dat je die herkent.

Houd je kind lekker bij, eventueel in een draagdoek, en leg aan wanneer er om gevraagd wordt, van bv krijgen ze nooit teveel.
    Daarnaast biedt bv troost en veiligheid aan je kind, en dat kan een speen nooit vervangen.

15. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.228
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Dat klinkt heel logisch, alleen Eva wilde tussendoor vaak wel zuigen, maar niet drinken. Werd helemaal boos aan de borst omdat er melk uitkwam, van een speentje werd ze rustig en was ze tevreden. Je moet inderdaad niet constant de speen erin proberen te duwen... wat ik nogal vaak zie in mijn omgeving.

16. DaisySanches

DaisySanches VIP lid

20 jan 2007
    12.361
    0
    0
    Amsterdam
    Ja, hier ook. :).

Deel Deze Pagina