na 6 maanden drinken weer gevoeliger?

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door wennepen, 8 jan 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. wennepen

wennepen Bekend lid

30 dec 2008
    908
    0
    0
    Mijn zoon is net 6 maanden en al die tijd geef ik volledig bv.
    Sinds een paar dagen is het drinken weer Wat gevoeliger. Het lijkt of hij harder 'zuigt'
    Iemand die dit herkent en is het normaal?

2. Andrea85

Andrea85 Fanatiek lid

18 mrt 2011
    4.859
    1
    0
    Geen aankomende tandjes?

3. MadeInUSA

MadeInUSA VIP lid

27 dec 2011
    9.178
    10.716
    113
    Nee ik herken t niet. Check even goed of er niks ander speelt (spruwtje oid) waardoor t gevoeliger is.

Wat hier soms zeer doet: dochter hapt en zuigt soms gewoon, onafhankelijk van of ze uberhaupt mijn tepel beet heeft! Van de week zo een flinke "zuigzoen" gemaakt op mijn tepelhof, en vandaag had ze weer mijn borst ergens aan de onderkant te pakken, niet eens in de buurt van de tepel... en dan merk je pas goed hoe hard zo'n kind eigenlijk zuigt - ouch!

4. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Of misschien weer ongesteld worden? Bij m'n oudste had ik het ook ook af en toe dat het wat gevoeliger was. Toen geen last gehad van spruw.
    Dit keer wel spruw en 't blijft bij mij wat doorzeuren dus daardoor hier af en toe wat gevoeliger.

5. Zweden

Zweden Bekend lid

14 nov 2011
    711
    79
    28
    dit zat ik ook te denken! was hier wel de oorzaak. Ze bijt niet maar ik voel haar eerste tandje wel :).

6. Noeska

Noeska Fanatiek lid

22 jan 2007
    1.225
    0
    0
    ik denk meteen aan spruw. bij mij werd het ook ineens weer gevoeliger, irritant eigenlijk en bleek dus ook weer spruw te hebben...

7. wennepen

wennepen Bekend lid

30 dec 2008
    908
    0
    0
    Tandjes heeft meneer al, au ;)
    Spruw nog nooit gehad, hoe weet ik dat? Tepels zien er normaal uit.
    Ongesteld zou kunnen, nog niet geweest sinds de bevalling, wel bloedverlies door plaatsen en verwijderen van spiraal. Maar nu je het zegt, ik heb zon in chocola en mijn humeur is ook niet zo geweldig :D

8. Noeska

Noeska Fanatiek lid

22 jan 2007
    1.225
    0
    0
    spruw kan je herkennen aan gevoelige, soms pijnlijke tepels, een beetje scherpe pijn te vergelijken met speldenprikjes. een witte waas op t tongetje van je baby, dit hoeft niet heel erg te zijn kan er ook uitzien als gewoon een melk tong maar dan trekt het niet weg. evt als je zoontje er ook last van heeft kan hij onrustig drinken en een klakkend geluid maken tijdens het drinken.

Deel Deze Pagina