ervaringen medela symphony

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door emmaa, 7 mrt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. emmaa

emmaa Actief lid

19 okt 2011
    271
    0
    0
    NULL
    noord brabant
    Ik ben van plan om een elektrische borstkolf aan te schaffen omdat mijn handmatige van avent niet goed melk eruit krijgt, en voor 60 cc al een dikke 20 minuten bezig ben.

Hebben er dames ervaring met deze borstkolf:

Medela elektrische borstkolf (mini elektric) met dubbele borstpomp (Symphony).

graag hoor ik jullie ervaringen!

2. miepmiep83

miepmiep83 Bekend lid

6 feb 2012
    509
    0
    0
    De symphony is toch die professionele ziekenhuiskolf? Dat is echt een groot, zwaar en vooral duur apparaat, ik kan me niet voorstellen dat je die echt bedoelt?

Ik heb zelf gekolfd met de Symphony in het ziekenhuis en dat werkte erg makkelijke en behoorlijk snel (1e 2 weken na de geboorte van mijn zoontje, ongeveer 120cc in 10 minuten)

Inmiddels heb ik de Medela Freestyle en daarmee kolf ik ook vrij snel (meer dan) een volledige maaltijd bij elkaar, ik kolf meestal 10-15 minuten en kolf dan 150-200 ml.

3. Sammie1

Sammie1 Fanatiek lid

14 feb 2012
    3.494
    2
    38
    Hier de Medela Pump in Style (is niet meer nieuw te koop, maar je kan wel een opzet set kopen, dus 2ehands kan wel).
    Ben er heel erg blij mee!

Kolf zo'n 10 min, dan ben ik wel klaar.

4. Bonkie

Bonkie Fanatiek lid

30 nov 2009
    2.518
    1
    0
    Make-up & Hair Artist
    Amstelveen
    De symphony kan je als consument niet kopen. Is bedoeld voor de ziekenhuizen en verhuur.

Ik heb de swing. Bevalt me prima. Ik hoef echter alleen te kolven als ik zonder kind op pad wil. In mijn geval hoef ik dus niet meerdere keren per dag te kolven. Anders had ik een dubbele kolf genomen.

5. famke80

famke80 Bekend lid

2 aug 2012
    730
    1
    18
    NULL
    NULL
    Ik heb de Swing (via mp) en een y stukje gekocht zodat dubbel kolven mogelijk is. Aangezien ik op dit moment nog niet struftureel hoef te kolven werkt dit voor mij prima.

6. Cin85

Cin85 VIP lid

12 jan 2010
    12.507
    14.008
    113
    Vrouw
    De symphony is een prima kolf hoor maar kan me niet voorstellen dat je €2000 voor een kolf over hebt?! ;)
    Hier heb ik een pump in style, ben in 10-15min klaar, voordeel is ook dat er een gratis handkolf bij zit, je ook enkelzijdig kunt kolven en dat er zelf een adapter bij zit met batterijen voor onderweg oid. Toen ik hem 2,5 jaar geleden nieuw kocht kon je er zelfs een stekker voor in de auto bijkopen, geen idee of het nog bestaat?

7. Lyso

Lyso Fanatiek lid

3 jul 2009
    1.081
    2
    36
    als het de mini electric is, zou ik zeggen, niet doen!! heb zelf geen ervaring, maar mijn zus wel, en die zegt dat het een onding is. Je leest er ook veel slechte recenties over! Er is een nieuwe van medela, de swing maxi, die is dus wel geshikt voor dubbel kolven. Hier een linkje met allemaal dubbelzijdige, hoop dat je erwat aan hebt!
    DUBBELZIJDIG Kolven | MoedermelkNetwerk BorstKolfWinkel

8. emmaa

emmaa Actief lid

19 okt 2011
    271
    0
    0
    NULL
    noord brabant
    Ja, ik heb het over de mini electra. Staat ook in mijn vraag. Dus niet die ziekenhuis kolf.
    Ik heb verschillende recensies gelezen, en de 1 vind het een super ding en de ander weer niet.
    Maar wil toch meer ervaringen horen.

9. Omelet

Omelet VIP lid

14 nov 2008
    14.874
    2
    0
    Het is een verschrikking.. bij mij zoontje gebruikt. Mega luid ook.

Heb nu de freestyle (opvolger PISA) en wat een verandeming. Ik kolf in 10 minuten waar ik bij mijn zoontje 25 minuten over deed.

10. fidel2010

fidel2010 VIP lid

26 aug 2010
    6.659
    212
    63
    Ik raad ik de swing af, was bij mij werkelijk pijnlijk, komt misschien mede door omstandigheden ik eerst de symphonie gehuurd had, dan is dus se swing echt een afknapper.

Als ik nu eentje zou moeten proberen zou ik ook voor de freestyle gaan, veel positieve reacties over gelezen !!
    Ik weet niet waar je woont, maar ik weet bij de kactatiekundige van het moedermelknetwerk kun je gratis verschillende uitproberen ( in de praktijk) wat het beste bij je past)

En ehh ik heb wel de luxe van de zh symphonie zelf te hebben, via Mp, heb er lang geen € 2000,- voor gegeven en ben er superblij mee

11. MamaVanSimone

MamaVanSimone Fanatiek lid

19 okt 2010
    3.250
    2
    36
    provincie Utrecht
    De ene symphony is de andere niet hoor. Ik heb ze in het ziekenhuis gebruikt en daar ging ik al door de grond bij 6 blokjes, en op de 9maandenbeurs stond er een die ik tot het maximum moest draaien en toen voelde ik nog niks.

Ik heb de PISA, vind hem heerlijk!

Deel Deze Pagina