Ze is niet bang voor hem ze is bang dat hij bij haar weg gaat! en ze doet alles om dat te voorkomen want hij is ook 'goed' voor haar. Wanneer hij bij haar is (ene half jaar bij haar andere half jaar bij de moeder van zijn kind) is hij lief en hij geeft haar geld... Ik ga niet meer met haar afspreken, ik heb met haar vaker gepraat maar het heeft totaal geen zin. Blijkbaar kiest zij voor dit leven.
ik weet niet of het echt een kwestie is van 'kiezen' voor dit leven. Ze is zo te horen stukje bij beetje 'gehersenspoeld' en gemanipuleerd. Heel typisch verhaal... zeker dat hij nu wil dat ze geen contact meer met jou op mag nemen. Machtsmisbruikende mannen die hun vrouw totaal van alles en iedereen isoleren. Heel lastig om daar als buitenstaander iets aan te doen, ze zal zelf de kracht moeten gaan vinden om met hem te breken, anders zal ze nooit loskomen van hem. Dat kun je niet afdwingen als ze er zelf niet achterstaat. Hoop voor haar dat ze die kracht snel vindt.
Serieus , ik zou echt gelijk mijn koffertje pakken en gaan ... wat een idioot En jou vriendin is nog gekker ...
ongelofelijk straks heeft hij ook verborgen camera geplaatst peter r de vries maar dan met zijn eigen vriendin brrrrrrrrrrrr heel eng krijg echt rilling ,klopt iets niet
en de vriendin is ook niet in orde , half jaar bij zijn ex en half jaar bij haar?? wat is dat voor relatie? als ze daar vor kiest , moet je lekker buiten houden idd , straks krijg je nog problemen met die psycho's
Jeetje wat triest zeg! Het enige wat je kan doen is er voor haar zijn als ze eenmaal wel de kracht heeft om van hem af te willen en er voor zorgen dat zij weet dat je er dan voor haar bent. Verder zal ze het echt zelf moeten doen (en willen).
Precies, dit is echt niet vanaf dag 1 zo gegaan hoor! Die meid is gewoon gehersenspoeld. En dan is er HEEL wat voor nodig wil ze zelf inzien wat er allemaal gebeurt. Ben bang dat TS hier niets aan kan veranderen of doen. Zij heeft hem nodig. Zonder hem is ze niets meer. Dat heeft hij haar doen geloven. En dit geloofd ze net zo heilig als dat wij geloven dat onze moeders van ons houden! Zolang er verder geen ECHT probleem is (zoals mishandeling of misbruik) dan zal zij zelf deze relatie niet snel verbreken. En hij ook niet zolang hij eruit haalt wat hij wil. En dat is simpel weg macht. En die krijgt hij. Want anders gaat hij bij haar weg en ze zal dit langs alle wegen proberen te voor komen. Deze vrouw is niet gek en denk maar niet dat je in haar situatie iets anders zou doen als zij. Kan iedereen over komen want dit gaat ZO geleidelijk aan dat je wel af en toe heel vaag iets denkt van hmm dit is eigenlijk niet goed of hier klopt iets niet. Maar je zal nooit door hebben wat er gaande is tot het te laat is en dan kun je niet anders meer. En heb je nog niet helemaal door wat hij doet. Anders laat je je echt niet zo behandelen. En bedenk dan eens dat zij dus al 10 jaar bij hem is. Al 10 jaar wordt ze zo gemanipuleerd en gehersenspoeld dat ze nu echt zal geloven dat ze niet kan leven zonder hem. Dat is klinkklare waarheid voor haar! Enneuh been there done that! Alleen werd ik wel geslagen en dat was gek genoeg mn redding (oa dan). Want dat is ERG moeilijk goed te praten zelfs als je in zo'n situatie zit (al hoewel als je er al 10 jaar in zit weet ik t niet...voor mij was het "maar" 3 jaar)
eerste fout borsten laten doen voor een vent en dan dit die is getikt in zijn hersenen, ze mag wel uitkijken met zo'n vent. dit wordt alleen maar erger en erger en voor je het weet ligt ze in het ziekenhuis of erger. een vriendin van mij had ook zo'n vent en ze kunnen niet normaal na denken pas na de zoveelste rare dingen zoals niet meer mogen bellen met haar ouders of ja inderdaad met gebroken voet in het ziekenhuis liggen kwam ze er pas achter hier moet ik weg.. vreemd vreemd zit vast een draadje los bij die vent, ik zou hem hoog poersonelijk zelf de deur uittrappen met een extra schop onder kont met een hoge hak en de afluister geval met hem mee
dat zou ik haast ook denken. En ze is blijkbaar bang voor hem anders dan zou ze je nog wel blijven zien. Wat een enge man is dat zeg! Een afluisterapparaat wat verwachtte hij wel niet van haar dat ze zou zeggen als hij dat al aanschaft en neerlegd op de tafel? Ik vind het maar een bizarre situatie. Ik zou haar in een mail laten weten dat ej er altijd zou zijn als ze wil praten. Ik denk dat ze dat nl wel heel graag wil, maar niet durft.Als die man al zou reageert dan doet hij dat vast wel vaker.
Jee wat een verhaal zeg. En wat een freak van een vent... Ik word er gewoon een beetje bang van als ik het lees. Denk dat als ik die vriendin van jou was dat ik toch ook maar gauw me koffers zal gaan inpakken. Want je wereldje word zo steeds kleiner en kleiner...
Jakkes, wat een engerd, ik krijg er een beetje naar gevoel bij. Die vriendin is compleet gebrainwashed, anders zou ze dat nooit toestaan. Die man heeft haar compleet is zijn macht, zielig, maar ze zal toch zelf de eerste stap moeten zetten om daar los van te komen. Blijkbaar is ze daar nog niet aan toe en wil ze het gewoon niet zien. Hij ziet jou als een bedreiging, heeft heus wel door dat jij natuurlijk met heel andere ogen naar deze situatie kijkt dan zij, dus jij moet snel weg uit haar leven van hem. Jammer dat het zo loopt, bizar, maar ik denk dat je er weinig aan kunt doen.
Ieuwww... eng verhaal. En Wilma, ik ben erg bang dat je gelijk hebt. Op het risico af dat het hele forum over me heen valt: ik hoop van harte dat hij een keer echt uitflipt (en ja, dat kan als je een persoonlijkheidsstoornis hebt altijd... ook al is het 10 jaar niet gebeurd) en haar fysiek iets aandoet. Niet te erg natuurlijk, maar helaas, helaas, helaas... twee daagjes ziekenhuis maakt je wel 'wakker'. Ze weet wat er aan de hand is en kiest ervoor... de enige reden dat ze dat doet (en blijft doen) is een extreem laag zelfrespect. Ze is er zo van overtuigd dat ze het niet redt zonder hem.. Ik kan me goed voorstellen dat je er niets meer mee te maken wilt hebben, bescherm eerst jezelf! Maar mocht ze contact opnemen en toch hulp willen: geef voorbeelden van vrouwen die het WEL alleen redden, laat zien waar ze allemaal recht op heeft (ook financieel) en hoop er het beste van... Ik denk aan haar...
ik vindt het heel erg sneu voor je vriendin want ze is indd beetje bij beetje gehersenspoeld en ze staat al niet sterk in haar schoenen omdat ze in principe "alleen" is hier in NL als ik je verhaal goed heb begrepen. ze zal inderdaan eerste een gevecht met zichzelf moeten overwinnen en dan zal ze deze man verlaten...misschien binnenkort maar misschien wel 20 jaar verder..ik geloof niet dat een persoon zo'n leven kan accepteren voor de rest van zijn leven. ts tegen jou zou ik zeggen, laat het van haar kant komen, jou gesprekjes zullen nu toch geen nut hebben maar sta wel voor haar klaar als ze de stap besluit te nemen, al was het maar in het kader van de vriendschap die eens was!
Ik heb nog een mail gekregen van haar dat ze hoopt dat ik niet boos ben maardat ze moet nadenken en dat ze 10 jaar met hem gaat en hem niet wil verliezen. Ik ehb terug gestuurd dat ik het niet vind kunnen dat ze me zomaar aan de kant zet, maar dat ik haar respecteer en haar veel geluk en succes wens. Hier op heeft ze terug gestuurd dat ze spijt heeft van haar sms en dat ze erover nagedacht heeft en het idd niet kan wat ze geschreven heeft en dat ze de vriendschap niet wilt verliezen. Ik weet niet wat ik hier mee moet, ik wil de vriendschap ook niet kwijt maar ja ze blijft met die vent en zie het niet zitten om maar altijd uit te kijken dat hij ons niet afluisterd of wat dan ook.
Zelfs als ze 1 keer in elkaar geslagen word oid zal t niet "het gewenste effect hebben" Het is immers verder nog nooit voor gekomen. Dus ik vrees dat OOK dat niet zal helpen. Een keer een mep of in elkaar geslagen worden valt hoe gek dat ook klinkt voor anderen, goed te praten in deze idiote wereld waar zij in zit. Hij houd immers van haar (waarschijnlijk is hij de enige die van haar houd) en zij kan niet leven zonder hem. En hij zal enorme spijt hebben van wat hij gedaan heeft. Tranen met tuiten! Maar helaas wel allemaal krokodille tranen en elke traan tot in de puntjes geplant zodat hij weer in dr hoofd kan wroeten en haar weer een stukje meer in zijn macht heeft. Waarschijnlijk zal hij dit niet doen want hij heeft haar al 10 jaar zo in zn macht dat ze springt als hij boe roept. Dus is het niet nodig om haar zo in bedwang te houden. OF hij moet het idee krijgen dat hij de macht aan t verliezen is... Maar zoals gezegd dan zal t waarschijnlijk de eerste keer n klap zijn die dmv zijn overtuigings kracht snel "vergeten" is en dus verder niks los zal maken. Maar het verlies van het laatste draadje van de buiten wereld misschien wel. En daarom zou ik zeggen Lad, laat haar alsjeblieft niet zomaar vallen. Maar maak je gevoelens hieromtrent wel kristal duidelijk! Vertel haar hoe jij het vind om op zo'n manier in de gaten te zijn gehouden en dat je er totaal geen trek in hebt dit nog maals mee te maken. Sluit eventueel met deze gevoelens de deur om fysiek contact te houden. Maar laat de achterdeur open dmv mailtjes bvb. Wie weet helpt dit weer n tikkie om haar in te laten zien dat HIJ degene is die zorgt dat zij problemen heeft en dat zodra zij die gast uitschakelt (de macht die ze hem gegeven heeft af neemt) zij de macht weer heeft om al die problemen op te lossen. Er is gewoon iets drastisch nodig om haar dit te laten inzien. Ze zal door een NOG dieper dal moeten om wakker te worden en te zien dat ze hem liever vandaag als morgen nog de deur uit moet trappen. Daar is veel moed voor nodig. En hoe klein de steun ook is via email of wat ook. Alle beetjes helpen dan. Het is in ieder geval duidelijk dat ze jou niet graag kwijt is! Anders zou ze het denk ik niet wagen om tegen meneers wens in contact te houden.
Jeetje wat een rot situatie (heel zacht gezegd). Snap dat je niet goed weet wat je hier mee moet. Vaak heeft een vrouw in deze situatie zó weinig zelfvertrouwen dat het weinig uit maakt wat je zegt, ze blijft toch wel bij hem. Want als ze nu nóg niet inziet dat hij fout is, vraag ik me af wanneer wel. Snap dat het niet makkelijk is, en je je niet teveel in deze situatie wil mengen. Maar denk dat het voor háár belangrijk is om vriendinnen met je te blijven. Maar zou als ik jou was daar niet meer heen gaan. Als ze af wil spreken kan ze bij jou komen. Je weet maar nooit hoe ver hij gaat als je daar bent. Dat zij dat risico wil lopen wil niet zeggen dat jij dat als vriendin ook moet doen. Is het een idee om haat te bellen en het er een keer goed over te hebben? Vind dat je via mail en sms toch minder goed overkomt.