Wat helpt behalve hoestdrank...

Discussie in 'De lounge' gestart door Lola1982, 11 okt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lola1982

Lola1982 VIP lid

16 jul 2007
    18.000
    1.841
    113
    ... nog meer tegen de hoest?

Heeft iemand misschien een goede tip voor de hoest van mijn dochter?
    Ik heb hoestdrank, die de keel moet verzachten.

Mijn dochter hoest al sinds ze wakker is, non stop. Het lastige buiten dat dit al heel lastig is, is dat mijn dochter nog steeds last heeft van Reflux. Ze spuugt heel makkelijk, vooral na het eten als ze springt, lacht, rent ed., maar ook met het hoesten.

Met andere woorden, ze houdt geen drinken en eten binnen op deze manier. Ze heeft vandaag door het heftige hoesten dus al 6 x gespuugd. :(

Toen bedacht ik mij dat er misschien iemand een goede tip had. Eentje uit grootmoeders trucendoos ofzo?! ;)

2. Lynx

Lynx VIP lid

19 jul 2008
    8.702
    2.513
    113
    Wat voor hoestdrank heb je?
    Hier werkt tijmsiroop altijd goed of ranja. Je zou ook ijs kunnen proberen. Dit verdooft ook meteen, waardoor de hoestprikkel misschien wat afneemt.

3. mamavanukkie

mamavanukkie Fanatiek lid

2 jul 2008
    3.253
    16
    38
    Brabant
    capsules van daro voor prikkelhoest, zijn voor kinderen vanaf 1 jaar voor zover ik weet.

4. auraly

auraly Fanatiek lid

28 apr 2007
    1.217
    9
    38
    antwerpen
    hoe oud is je dochter?
    vicks vaporub wordt hier gebruikt omdat het echt wel helpt maar alleen bij de oudsten van 11 en 9 .. ze vinden het heerlijk , geeft een geur die de neus openzet en de borst wordt warm
    mag wel niet gebruikt worden bij kinderen onder de 2 jaar !

5. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Hangt een beetje af van de leeftijd..

Wij hadden hier eerst zetpillen van balsoclase, maar dacht dat die uit de handel waren. Daarna Natterman Bronchicum Extra Sterk, dat werkt ook goed.
    Daarnaast neusspray, want als de neus vrij is, hoeven ze niet door de mond te ademen, en blijft de keel vochtiger..

En hoofdeinde van het bedje omhoog, goed doorluchten op de kamer, ook als ze er ligt..

6. Vlekje

Vlekje Fanatiek lid

12 aug 2008
    1.443
    0
    0
    voedingsdeskundige en eigenaresse van: kwestievanv
    Somewhere over the rainbow
    Oma staat op :D

In een bakje (of wekpot) een laagje uienschijfjes, laagje bruine suiken, dit ong 3 a 4 x herhalen. Dagje laten staan en dan zie je dat er een siroop vanaf komt. Dit giet je af en neem je een eetlepel van.

Klinkt heel vies, maar het valt mee en het werkt heel goed!

Wel tandjes poetsen daarna ;)

7. miran336

miran336 Fanatiek lid

Mijn zoontje van 3 hoestte ook aan één stuk door deze week. Ik ben toen naar de apotheek gegaan voor advies. Zij adviseerden mij om Tussikind te gebruiken. Een homeopatisch middeltje dat je de eerste dag elk uur (max 6 keer) gebruikt en als de klachten minder worden 3 keer daags. Ik geloofde er eerst niet zo in, maar het hoesten werd na 1 dag al minder en nu hoest hij nog wel maar het maakt nu ook echt wat los.

8. moi89

moi89 Bekend lid

14 okt 2010
    558
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dit werkt inderdaad super! Ik heb het ook standaard in huis als ik aan het hoesten ben. Maar wel alleen gebruiken bij een niet-productieve hoest, aangezien dan alle smurrie blijft hangen in de luchtwegen omdat de hoestprikkel geremd wordt.

9. Lola1982

Lola1982 VIP lid

16 jul 2007
    18.000
    1.841
    113
    @ Vlekje, Geniaal! :D Zo´n tip bedoelde ik! Hihi! Ik ga het proberen te maken!! Thanks!

@ Deepfreeze, dank je wel! Hoofdeinde staat altijd een klein beetje omhoog! Ze wordt trouwens in december 3.
    Die natterman ga ik morgen halen!
    Neusspray is naar mijn idee niet nodig, omdat het puur hoesten is!

@ Auraly, Ze wordt in december 3. Dus ze mag de vicks wel. Alleen is ze niet neusverkouden. Ze hoest alleen ontzettend.

@ Mamavanukkie, oh daar had ik nooit van gehoord! Ga ik morgen eens op zoek!

@ Bonny, hier ook die Tijmsiroop. Ijsje idd gegeven na het ´eten´. (nou ja ik at)

10. Lola1982

Lola1982 VIP lid

16 jul 2007
    18.000
    1.841
    113
    @ Miran366, Dan kje voor je tip! gelukkig dat je zoontje nu minder hoest.
    Mijn dochter hoestte vorige week ook al zo vreselijk. Dat was 1 dag en daarna ging het stukken beter. Toen alleen de Tijmsiroop gebruikt. Nu is het dus weer terug! Helaas...

11. moi89

moi89 Bekend lid

14 okt 2010
    558
    0
    0
    NULL
    NULL
    O ja, en beterschap!

12. Devilschase

Devilschase VIP lid

1 dec 2007
    21.159
    8.136
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    dextromethorfan. verkrijgbaar bij apotheek., Zijn capsules, op aanraden van mijn HA toen omdat niets hielp bij Luc. Geen hele capsule, maar opendraaien en een stuk of 15 korreltjes door het drinken heendoen.

13. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Dat dachten wij ook. Maar alleen de neusspray scheelde al een portie hoestbuien. En met de hoestsiroop erbij ging het nog beter..
    Dus het deed toch meer dan alleen voor de hoest.
    Maar genoeg tips om eerst uit te proberen ;)

14. Lola1982

Lola1982 VIP lid

16 jul 2007
    18.000
    1.841
    113
    Ok, goed om te weten! Zal het eens proberen!

Maar mijn dochter hoest wel al minder en de dag kreeg een andere wending. Dochterlief heeft al eens een zware astma aanval gehad en vandaag dus weer. Zit nu aan de predison en preventief aan de AB. Geen andere drankjes, druppels en capsules! Pffff!
    Maar gelukkig hoest ze minder, dat dan wel... ;)

15. moontje2008

moontje2008 VIP lid

7 aug 2008
    9.366
    87
    48
    Vrouw
    Docente Engels
    Achterhoek
    Luuf of vicks op de voetjes smeren en dan sokjes aan..

16. Yelice

Yelice Niet meer actief

Mijn zoontje heeft het ook aan zijn longen , tis wel beter dan het is geweest maar hij hoest ook heel snel.
    WIj geven hem altijd een flinke theelepel met echte honing en een druppel gekookt water erop dat verzacht de keel en hij kan dan in ieder geval lekker slapen zonder steeds wakker te worden.

17. pcootje

pcootje VIP lid

17 jun 2009
    5.888
    0
    0
    In ons hutje.
    We hebben hier standaard castanea honigcomplex in huis, neemt de kriebel weg voor een aantal uur.

Beterschap

Deel Deze Pagina