Een aankoopmakelaar kost idd geld maar het kan je ook zoveel opleveren. Zelf ben je vaak niet goed bestand tegen de trucjes van de verkoopmakelaar. Je laat je al snel leiden door emoties en gaat dan uiteindelijk toch hoger zitten. Wij hebben het voorlopig koopcontract getekend voor het bouwtechnisch onderzoek op basis van financiering en onderzoek. Ik krijg er een beetje een naar gevoel bij dat de verkoopmakelaar jullie dit advies geeft net voor de openhuizenroute. 6000 van de prijs en nog zo'n houding....nee voor mij zou het klaar zijn. Ik zou lekker verder zoeken want ik denk dat je van andere huizen veel meer af kan krijgen zeker in deze tijd. Deze man heeft deze houding omdat dit huis pas zo kort in de markt staat. Deels logisch maar met jullie bod snap ik niet dat hij daar niet mee akkoord gaat. Zou bijna hopen dat er niemand op de openhuizenroute komt en hij nog maanden aan zijn huis icm de stress die het dan oplevert vast blijft zitten....
Hij doet niet mee aan de open huizen route. Niet iedereen doet daar automatisch aan mee he :') En geloof mij, ik ga echt niet hoger, gelukkig ben ik daar goed tegen bestand hahha
Oh ik dacht dat ik dat ergens had gelezen sorry. Ik begrijp dat je er zelf ook goed tegen bestand kan zijn maar emotie speelt een enorme rol. Kijk maar bijvoorbeeld naar jullie eigen situatie, binnen notime boden jullie meer wat eigenlijk al meer was dan dat jullie hadden willen betalen. Geeft helemaal niks, is jullie portemonnee en ook heel logisch als je iets hebt gevonden wat naar je zin is. Maar als je een eigen makelaar hebt, geeft hij advies en remt hij af. Hij weet als geen ander wat het huis waard is en tot hoe ver je je onder druk moet laten zetten door een verkoopmakelaar. Ze spelen allemaal een spel op emotie in de hoop er zo veel mogelijk uitte kunnen slepen. Ik vind nl jullie openingsbod erg netjes en jullie tweede bod had onze aankoopmakelaar ws niet eens gedaan. Echt belachelijk hoe zijn op jullie biedingen gereageerd hebben zeker in deze tijd. Mijn man heeft een baan waarin hij veel moet onderhandelen, ook over hoge bedragen maar als iets voor jezelf is, is het toch anders. We hebben twee keer een huis gekocht met een aankoopmakelaar en dat heeft ons twee keer een hoop geld opgeleverd en ons 5 keer van de aankoop van een huis afgehouden.
Makelaars... Heb een keer een bod gedaan op een huis. Tegenbod gekregen, weer een bod gedaan, tegenbod gekregen. Aangegeven dat we daar over na moesten denken en de volgende dag zouden we het laten weten. Werden we smiddags gebeld door de makelaar of we al besloten hadden. Nou ik ben kwaad geworden joh. Was duidelijk genoeg geweest en nou liepen ze ons gewoon onder druk te zetten. Heb gezegd dat ik dit geen manier van zaken vond en eigenlijk geneigd waren te accepteren maar door deze actie ervan af wilden zien. Mens was beledigd joh maar die trucjes moet je echt niet in trappen.
Wij hebben op twee huizen geboden tijdens onze zoektocht. Woning 1 meteen eindbod gegeven 14.000 onder hun "bieden vanaf vraagprijs". Direct tegenbod gekregen. Maar duidelijk gemaakt dat dit ons eindbod was omdat dit al het Max was wat we konden betalen. Niets meer van gehoord. Tweede huis wat tactischer aangepakt, maar erg moeizame onderhandeling. Uiteindelijk 9 duizend onder de vraagprijs (239) uitgekomen. Dat was ook de max wat wij er van te voren voor wilden betalen. De dag van het tekenen kwam verkoper van huis 1 dat ons bod alsnog accoord was (ruime maand na laatste gesprek makelaar).... Dit toen maar afgeslagen. Hun huis staat nog steeds te koop.
Wij wilden maximaal 162500 betalen. Met over grens gaan bedoel ik dat we in een keer 6000 zijn gestegen, we wilden dat in stappen doen en een normaal biedingenspel spelen. Echter wisten wij echt wel dat t eerste bod werd afgewezen en hadden we eigenlijk helemaal geen zin in dat biedingsspel en hebben we gewoon meteen ons eindbod ingezet.
Tja en dan is het aan de verkoper. Graag of niet..... Er zijn zat meer huizen dus lekker verder zoeken en woe weet komen ze er nog op terug.
wij hebben toen in de goeie tijd 2000 wel dik een week moeten wachten op een tegenbod bah vond ik ook niet leuk
Dankjullie!! De verkoper heeft een heel ernstig auto-ongeluk gehad en kan niet lopen op dit moment, op voorwaarde dat hij tot 1 juli de tijd krijgt om zinjn huis leeg te kunnen halen heeft hij ons bod geaccepteerd! Wij hebben de verkoper via de makelaar bedankt en hem Beterschap en een voorspoedig herstel toegewenst.