Jaaa, ik ben zwanger! In de tweede ronde al. En dat terwijl de gynaecoloog zei dat we zonder hormonen weinig kans zouden hebben. We hadden het even helemaal losgelaten, zouden die maand daarna met behandelingen starten.... maar dat is niet nodig! Gisteren en vandaag een mooie positieve test in mijn handen! We zijn zo blij!
Van harte gefeliciteerd met je zwangerschap! En wat fijn dat jullie geen behandelingen hebben moeten ondergaan! Geniet ervan! Liefs, Rosavise
Dankjewel! Maar ik heb er vertrouwen in hoor! Vooral als ik berichtjes zoals de jouwe lees! De wonderen zijn de wereld nog niet uit!!
Hoi! Gefeliciteerd! Zelf is er bij mij in april ook pcos geconstateerd. Ik heb toen met de gynaecoloog afgesproken dat ik eerst tien tot 15 kilo wou afvallen om te kijken of alles weer spontaan op gang kwam. Ik was namelijk net begonnen met een koolhydraatarm dieet en de eerste kilo's waren er al af. Ook ben ik begonnen met het voedingssupplement van pcos-solutions. Daarnaast ging ik door met 3 a 4 keer sporten per week (spinning, cardio, squashen). Ik had hier op het forum al gelezen dat pcos-solutions bij de een wel hielp en bij de ander niet. Ik dacht, proberen kan nooit kwaad. Dit was halverwege april. Na voorheen een cyclus te hebben van meer dan honderd dagen, had ik wonder boven wonder ineens een mega positieve ovulatie test in de cyclus na mijn bezoek bij de gynaecoloog. Ook mijn temperatuur ging omhoog in de dagen na mijn positieve ovulatie test en exact 14 dagen werd ik ongesteld! Een cyclus van 56 dagen. Een mooie eerste stap. Het werkte! Vanaf die cyclus konden mijn man en ik echt aan de slag. We praten nu over eind juni. Ook tijdens die cyclus weer precies hetzelfde verhaal, alleen weer eerder! Na de positieve ovulatie testen en verhoogde temperatuur werd ik 12 dagen later ongesteld! Een cyclus van 38 dagen. Toen weer een nieuwe ronde. Echter hadden we nieuws gekregen dat onze beste vrienden eind april gaan trouwen, en na wat rekenen hebben we besloten het deze ronde even wat rustiger aan te doen omdat ik anders op knappen zou kunnen staan tijdens die dag. We hebben het dan ook echt maar twee keer gedaan tijdens mijn vruchtbare periode, verder in de hele cyclus niet. En een daarvan was ook nog eens tijdens een aangeschoten avondje haha. Een week voordat ik ongesteld moest worden kreeg ik ineens hele andere klachten. Ik was hondsmoe, had mega last van mijn onderrug en mijn gedrag veranderde enorm, ik was echt een heks haha. Mijn man zei gelijk al dat ik vast zwanger was. En ja hoor, een dag voordat ik ongesteld moest worden had ik al een positieve test! Ongelofelijk! Zeker na zo'n half gebakken poging, maar wel een zeer ontspannen poging! Die dag voor de waarschijnlijke bevruchting waren we ook nog naar de sauna geweest...misschien daardoor nog meer ontspannen dan normaal... Bij mij heeft de hele aanpassing in levensstijl denk ik het meeste geholpen, met wellicht de ondersteuning van de voedingssupplementen. Ik weet dat dit niet voor iedereen voldoende is hoor, en ben zo dankbaar dat het bij mij wel voldoende was. Maar voor iedereen waarbij net pcos is geconstateerd, wat overwicht heeft en verder nog niets heeft ondernomen en nog niet verder in de mmm zit, wellicht is het dan een idee om het ook eerst ze zelf te proberen. Wie weet! Er is niets zo fijn als de gynaecoloog te moeten bellen om te vertellen dat je niet terug hoeft te komen en geen verdere behandeling hoeft af te stemmen! Ik ben morgen 6 weken zwanger en heb bij 7 weken al mijn eerste echo gelukkig!! Zo spannend allemaal!!