Dank jullie wel allemaal.Het gaat echt heel goed.Ze is een rustig en tevreden meisje,die netjes zelf voor haar eten komt,en daarna heerlijk verder slaapt.Ik heb gewoon tijd over Ook ticho doet het nog steeds super.De allerlaatste operatie gaan ze doen als hij 3 jaar is waarschijnlijk.De ergste problemen kwamen omdat hij gewoon extreem prematuur was,en eigenlijk de eerste operatie maar nauwelijks aankon.Achteraf viel het hlhs mee bij wat we dachten,doordat er toch een onderontwikkelde linkerkamer was,waar ze nu een redelijk werkend gedeelte van gemaakt hebben.Voor nu lijkt hij er weinig last van te hebben,al is hij nog steeds veel sneller moe dan een ander kindje van ruim 14 maanden.Hij slaapt snachts 14 uur onafgebroken,en slaapt overdag ook nog twee keer twee uur.Dus van de 24 uur is hij er maar ongeveer 18 wakker,op goede dagen.Maar dat maakt niet uit,hij geeft het goed aan,en slaapt direct,dus we nemen aan (samen met de kinderarts)dat zijn lichaam dit nu nodig heeft.Terugkijkend was het een hele heftige periode de afgelopen 11 jaar,maar het was het allemaal waard.We genieten met volle teugen.We zijn wel een beetje aan huis gekluisterd door het vele slapen van Ticho,en Roos nu nog zo klein.Dus zp is een welkome afleiding We hebben heel veel hulp gelukkig,en mijn man heeft zijn werk ook weer opgepakt.Hij heeft een eigen zaak,die bijzonder goed loopt,waardoor hij al meer dan een jaar weinig gedaan heeft,en veel thuis of in het ziekenhuis was. Nu gaat hij halve dagen.En binnenkort weer helemaal.Dat zal wel weer even wennen zijn.Maar ben me er enorm van bewust wat een bevoorrechte positie het is,als je je in zo'n situatie terecht komt,en je je geen zorgen hoeft te maken op financieel gebied,en je werk.Wat heb ik een vreselijke schrijnende situaties gezien bij andere mensen,met ernstig zieke kindjes,veel te vroeg geboren kindjes,en dan ook nog de zorgen om je werk en het financiële plaatje...diep,maar dan ook heel diep respect voor deze gezinnen.En je wilt ze allemaal graag helpen,maar dat kan niet.Hoe machteloos je je voelt op die momenten...
Hoihoi. Wat fijn dat het zo goed gaat daarow. Hier met mn jongste gaat het ook goed vandaag gewoon uitgerekende datum maar ze is maandag al 16 weken oud pff.. Over dat financiële plaatje kan ik mee praten wij hebben hoop problemen gehad qua financieel maar na hard werken is dat gelukkig bij gewerkt. Kreunt roos ook zo veel hahaha wordt soms helemaal gek van dat gekreun Dikke knuffel
Wat heerlijk dat Roos thuis is! En whiskagirls meisje ook! Goh 16 weken alweer? Wat zijn jullie meiden van ver gekomen zeg!
Ja,dat hoort echt een beetje bij een prematuurtje...de anderen deden het ook. Echt heel veel respect voor jou en je gezin!Ik heb echt heel veel ellende op dat gebied gezien.Wat je er op dat moment gewoon helemaal niet bij kunt hebben.Ik ben van plan,als straks hier alles loopt,om daar wat mee te gaan doen.Een stichting of iets die voor deze gezinnen financieel wat kan betekenen.Ik heb uiteraard nog geen concrete plannen,maar die gaan er wel komen.Wij hebben besloten dat ik thuis blijf voor de kinderen,na heel lang twijfelen,want ik had een goede baan in de medische wereld.Zodoende hoop ik straks tijd vrij te hebben om daar wat aan en mee te gaan doen.Ik heb de ellende persoonlijk gezien,maar toen ik nog werkte zag ik het natuurlijk ook.Daar moet gewoon wat aan te doen zijn.
Nog maar weer eens een update Het gaat hier nog steeds heel goed.Roos weegt inmiddels 2245 gram,en doet het prima! Ook Ticho doet het goed,en de andere kinderen zijn apetrots op hun kleine broer en zus. Met ons gaat het ook redelijk goed,al zijn we erg emotioneel.Alles komt er nu uit...ook bij mijn man,en we hebben besloten dat hij voorlopig halve dagen blijft werken,en verder lekker thuis is.We hoeven in huis niets te doen,behalve te genieten van ons gezin.We hebben een inwonende huishoudelijke hulp met een verstandelijke beperking(down syndroom) die echt alles bijhoudt,en waar we superblij mee zijn.Ze hoeft het niet alleen te doen hoor,maar ze doet niets liever.Ze woont al 15 jaar bij ons,en heeft dus alles van heel dichtbij meegemaakt.Ze is echt mijn steun en toeverlaat.Dan zijn mijn ouders en schoonouders er nog,die denken dat we recht hebben op een jaar kraamtijdOndanks dat we het nu best soms moeilijk hebben door alles wat er gebeurd is de afgelopen 11 jaar,genieten we met volle teugen van ons gezin.En we kunnen heel goed samen praten,en zijn op alle vlakken een team.Kortom,dankbaarheid voert hier de boventoon.
Goed om te lezen Pipo! Niet meer dan logisch denk dat de verwerking nu pas een beetje op gang komt, na al die jaren. Neem de tijd, zoek en accepteer inderdaad de hulp die je kan krijgen en geniet van elkaar!
Ik heb alles nu pas gelezen en wat heftig allemaal.. Wat heeft Roos sterke ouders! Beetje laat maar Gefeliciteerd met jullie dochtertje ! Hoop dat vanaf nu alles mooi mag verlopen, dat hebben jullie zeker verdient. Lekker genieten!
Wat fijn om nog eens iets te horen. Wat doen ze het goed zo te horen, oprecht trots! Heel goed dat je man even halve dagen gaat werken, er is zoveel gebeurd in jullie leven. Fijn dat jullie zoveel steun hebben van de omgeving en dat jullie samen goed kunnen praten!
Wat een fijne update. Ondanks alles waar jullie als gezin doorheen zijn gegaan, nu eindelijk kunnen genieten van elkaar, het is jullie gegund!
Wat lief van je.Ja,het gaat goed hoor.Roos hoort er helemaal bij,en is een makkelijk meisje.We hebben wel veel hulp nog,en daar ben ik momenteel heel blij mee,want psychisch gaat het even wat minder allemaal,ook bij mijn man.We kunnen er gelukkig goed samen over praten,en ook met onze familie,en vrienden.
Super om te lezen! Ik kon inderdaad al uit je verhaal halen dat jullie achterban geweldig is, wat heel fijn is na de achtbaan waar jullie in hebben gezeten. Heel veel geluk en ik hoop dat de stijgende lijn blijft
Is ook niet zo gek toch, gezien wat jullie de laatste jaren allemaal meegemaakt hebben.. Hoop dat jullie het samen een plekje kunnen geven en kunnen genieten van jullie gezin. Fijn dat het met Roos verder zo goed gaat.
Ik kwam ook even spieken. Wat fijn dat het met jullie kindjes goed gaat. Het is niet niks wat jullie allemaal hebben meegemaakt, Neem de tijd om alles goed te verwerken. Ik hoop dat jullie je ook snel beter gaan voelen en wens jullie een hele fijne toekomst en veel geluk samen!
Wat fijn dat het zo goed gaat. Ik kan me voorstellen dat de afgelopen jaren er in hakken bij jullie. Vind wel dat jullie er enorm sterk mee omgaan!
Goed nieuws Pipo. En je hebt wat te verstouwen gehad afgelopen jaar. Niet gek dat het nu psychisch wat minder gaat. Je hebt op emotie geleefd dus nu er rust komt heeft de geest tijd om bij te komen. Fijn dat je er met je man over kunt praten