Alcohol zaadkwaliteit/ zwanger worden

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door MBeeb, 23 dec 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MBeeb

MBeeb Lid

8 jul 2010
    68
    0
    0
    Vanaf april hebben wij besloten om voor een kindje te gaan. Mijn man drinkt ieder weekend wel wat biertjes, en af en toe 's avonds door de week ook wel eens 1 of 2.
    Vinden jullie dat ik hem dit moet verbieden ivm optimale zaadkwaliteit?
    We lopen nog niet bij fertiliteitsarts of gyneacoloog

Zijn jullie zwanger geworden terwijl je man regelmatig dronk?

Ik ben erg benieuwd hoe andere meiden hier over denken en hier mee omgaan.

2. blondi

blondi Fanatiek lid

3 sep 2010
    3.796
    1
    0
    Brabant
    mijn vriend drinkt vrijwel elke avond een biertje of 2, het is echt een uitzondering als hij niet drinkt.
    ik was de 3e ronde zwanger.. maar alcohol is natuurlijk niet het enige waar het aan ligt, mocht je man heel misschien al wat mindere kwaliteit zaad hebben dan kan het natuurlijk nog wat slechter worden. Ik wil je natuurlijk nergens bang voor maken want het is nog geen april dus het kan nog steeds zonder medische hulp!

3. dancer4fun

dancer4fun Fanatiek lid

29 nov 2009
    1.091
    0
    0
    hondentrimster
    den haag
    kan natuurlijk nooit kwaad te minderen of helemaal te stoppen. Maar hij moet er dan zelf wel achter staan anders werkt het toch niet.

In ons geval kwamen we erachter dat de zaadkwaliteit niet goed was. Dus toen is manlief gestopt met alcohol drinken. Geen strak ondergoed meer. Gewoon voor de zekerheid. En het gaf hem het gevoel dat hij er iets aan kon doen.

Je moet doen waar je je goed bij voelt. Suc6 met zwanger worden.

4. Nientjje

Nientjje Fanatiek lid

15 jul 2009
    2.743
    3
    38
    Wij zijn ook vanaf april bezig. Mijn man drinkt sowieso weinig alcohol, hooguit een paar biertjes per maand. Hij let er ook op dat hij geen strak ondergoed draagt en genoeg beweging heeft.

Wat het verbieden betreft: heb je er al eens met hem over gepraat? Want als hij graag kinderen wil, vindt hij het vast geen probleem om te minderen met alcohol. Als je het hem moet gaan verbieden dan staat hij er zelf niet volledig achter.

En als jullie onzeker zijn over zijn zaadkwaliteit, dan laat hij het testen. Daar hoef je geen jaar voor bezig te zijn.

5. Tess2010

Tess2010 Actief lid

8 okt 2010
    205
    0
    16
    NULL
    NULL
    Datzelfde bedacht ik mij pas ook, mijn man drinkt ook regelmatig een biertje. Maar ik ben van mijn eerste in de tweede ronde zwanger geworden en toen dronk hij ook, dus wat dat betreft kan het niet aan de alcohol liggen dat ik nog niet weer zwanger ben (niet dat we al lang bezig zijn, maar toch als je eerder snel zwanger was..).
    Maar ik zou het hem sowieso vragen in jouw geval, wie niet waagt wie niet wint.

6. MBeeb

MBeeb Lid

8 jul 2010
    68
    0
    0
    Hallo Dames,

Bedankt voor jullie reacties.

Mijn man staat helemaal achter onze keus, anders waren we nog niet voor een kindje gegaan.
    Ik heb het bierdrinken wel eens met hem besproken. Hij staat toch iets anders tegenover de situatie dan ik... Hij blijft toch een man he ;P ( ik weet zeker dat hij helemaal met het drinken zou stoppen mocht er iets afwijkends zijn ) Hij vind soms dat ik teveel met het zwanger worden bezig ben, en stelt me iedere keer gerust dat het vanzelf komt en we geduld moeten hebben. We zijn immers nog geen jaar bezig, dus ik wil ook niet direct naar de huisarts gaan voor vervolgonderzoeken...

Kun je zaadkwaliteit gewoon bij huisarts laten testen dan?

7. Elines

Elines Fanatiek lid

23 mei 2010
    1.252
    1
    36
    Holland
    Mijn man drinkt in het weekend ook wel wat biertjes weg (minimaal 8 per avond). TOen het wat langer duurde hebben we het erover gehad en half afgesproken dat hij de alcohol zou laten staan als mn eisprong in t weekend zou vallen (doordeweeks drinkt hij niet). Door ovutesten wist ik precies wanneer mn ei kwam. Het is er niet echt van gekomen. Moet zeggen dat ik ook gewoon een wijntje of 2 nam, ook soms na mn eisprong.
    Dat het langer heeft geduurd voordat ik zwanger was, kwam denk ik meer door hormonale schommelingen bij mij dan door slecht zaad door alcohol. Maar dat zullen we nooit weten. Je kan het er met hem over hebben dat je je zorgen maakt en afspraken maken. Ik vind het zelf vrij overdreven om alles meteen uit te bannen en je leven helemaal om te gooien terwijl je niet weet waar de oorzaak ligt dat het nog niet lukt, maar ieder zijn ding;)
    succes!

8. deb27

deb27 Fanatiek lid

17 okt 2010
    2.052
    0
    0
    in het noorden
    hey...

ben blij dat ik niet de enige ben die met dit 'probleem' zit.
    mijn vriend werkt in de horeca en na het werk drinken ze vaak wat en dan thuis ook. het is echt een uitzondering als hij niet drinkt...
    hij drinkt zo 3 of 4 biertjes op een avond en baal daar soms wel van...
    we zijn nog maar net bezig maar het onderwerp ligt bij hem erg gevoelig...

9. Pandora

Pandora VIP lid

18 okt 2010
    6.530
    363
    83
    Noord-Brabant
    Mijn vriend drinkt ook regelmatig in het weekend en ik was ook in de derde ronde zwanger ( die ook niet vies is van bier )

10. blondi

blondi Fanatiek lid

3 sep 2010
    3.796
    1
    0
    Brabant
    Ik vind, maar dat is gewoon mijn mening hé niks persoonlijks, dat het misschien nog niet helemaal het goede moment is om het hem te verbieden. Een man moet ook maar zorgen dat ie precies op de dag van de eisprong zin heeft en dat zal misschien ook wel eens tegen zn zin gebeuren. Je moet niet te streng voor jezelf en je partner worden.

Als nou aangetoond is dat het beter is als hij ermee stopt dan ís het een ander verhaal..
    Ik zal mijn vriend nooit iets verbieden, ik denk dat je daarmee alleen het tegenovergestelde bereikt.

11. Nientjje

Nientjje Fanatiek lid

15 jul 2009
    2.743
    3
    38
    Dat kan. Je krijgt dan zo'n zelfde formulier mee als voor bloedprikken en dan kan hij een gevuld potje inleveren bij het lab.

En misschien heeft je man wel gelijk hoor, dat je het een beetje los moet laten. Maar voor ons vrouwen is dat soms zo moeilijk he! Ik ken het! :(

12. MBeeb

MBeeb Lid

8 jul 2010
    68
    0
    0

13. MBeeb

MBeeb Lid

8 jul 2010
    68
    0
    0
    sorry, weet nog niet zo goed hoe ik op quote moet reageren:(

14. MBeeb

MBeeb Lid

8 jul 2010
    68
    0
    0
    inderdaad moeilijk om het van je af te zetten. makkelijker gezegd dan gedaan!! thanx voor je antwoord

15. framboos

framboos Actief lid

19 nov 2010
    468
    0
    16
    België
    Hier ook een man die bijna elke dag wel een wijntje of biertje drinkt. En zelfs drink ik ook geregeld een glaasje. Nu niet elke dag, maar in t weekend een wijntje kan ik wel smaken. Tot op heden nog niet zwanger.. Mijn man zijn zaad is iets minder mobiel en de vorm zou ook minder zijn, maar ligt het daaraan?

We hebben al maanden gehad waarin we niks dronken (zeker niet rond de eisprong en ik tot aan nod niks meer) maar dat heeft allemaal niet gebaat.

We zullen het inderdaad nooit weten, zeker.. ik hoor nochtans genoeg verhalen van vrouwen die na een beschonken avond zwanger zijn geraakt van een one-night-stand.. vrouwen die elk weekend zat in de dancings hangen :) dan is ons leven nog netjes, vind ik.

16. jettepoep

jettepoep Nieuw lid

23 dec 2010
    1
    0
    0
    NULL
    NULL
    dames,

je kan op een drogist site een sperma test kopen dan kan je het zelf testen thuis! het zal misschien ook wel wat lol en gein meebrengen met het doen van deze test.

suc6:)

17. Beebiej

Beebiej Actief lid

2 mrt 2010
    402
    0
    0
    NULL
    NULL
    Gelul... sorry ... *bloos*

Wij lopen in het ziekenhuis en het zaad van mijn vriend is
    nu 2 x getest.

1e keer was na een lang weekend stappen en doorhalen ...

2e keer rustig aan gedaan.

Zaad de dag na de bezopen avond was beter ..... :D

18. Female

Female Niet meer actief

Mijn man drinkt ook iedere dag een biertje, meestal 2, soms 1 soms ook 3. Verschilt. (en ik ook iedere dag 1 of 2 glaasjes wijn)
    1e kindje 1e ronde zwanger
    2e kindje 1e ronde zwanger
    Nu weer 1e ronde zwanger maar helaas een miskraam :(

19. Elines

Elines Fanatiek lid

23 mei 2010
    1.252
    1
    36
    Holland
    Dank je Mbeeb!

20. Female

Female Niet meer actief

Maar of dat werkt?! Ik kan me herinneren dat ik laatst negatieve ervaringen voorbij heb zien komen over die thuistesten hier op het forum... Mss dat er nu meiden lezen met ervaringen?

Deel Deze Pagina