In het kort: ik ben zwanger!! Iets uitgebreider ons verhaal: onze dochter is geboren na 7 x IVF. De kwaliteit van mijn eicellen zijn door pre ovarieel falen (vervroegde overgang) van zeer slechte kwaliteit. Dat onze dochter is gekomen is een groot wonder. Kort na haar geboorte kregen wij een intense wens voor een tweede kindje en hebben wij de behandelingen toen onze dochter een half jaar was weer opgestart. Maar de kwaliteit van mijn eicellen was weer verder achteruit gegaan. Bij de laatste poging had ik helemaal geen enkel embryo om terug te plaatsen. We besloten voor eiceldonatie te willen gaan en vonden een lieve engel die voor ons een IVF wilde ondergaan en ons haar eicellen wilde geven... En nu ben ik bij de eerste terugplaatsing van twee embryos's van de gedoneerde eicellen zwanger!! Heel pril weliswaar, maar ik heb een super positieve bloedtest gehad. Verder heb ik Moeders voor Moeders ingelicht, twee echo's staan al geplannend (in IVF centrum en in eigen ziekenhuis) en een afspraak bij de huisarts om de verwijzing naar de gyn te krijgen. Vier afspraken ivm mijn zwangerschap!! En toch voelt het nog zo onwerkelijk. Ik... Zwanger??? Ik moet regelmatig ff naar het bloeduitslagformulier kijken en naar de positieve testjes. Want het is zo onvoorstelbaar... Van 0,0 kans op een zwangerschap naar ZWANGER!! Nu keihard duimen dat dit goed blijft gaan!!
Gefeliciteerd @aapje22, zoals ik begrijp is er een kans dat ze een tweeling krijgt.. maar het kan er ook net zo goed 1 zijn.. daarvoor moet ze een echo afwachten.
Bedankt!! Het voelt met felicitaties en ook de twee felicitatiekaartjes die ik al gekregen heb een beetje echt hihi. Het is zeker niet per definitie zo dat ik nu zwanger ben van een tweeling. De kans bestaat, maar het zou net zo goed eentje kunnen zijn. Sterker nog: de kans op 1 is vele malen groter dan de kans op 2. Statistisch gezien is de kans op een tweeling nu 15 procent. Mijn hcg is nu wel hoger dan toen met mijn dochter, maar ook dat zegt niet alles. Woensdag 27/8 krijg ik de eerste echo en dan kunnen ze zien of er wel of niet een hartje klopt en of het er misschien wel twee zijn.
Gefeliciteerd! Wat mooi dat je op deze manier zwanger bent geworden! Duim voor je dat ze blijven plakken!
Gefeliciteerd! En inderdaad een engel die jou heeft geholpen. Gelukkig zijn er ook nog zulke mensen op de wereld. Ik hoop dat je echo goed is, spannend!!
Nogmaals gefeliciteerd maartje! Het was een verschrikkelijk lange weg voor jullie maar oh zo verdiend!!
Maartje, gefeliciteerd. Ben je al die jaren blijven volgen (ik heette eerst anders, maar had veel miskramen indertijd). Wat gaaf, en spannend!
Maartje...van harte gefeliciteerd! Nu op naar 9 mooie maanden en een tweede wondertje! (En dit was precies mijn 9.500e bericht hier. Een mooier bericht kan ik niet plaatsen voor dat getal! ).
Gefeliciteerd meid !!! Ik had bij mijn laatste zwangerschap ook veel hcg ( had al vroeg een duidelijke test ) en dit bleken er 2 te zijn. Ben benieuwd! Spannend hoor! Maar vooral. .....Genieten !!!
Bedankt voor de lieve felicitaties!! Vandaag was ik 4.6 week... En weet ik precies een week dat ik zwanger ben. Nog één week en 3 dagen tot de eerste echo... Ik ben heel benieuwd of het er 1 of 2 zijn die ingenesteld zijn.... Maar het meest van alles... Ik hoop zo dat er tenminste één hartje klopt... De komende weken zullen nog heel spannend zijn. Vandaag heb ik opgezocht hoe groot ons kindje nu is. 2 mm. Met een liniaal heb ik twee milimeter in m'n agenda getekend. Het is nog zo klein, maar in onze gedachten is het al zo echt. Gisteren in de auto hebben we zelfs nagedacht over wat voor namen we nu mooi vinden... Een begin van een shortlist is al aangemaakt in de aantekeningen app op m'n telefoon Maar tegelijkertijd spreken we nog bij alles wat we over de zwangerschap zeggen ook het zinnetje uit: 'als dit goed blijft gaan...' We zijn er nog lang niet, maar ik doe m'n best om al wel te genieten. Bij onze dochter was dat uiterst ingewikkeld. Vanwege mijn mmm verleden en omdat de zwangerschap een paar keer bijna misliep. Deze week staan de eerste zwanger-afspraken al geplannend: morgen naar de huisarts om een verwijsbrief te regelen voor de gyn. En morgen komt moeders voor moeders langs! En vrijdag had ik stiekem nog een CB digitaal gedaan (4.4 week -> CB zei 2-3 week ) en de 2v5 knalde er van af!! Wat is dit heerlijk na al die tijd dat een zwangerschap zo ver weg voelde...
Dat klinkt als het gedrag van een verse zwangere met een hele geschiedenis maar in staat om te genieten waar kan met een stukje realiteit in je achterhoofd.. Gefeliciteerd!! Want ook ik kwam je wel eens tegen. Je was de aanleiding voor een discussie hier of ik (later, bij voltooide kinderwens) eicellen zou willen doneren. En velen met mij vermoed ik. En als ik zie hoe blij je iemand hiermee kan maken.. Fantastisch bericht dit! Nogmaals van harte, en ik ga duimen voor een, en misschien wel twee, super baby('s)! Hele fijne zwangerschap gewenst!