Zwanger maar onzeker

Discussie in 'Ik ben zwanger' gestart door Dana1989, 18 okt 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Dana1989

Dana1989 Bekend lid

1 apr 2014
    754
    404
    63
    Ben nu tussen de 3 en 4 weken zwanger. Nog heel pril maar heb hiervoor al 3 miskramen gehad dus de onzekerheid slaat toe. Ben zo bang dat het mis gaat. Durf ook niet echt helemaal blij te zijn. Zijn er meer dames met dezelfde ervaring en hoe gaan jullie daarmee om?

2. tiepmiep

tiepmiep Bekend lid

10 mei 2011
    956
    11
    18
    R,dam
    Aller eerst gefeliciteerd ! Daar is eerlijk gezegt geen zinnig antwoord op te geven.het kan altijd fout gaan ,maar probeer positief te denken bij mij ook meerdere keren fout gegaan maar ook goed. Ik hoop dat je toch een beetje kan genieten!

3. Fox

Fox Niet meer actief

Hoi Dana1989,

Ja die onzekerheid is super vervelend en helaas blijft dat ook wel even tenminste bij mij wel. Ik heb twee miskramen gehad en ben nu meer dan zeven weken zwanger. Nu heb ik altijd veel last van mijn darmen dus veel buikpijn en dat maakte me nog onzekerder. Maar steeds dacht ik maar zolang ik geen bloed zie is het goed. En dat sleept me er wel doorheen. Druk maken heeft geen zin tja een beetje druk maken is logisch. Zet hem op je kunt het! Ik had bij 6 weken al een echo daar klopte het hartje al. Mag je ook eerder voor een echo?

4. flowersoflove

flowersoflove Bekend lid

15 nov 2013
    811
    0
    16
    Kinderopvang
    Het blijft heel spannend en onzeker. Ik ben nu 13 weken en ik ben nog steeds onzeker en vind het nog steeds spannend. Ik denk dat dit ook wel blijft tot dat de kleine er is, en dan ben ik dáár weer onzeker over.. Het klinkt heel cliché, maar probeer je er niet te druk over te maken. Veel afleiding te zoeken, op die manier ben je ook niet echt met je zwangerschap bezig. Ik neem aan dat je eerder bij de verloskundige terecht kan voor een echo? De echo's zijn echt momenten waar ik naar toe leef, tussendoor kan ik soms heel onzeker worden.

Ik wens je in ieder geval heel veel succes en hopelijk blijft je zwangerschap goed verlopen!

5. Dana1989

Dana1989 Bekend lid

1 apr 2014
    754
    404
    63
    Ik weet nog niet of ik eerder een echo krijg. Zal maandag de vk bellen want weet het nog maar net.

6. flowersoflove

flowersoflove Bekend lid

15 nov 2013
    811
    0
    16
    Kinderopvang
    Bel maandag de vk, maak een afspraak, zodat je naar die datum toe kunt leven. Verder kun je aan de telefoon aangeven dat je je zorgen maakt ivm eerdere miskramen, zo kunnen ze daar rekening mee houden en misschien het er nog even met je over hebben.

7. minimuis

minimuis Fanatiek lid

17 aug 2007
    4.066
    5
    38
    Vrouw
    Hoi gefeliciteerd met je zwangerschap. Hoe ik ermee omging ik leefde met de dag en van echo naar echo die kreeg ik elke 2 weken en als ik het niet trok mocht ik bellen en dan kon ik gelijk komen. Na de 20 weken echo ging het beter en kreeg ik vertrouwen ook omdat ik de kleine man voelde. Probeer met veel afleiding te zoeken en vraag of je misschien iets meer echo's kan krijgen en of je in het geval van paniek langst mag komen. Ik duim voor je dat het deze keer goed ga

8. Dana1989

Dana1989 Bekend lid

1 apr 2014
    754
    404
    63
    Dankjewel dames. Ik hou jullie op de hoogte :)

9. em3

em3 Actief lid

25 feb 2014
    380
    3
    18
    NULL
    NULL
    Hey. Ten eerste gefeliciteerd. Ik snap hoe je je voelt. Een half jaar geleden heb ik een ma gehad na 8 weken. Met 6.4 weken hadden we een kloppend hartje gezien. Nu ben ik zes weken en maak me ook zorgen. Vorige week heb ik een paar dagen bloedverlies gehad. Gelukkig mag ik vrijdag voor een echo. Op werk heb ik genoeg afleiding maar als ik thuis ben denk ik er de hele tijd aan. Het is echt lastig om onder controle te houden. Ik wil je veel succes wensen. Ik heb niet veel tips, behalve afleiding zoeken.

10. mgx

mgx Niet meer actief

Hier ook zo veel onzekerheid al. Ik zat net te denken voordat ik hier terecht kwam, hoe ga ik afleiding zoeken de aankomende weken zodat het niet zo langzaam gaat? Ik wist het nu ook nog eens zo vroeg! Als goed is ben ik nu 4 wkn.

Hoe zoeken jullie afleiding?

11. Yinxy

Yinxy Fanatiek lid

22 dec 2012
    1.461
    2
    38
    Noord Brabant
    Ten eerste gefeliciteerd!

Bij mij duurde de eerste 12/13 weken erg lang. Ik leefde echt van echo naar echo. Vanaf 6,5 week kreeg ik t/m week 10 iedere week een echo. Daarna week 12, 14, 17 en volgende week weer bij 20.

Ik moet er wel bij zeggen dat ik vanaf 7 weken t/m week 13 iedere week minimaal 1 keer flink bloedde alsof ik ongi was. Dat hielp natuurlijk ook niet met de zenuwen.
    Maar toen ik de 13 weken had bereikt ging t langzaam aan een stuk beter. Maar ik leef nog steeds van echo naar echo.

Heel veel succes met je zwangerschap!

12. Noa25

Noa25 Fanatiek lid

23 nov 2006
    1.282
    0
    0
    Limburg
    Ik heb jaren geleden een ma abortion gehad waar we met 12 weken achter kwamen omdat dat de eerste echo was.
    Daarom bij mijn vorige zwangerschap voor 12 weken al 5 echo's gehad. En omdat mijn vader toen ernstig ziek was. Dat was dan tenminste 1 zorg die ze weg konden nemen.
    Maar nu ben ik weer zwanger maar net zo zenuwachtig.

13. Hannah1989

Hannah1989 Fanatiek lid

11 jan 2014
    1.269
    16
    38
    gefeliciteerd meid!

ik snap je gevoel.. wij hebben afscheid moeten nemen van onze dochter met 13 weken en nu weten we sinds vanochtend dat we zwanger zijn van onze 2e.. ik ben blij maar ook echt bang.. zal het deze keer wel goed gaan.. zal deze wel gezond zijn? wij mogen vanaf week 6 elke week naar de gyno voor controle.. ik ga morgen ochtend denk ik al bellen voor een afspraak..
    als ik jou was zou ik dat ook gewoon doen.. dat je weet dat alles goed gaat.. heel veel succes!

14. Meizel

Meizel Actief lid

26 apr 2014
    112
    0
    16
    NULL
    NULL
    Heel herkenbaar. Heb 2 miskramen gehad en sinds gister het bekende 2e streepje op de test. Wij durven het ook nog niet echt te geloven/omarmen. De romantiek van een zwangerschap is er beetje af zeg maar.

Ik zou, zoals de andere meiden ook zeggen, morgen meteen bellen met je VK of gyn. Heb je na 3 miskramen geen onderzoek gehad? Ik kom voor afspraken bij de gyn, die doet ook de eerste begeleiding ivm de 2 eerdere miskramen.

Heel veel sterkte de komende weken, ik hoop voor je dat het goed gaat!

15. Meizel

Meizel Actief lid

26 apr 2014
    112
    0
    16
    NULL
    NULL

Gefeliciteerd meid!! Wat super leuk :) :) Ga voor je duimen

16. Dana1989

Dana1989 Bekend lid

1 apr 2014
    754
    404
    63
    dankjewel meiden. Ik zal wat afleiding zoeken zodat die weken snel voorbij gaan. ik betrap mezelf erop dat ik steeds maar in mijn broekje kijk op de wc om te zien of ik geen bloed speur..

17. Linky

Linky Fanatiek lid

12 jun 2014
    3.487
    172
    63
    Vrouw
    Hoi dana,
    Gefeliciteerd met je zwangerschap.
    Vervelend he, dat wachten. Ik zal je mijn verhaal besparen, maar wat je wel het beste kunt doen is met de vk afspreken of je wat vaker echo's mag. Om je gerust te stellen. En verder idd afleiding zoeken.
    Leef met de dag. De dag dat je in de veiligere zone zit komt onvermijdelijk ;)
    En ik ga niet zeggen "geniet ervan" want dat kan ik zelf niet uitstaan haha (ik kan er zelf nu echt nog niet van genieten), maar ik wens je wel een mooie voorspoedige zwangerschap toe!

18. Melgje

Melgje Niet meer actief

Ik zou je onzekere gevoel omarmen en je er niet raar of schuldig over voelen. Het is nou eenmaal logisch na miskramen (zelfs ook zonder miskramen) en een stukje zelfbescherming. Het advies je moet genieten, ja hoe doe je dat? Daar kan ik persoonlijk niets mee. Ik vind het heel begrijpelijk dat je je zo voelt en weet zeker dat ik de volgende keer dat ik zwanger mag raken hetzelfde zal hebben.

Ik zou proberen te accepteren dat ik me zo zou voelen, als je maar niet in de stress schiet. En op het moment dat jij een echo hebt gaat het genieten langzaamaan wel vanzelf denk ik.

19. Dana1989

Dana1989 Bekend lid

1 apr 2014
    754
    404
    63
    Ik heb net de verloskundige gebeld en mag 3 november al komen voor een echo. Ik ben dan volgens mijn berekening 5 weken en 6 dagen zwanger. Is er dan al wat te zien op de echo??

20. Aimee85

Aimee85 Bekend lid

22 mrt 2014
    774
    0
    0
    NULL
    NULL
    Gefeliciteerd met je zwangerschap, ik voel nu ook wat jij voelt, ookal heb ik maar 1 miskraam gehad. Had ook niet verwacht dat ik direct weer zwanger zou zijn, ik mag ook volgende week al naar de gyneacoloog (omdat ik voor de clomid in het ziekenhuis loop) op 30 okt. Maar dan ben ik ook 5,5 week en dat vind ik wel prettig.

Ze zien dan alleen of er een vruchtzakje is en een vruchtje, maar dat vind ik wel fijn. Het hartje gaat pas kloppen vanaf 6,3 week ongeveer. Maar super dat je ook zo vroeg mag komen geeft toch wat zekerheid!
    Succes met je zwangerschap!

Deel Deze Pagina