Ongeloofelijk!

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Suzie83, 4 mrt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kletskous

Kletskous Niet meer actief

waarom wordt er eigenlijk een hoofddoek gedragen? ( is gewoon belangstelling, vroeg ik me eigenlijk altijd al af). Lijkt me ook zo bloedverziekend heet met de hitte zomers.

2. Kletskous

hahahahhahahaha

3. Marian16

Marian16 Niet meer actief

Huh???????

Volgens mij had je al antwoord gegeven op mijn vraag.

4. Marian16

Wat bedoel je hier precies mee?

Kijk ik wil dit graag weten want ik weet dat het volgens de koran niet verplicht is.

5. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Omdat wij onze schoonheid moeten verbergen, en daaronder vallen ook de haren. Verder moet het ook de rest van het lichaam verhullen met uitzondering van het gezicht en de handen (sommigen bedekken ook weer hun gezicht, maar dat is weer een ander verhaal'. Dit is niet omdat moslimmannen zich niet in kunnen houden (zij zijn trouwens ook verplicht hun blik neer te slaan), maar omdat wij anders geschapen zijn.

Heet vind ik het trouwens niet, in de zomer draag ik voornamelijk lichte kleuren en lichte stoffen. Het ketst de zon eigenlijk wel af.

6. Marian16

Volgens de koran dat de vrouw haar edele delen moet bedekken met deze doek,maar edele delen is geen hoofd dus daarom vraag ik het mij ook af.

7. Marian16

Waarom zijn er dan moslima's die geen hoofddoek dragen?

8. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    Turkije
    In de koran staat dat de vrouwen omslagdoeken over zich heen moeten trekken en hun boezems moeten bedekken, dat klopt. Maar naast de Koran volgens moslims ook de overleveringen, hierin komt naar voren dat wij onze awrah moeten bedekken (dus wat ik zei, lichaam met uitzondering van gezicht en handen) en daarbij droegen de vrouwen de vrouwen van de Profeet saw ook deze bedekking.

9. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    Turkije
    Omdat ze er geen zin in hebben? Of misschien omdat zij er van overtuigd zijn dat het niet hoeft, ieder zijn eigen keuze toch.

Dat heb je in elke religie.

10. Kisbaba

Kisbaba Fanatiek lid

23 sep 2007
    3.211
    1
    0
    moeder, huisvrouw, en ik heb een B&B voor fietsgas
    Gezelligste stadje i
    Sommige mensen zijn gehandicapt in hun lichaam, maar deze man is qua gevoelens dus gehandicapt. Zielig...

11. Kletskous

als ik vrouwen met een hoofddoek zie dan ben ik altijd benieuwd wat eronder zit. Ik weet nog toen op school ook een meisje met een hoofddoek. Ze deed hem wel eens af om haar haar even goed te doen en als je dan zag wat een bos haar ze had en mooi dat het was. Denk ik van zonde zeg dat mag je best laten zien.....

Maar het is dus alleen buitens huis dat de hoofddoek zeg maar om moet. Binnenshuis hoeft dat niet.

12. Marian16

Dat klopt want een ieder legt zijn religie uit op een manier die hem/haar het beste uitkomt.

Sorry TS,ik wijk af van je verhaal.

13. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    Turkije
    Alleen buitenshuis ja, binnen niet.

14. Marian16

Ja ik ben er eerlijk in,ik heb het niet zo op de Islam,trouwens geen enkel geloof hoor.

15. Kletskous

ik was laatst bij een marokaans gezin. Moeder dan met haar 2 dochters. Ken ze al een tijdje, t zijn buren dus ging even op de koffie. En toen had ze (de moeder, haar dochters dragen geen hoofddoek) haar hoofddoek om. Zal dan wel voor mij zijn, omdat ik ook eigenlijk een vreemde ben, maar ben wel een vrouw.

16. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    Dat waren andere tijden en andere streken. Niet vergelijkbaar met het hier en nu. In die tijd werden er ook vrouwen geschaakt vanwege hun uiterlijk. Dat was ook een reden om vrouwen gesluierd rond te laten lopen.

17. Suzie83

Suzie83 Niet meer actief

Helemaal niet erg. Ben erg geinteresseerd in de Islam. 2 van mijn zusje zijn Moslima en vind het dus altijd leuk om de visie van een ander te lezen.

Ze zijn beide getrouwd met een marokkaanse man. Die mannen zijn allebei harde werkers, niet crimineel en zouden ook geen uitkering aanvragen. Vind het altijd erg jammer dat mensen zo negatief naar Marokkanen en de Islam staan. Helemaal niet nodig.
    De ervaringen die ik er mee heb zijn allemaal erg positief. Ik zie de Islam als een geloof dat vraagt om respect. Ze staan positief in het leven, roddelen niet en zullen alles voor je doen.

Iemand schreef net dat er slechte dingen in de Koran staan. Maar welke dingen bedoel je dan precies?

18. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    Turkije
    Ja en zo kun je dat ook zeggen over zoveel dingen van geloven. De wassing voor het gebed wat niet meer nodig is (want die komt ook uit overlevering) zou zijn etc, de Islam was op een gegeven moment 'af' en mensen moeten hier niet meer aan gaan sleutelen naar hun eigen behoeftes. Ik geloof dat juist in deze tijd waar alles zo om uiterlijk draait een hoofddoek zijn meerwaarde heeft.

19. Marian16

De haatzaaiende zoals haat tegen ongelovigen,Christenen,Joden en homo's

20. Female24

Female24 Fanatiek lid

15 mrt 2008
    2.595
    0
    0
    mijn ex was/is ook een harde werker nooit ziekmelden alles prima en toch deugde die niet en toch was het gewoon een ouderwetse mafkees :D hield er echt n rare gedachtegang op na hoor! wou mij ook verplichten om me tot moslima om te laten dopen :D tja mafkezen zitten er in elk geloof! maar wilders heeft er zeker n paar goede standpunten tussen zitten maar er staan ook dingen die me gewoon te ver gaan zoals
    -Afschaffen stemrecht gemeenteraden voor niet-Nederlanders als je in nl woont heb je recht om te stemmen mits je niet illegaal bent.
    -Preekverbod buitenlandse imams, verplichting tot spreken van Nederlandse taal in gebedshuizen serieus daar hebben wij als nl toch geen last van?? we zijn er tenslotte toch nooit te vinden!
    -Geen medische zorg voor illegalen behoudens spoedeisende hulp iedereen met een kloppend hart heeft recht op medische zorg! ook illegalen we praten over mensen niet over honden.
    -Verbod hoofddoekjes in publieke functies burka's kan ik begrijpen dat die verboden worden maar hoofddoekjes??? kom op zeg daar heeft toch niemand last van?

vind ik n beetje overdreven...

Deel Deze Pagina