Zo misselijk en zo veel overgeven....

Discussion in 'Zwangerschap' started by toet, Jun 23, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. toet

toet Fanatiek lid

Apr 7, 2006
    1,802
    0
    0
    Sinds vorige week ben ik zooo misselijk en ik kots er werkelijk waar alles uit......heel af en toe houd ik wat binnen,maar dat is zo weinig....voel me slap en futloos.
    Van Sophie was ik ook wel misselijk maar dat was ,meestal in de ochtend maar nu is het de gehele dag :cry:
    Komt er ook nog eens bij dat ik een virus infectie aan mijn keel had en 2 dagen met hoge koorts op bed heb gelegen,ik kreeg er niks voor omdat ik nog zo pril zwanger bent.....ik was zaterdag bij de huisartsenpost en die vrouw zei ook nog eens doodleuk,dat de kans op een spontane abortus nun wel hoger is vanwegen dat virus....ben me natuurlijk rot geschrokken en probeer zo goed en gezond mogelijk te eten,maar alles wat vitamine bevat komt er weer net zo snel uit.....droge toastjes blijven wel hangen :(

Moet ik mijn nu zorgen maken?

2. Vlinder84

Vlinder84 Niet meer actief

Ik zou de huisarts even bellen en vragen om emesafene. Daar werd ik wel knetterstoned van, maar gaf minder over. Ik hoop dat het jou ook helpt, want dit is niks natuurlijk. Zorg dat je veel blijft drinken, voorkom dat je uitdroogt (ja makkelijk gezegd he?) Maar goed, je hoeft hier echt niet mee rond te blijven lopen en emesafene kan geen kwaad voor het kindje! Sterkte!

3. raspberry

raspberry Niet meer actief

He,

niet te gauw zorgen maken, zolang het kindje goed groeit, is er niets aan de hand. Misschien dat je met je VK wel even kunt overleggen dat ze iets vaker controleert nu dan om de 4-5 weken?
    Je kindje teert namelijk gewoon op jouw reserves, en pakt het eerste alle voedingsstoffen. Zou me drukker om jezelf maken dan om je kindje, :)
    Wat ik heb gedaan, (was ook zo misselijk en nu regelmatig nog...): gewoon de winkel in als ik me redelijk voelde en rondkijken waar ik zin in kreeg en dat meenemen. Geen voorraadjes inslaan: de ene dag kon dta totaal wat anders zijn dan de andere dag.

Waar je verder nog even om kunt denken:
    misselijkheid kan een symptoom van ijzergebrek zijn, dus laat dat ff prikken. Als dat erg laag is, kan een kuurtje enigszins verlichting geven.

leg een crackertje/beschuitje of iets dergelijks klaar op je nachtkastje: even wat aan knabbelen voordat je opstaat. Lekker blijven liggen totdat het goed in je maag zit en dan eens rustig opstaan, (als je moet werken: je baas wacht maar even, :))

eet geen suiker of producten met (veel) toegevoegde suikers: daar schiet je bloedsuiker ineens van omhoog en daarna als een idioot weer naar beneden: daar ga je nu alleen maar misselijker van worden. Probeer echt zoveel mogelijk fruit of vezelrijke graanproducten te eten, (volkoren brood, pasta of zilvervliesrijst). Ik knapte op een gegeven moment enorm op van kiwi's!

eet kleine beetjes, om het uur wat

zorg dat je hoe dan ook vocht binnenkrijgt: water, vruchtensap (zonder suiker), roosvicee ferro (is met een heleboel ijzer en vitamine C).

Vitamine C heb je trouwens nodig om ijzer op te kunnen nemen, dus ik neem mijn ijzertabletten altijd in met een glas roosvicee ferro.

succes!

Share This Page