Hoi meiden, 2 maanden geleden wist ik nog niks af van zwangerschappen. Als ik zie wat ik in die tussentijd allemaal heb meegemaakt (ook MK) en wat ik allemaal te weten ben gekomen! Als je iets graag wilt dan verdiep je je daar heel snel in! Ik dacht ook nooit na dat ik wel eens een miskraam zou kunnen krijgen, daar ben je ook helemaal niet mee bezig. Je bent alleen maar bezig met je zwangerschapswens en niet met wat er allemaal mis kan gaan. Ik hoorde er ook nooit over...dat mensen een miskraam hebben gehad dus dan denk je automatisch 'oh dat overkomt mij toch niet'. Als ik hier zie hoeveel mensen er een miskraam hebben gehad... dat is toch ongelooflijk! Het zou niet mogen gebeuren...Het lichaam is een raar wezen...
Hoi, Het verbaasd mij ook hoor hoevaak een miskraam eigenlijk wel niet voorkomt. Soms denk ik, het is een wonder om zwanger te worden maar het is helemaal een wonder om zwanger te blijven! Het klopt dat mensen er ook niet zo graag over praten. Bij mij op werk weten een aantal mensen het wel over mijn miskraam, en ik merkte dat toen ik er over begon zij ook heel openhartig erover gingen praten dat ze het ook hebben meegemaakt. Bij mij op de afdeling waar ik werk hebben 6 van de 13 collega's een miskraam gehad. Dit is dus bijna de helft. Toch wel heel veel he? Grt Vanilia
Ik kom in mijn omgeving weinig mensen tegen die wel eens een miskraam hebben gehad, en helemaal mensen die er net als ik meer dan 3 hebben gehad! Ik hield ten tijde van mijn 1e zwangerschap een dagboekje bij, daarvoor eigenlijk al. Hoe onwetend was ik toen, dacht ook dat het mij niet zou overkomen. Als ik toen had geweten wat ik de komende jaren nog had moeten doormaken.... Ik ben intussen al 4 miskramen verder, pfff!
Denk dat er in je omgeving meer mensen een miskraam hebben gehad, maar er wordt weinig over gesproken. Mensen vertellen natuurlijk niet iedereen dat dat hun is overkomen. Bij mij weten alleen een paar vriendinnen en collega's het. Dus als je het niet van anderen weet, lijkt t gelijk al minder.
Ja vreemd he, ik dacht ook dat het me nooit zou overkomen... Plots veranderd je hele beeld over "zwanger zijn".
Sluit ik me ook helemaal bij aan. Als je net begint denk je daar ook helemaal niet bij na. Dat komt pas als je 't je overkomen is. En dan zul je al je zwangerschappen met zorgen blijven zitten. Dan ben je alleen maar bezig met of het goed zal gaan. Jammer, eigenlijk zouden we allemaal gewoon moeten genieten vanaf het eerste moment dat je hoort dat je zwanger bent. Helaas gaat deze blijdschap in de eerste weken over naar zorgen. Blij met achterliggende gedachten...
Hier net zo hoor! Toen ik de positieve test in mijn handen had waren we zo ontzettend blij en stonden er geen seconde bij stil dat het mis zou kunnen gaan...en toch ging het dat al heel snel! Is het niet zo dat 1 op de 10 zwangerschappen uitloopt in een miskraam? Nou ik heb net weer mijn vruchtbare periode gehad en daar hebben we optimaal gebruik van gemaakt...ik hoop dat het deze maand weer raak is!
Mijn beeld over het zwanger worden is inderdaad ook heel erg veranderd. Vooral na de miskraam ben ik nu alleen maar bezig met de gedachte of en wanneer het ons weer gegund wordt. Een miskraam hakt er zeker in, vooral als je er meerdere moet meemaken in je leven. Liefs.
hallo je hoort het pas vaker vind ik als je het zelf meegemaakt heb t maar ik hoorde dat 1 op de 3 vrouwen voortaan mk krijgt en van andere dat elke vrouw bijna een mk krijgt en dat hoeft dan net bij de eerste te zijn maar 2 of 3 maar dat vond ik wel raar maar ja als ik kijk wie er een kleine heeft ik denk dat 60 of 70 procent een mk heeft gehad. maar ja na mk ben je wel meer vruchtbaarder als ervoor zeggen ze en als ik heir vaak lees is dat idd zo. en bij mij ook en mijn vriendin ook dus alle meiden succes en sterkte ermee.
Dat percentage wat miskramen betreft weet ik niet, maar wel dat t er veel zijn! Heb eens op het andere topic gelezen bij 'de naald en het draadje'. Ik kende de methode wel, alleen ik heb het wel eens met een ring gedaan heel lang geleden. Aangezien ik niet echt in die dingen geloof maar toch enorm nieuwsgierig ben, heb ik het toch maar eens geprobeerd en bijna alles klopte! Heb een aantal vragen gesteld en kort samengevat zou dit mijn enige een laatste miskraam zijn geweest en zou ik in dec weer zwanger raken. Nou ja als t echt zo is is het mischien wel toeval... @ Joel: Ik zie dat je aankomende week uitgerekend bent! Spannenddddd! Ik wens je heel veel succes alvast met de bevalling, voor je t weet heb je een wonder in je armen liggen
Het is helemaal niks voor mij maar ik heb net aan een paragnost gevraagd of ik weer snel zwanger zal worden. Heb hem ook verteld dat ik een mk heb gehad en dit zei die: Geef nou eerst even je lichaam de tijd om te ontzwangeren. Ik zie je zeker vrij snel zwanger worden maar je mag je niet te veel fixeren op het zwanger worden zelf. In het laatste kwartaal van 2009 zie ik je een gezonde, voldragen baby op de wereld zetten. Nou dat is me wat haha. Volgens het naald en het draadje zou ik sept 2009 een kind krijgen dus mischien klopt t allemaal wel?! Oh ik draaf helemaal door meiden! Ben altijd zo nuchter geweest in die dingen en nu begin ik het nog te geloven ook (of hopen )
hey sjanie bedankt hoop dat het niet nog 2 weken langer blijft zitten maar ja jij heel veel succes en duim voor je dat je snle zwanger mag zijn.
Hey, mijn gyn vertelde me ook wel dat 1 op 3 zwangerschappen uitdraait op een MK, dus dat vind ik inderdaad al realistischer dan 1 op 10, gezien het feit dat hier zoveel meiden hetzelfde hebben meegemaakt. Maar ja, ik had zelf ook niet gedacht dat het al dadelijk bij de eerste keer mis zou gaan Nu hoop ik maar dat we het nooit meer opnieuw hoeven meemaken, maar dat hoopt iedereen he. En pendelen ofzo durf ik al helemaal niet meer, want stel dat het zegt dat ik nog MK ga hebben, dan ben ik op voorhand al helemaal negatief ingesteld... Heb wel verschillende jaren geleden (voor ik mijn huidige vriend kende) een kaartlegster bezocht, en die vertelde mij toen spontaan dat ze kinderen zag, zelfs kans op een tweeling, maar toen zei ze erachter "maar eentje heb je moeten afgeven". Op dat moment stond ik er niet bij stil, maar nu denk ik er weer veel meer aan, want ik heb horen zeggen dat paragnosten niet kunnen zeggen hoeveel levende kinderen je zal baren, maar wel hoeveel keer je zwanger zal zijn. Dus hoop ik maar dat ze het over deze MK had... Groetjes, Sunnyke
@ Sunnyke: Van de zomer ben ik ook naar een tarot-legster (hoe noem je zoiets?) geweest! Ze deed een legging voor me...werkelijk alles klopte! Ze vertelde over een zwangerschap, binnen 2 maanden, maar het zou uiteindelijk géén echte zwangerschap zijn! Ik nam het met een korreltje zout... Maar jah hoor , binnen 2 maanden was ik zwanger, en nu dit allemaal! Ik krijg die vrouw maar niet uit mijn hoofd! Ben vastbesloten om volgend jaar terug te gaan naar haar! (Ze woont op Kreta, vandaar volgend jaar ) Liefs Eleni
ik denk dat het nog onvoorstelbaarder is als je kijkt hoe vaak een zwangerschap wel goed gaat! Iedereen lijkt dat maar zo normaal te vinden, maar dat is juist het bijzonderste van alles!
nu ik me hier aangemeld heb zie ik idd pas hoeveel miskramen er plaats vinden idd. vanmorgen was ik bij de gyneacoloog voor onderzoeken om te kijken waarom het bij ons steeds mis gaat.. en deze zei dat 1 op de 10! zwangerschappen mis gaan. wat ik wel heel erg merk, is nu ik het zelf een aantal keren heb gehad ik het in mijn omgeving ook veel meer zie (mensen praten er makkelijker over)
Ja ik hoor ook altijd 1 op 10. En dat zou resulteren in dat 1 op de 3 vrouwen ooit in haar leven een miskraam te verwerken krijgt. Tja, dan zijn die cijfers ineens heel erg hard! Mijn moeder vertelde me laatst ook dat zij het over mijn miskraam gehad heeft op een verjaardag (toen ze nog met wat hechte vrienden over waren). Er waren naast mijn moeder nog 4 andere vrouwen in die kamer en die vertelden mijn moeder dat ze het ook allemaal een keer hadden meegemaakt! Alleen wist ze het van geen van allen. Mensen vertellen er vaak pas over als iemand anders erover begint. Logisch ook wel. En ondertussen laten we ons niet gek maken door dat soort cijfers en gaan we allemaal voor een baby in 2009! Ooit horen wij eens niet bij die 1 op de 10 maar bij die 9 op de 10 waarbij het wel goed gaat!
Maar hebben jullie na je MK ook wel een soort van berusting gekregen? Ik ben nu rustiger als voorheen omdat ik nu in iedergeval weet dat we samen vruchtbaar zijn...dat wist ik voorheen natuurlijk niet! En hoe zit dat met dat je extra vruchtbaar zou zijn na je MK, iemand een idee?
Toen mijn 1e verdriet over was had ik die berusting ook. Helaas zijn we nu heeel wat maanden verder en is het niet nog een keer gelukt. En nu merk ik dus ook dat het verdriet met golven terug komt. Die berusting verdwijnt nu ook een beetje omdat ik soms denk: misschien was het wel een onwijs wonder dat het 1x gelukt is en was dit het... Maar goed, bij de meeste vrouwen komt er na een miskraam wel binnen een paar maanden weer een zwangerschap, dus positief denken!