Ik twijfel nooit meer aan mezelf. Wij zijn al maanden met Dano bezig naar de HA kinderarts etc etc. Ik heb altijd gezegd dat er iets aan de hand was. hij spuugde maagzuur en heeft nu twee keer anderhalve week enorme buikgriep gehad. wij zijn verscheidene keren naar de HAP geweest waarvan van de week zelfs tot 1:30 snachts biuj de KA gezeten. Allemaal sturen ze ons naar huis met ow dat is buikgriep en in combinatie met de ' reflus' is dat erg vervelend voor hem. Maar Dano heeft zo vaak pijnaanvallen, echt enorme krampen. Vrijdag heb ik ontlasting van hem ingeleverd. wordt ik net gebeld dat er een bacterie is gevonden in zijn dunne darm.......................! Eindelijk bevestiging voor mijn intuitie zeg. maar dat hier 2 maanden over heen moet gaan voordat ze erachter zijn. Ze hebben naar mijn idee veel te gemakkelijk geroepen dat het reflux was. Dano heeft nooit problemen gehad met spugen en zou dan nu ineens reflux hebben? Ik ben nu boos echt niet normaal meer. ik heb gesmeekt of ze hem wilden onderzoeken, toen eindelijk een kweekje laten nemen van zijn poep. ben wel blij dat ze nu ites gevonden hebben. MIJN LES: Twijfel nooit maar dan ooknooit aan je eigen gevoel. Als ik daar aan had getwijfeld was er nu nog niks gebeurd. sorry moest het even kwijt hoor.
Dat is idd een les voor iedereen! Ik twijfel er ook niet meer aan want als ik niet op tijd mijn gevoel had uitgesproken dan hadden wij Giovanna nu niet meer! Wij hebben ook moeten smeken om van alles. Goed gedaan meid!
Jemig vervelend zeg, maar herken het jammer genoeg maar ook al te goed. Weet je wat het is, die artsen doen alles volgens het boekje, en moeder gevoelens tellen niet mee en word vooral niet naar geluisterd. Wij hebben toen na de zoveelste keer zkh een secon opinion aangevraagt in een ander ziekenhuis en daar werden ook onze vermoedens bevestigd! Meis wens je sterkte en goed van je dat je hebt doorgezet!
Heel goed van je dat je op je strepen bent gaan staan! Zo zie je maar dat je moedergevoel niet liegt.. Hoe gaat het nou met Dano? Krijgt hij iets voor die bacterie?
ja de huisarts gaat nu overleggen met een KA om te bepalen hoe dit verder gaat. maar vannacht weer tot 5:15 bezig geweest met hem, hij had zo'n pijn.....
herken het ook. je wordt zo snel weg gestuurd met dat t allemaal wel meevalt.maar als moeder zijnde weet je heel goed of er iets niet goed is. zelf ben je dag en nacht bij je kleintje. wij zijn ook heel vaak bij de huisarts geweest, omdat mijn gevoel zei dat er iets niet goed was met hem. uiteindelijk stuurde de huisarts ons ook naar huis met de diagnose reflux. had daar zelf nooit aan gedacht omdat hij bijna nooit spuugt.tuurlijk wel eens, maar niet meer dan andere baby's. de medicijnen hebben er ook niet voor geholpen. Gelukkig heb ik eindelijk een verwijzing gekregen en mag ik volgende week naar de kinderarts.Hoop dat die me wle serieus neemt en goed naar ons ventje kijkt! moeder gevoel laat je niet snel in de steek!
Jah ik vind ook dat je altijd in jezelf eerst moet geloven en je kent je kind zelf het beste. Ze zijn overal te afwachtend mee wat ten koste gaat van gezondheid!
niet te geloven zeg! Wat goed dat je zo op je strepen bent gaan staan. Hoop dat Dano er snel boven op is!
Goed dat je hebt doorgezet hoor...je moedergevoel laat je meestal niet in de steek. Fijn dat er nu actie wordt ondernomen en ik hoop dat je ventje snel pijnvrij is..
Fijn dat ze weten wat het is, hoop dat het straks na behandeling snel beter gaat. Ik wil wel even toevoegen dat ik het er mee eens ben dat een arts goed moet luisteren maar als je ziet hoe vaak heel veel mensen voor niets bij de huisarts komen is het ook niet zo eenvoudig. Tip: ga niet te snel in de verdediging maar probeer door rustig uit te leggen wat de problemen zijn samen met de huisarts een diagnose te stellen, dan neemt ie je veel serieuzer (sorry voor het commentaar, ik kom uit de medische sector)
jeetje meis... ik schrik hier echt van! Dus Dano heeft helemaal geen reflux? Pppffff... gelukkig heb je nu meer duidelijkheid. Ik ga je snel even bellen. Dikke knuff voor jou en Dano!
Ach wat zielig, nou hopelijk knapt hij nu snel op, nu ze weten wat het is. Ja, ik kan me daar ook altijd zo kwaad om maken, dat artsen gewoon niet luisteren. Je moet hier in Nederland aardig brutaal zijn, wil er eens wat gebeuren. Ik heb zelf ook in een groot ziekenhuis gewerkt en heb weinig vertrouwen in hoe het daar aan toegaat. Maar veel sterkte hoor en goed dat je naar je eigen gevoel geluisterd hebt, dat zegt vaak genoeg!
Tjonge zeg! Dat het zolang moest duren voor ze iets deden en gevonden hebben! Heel goede les voor allemaal! Luister naar je gevoel, het laat je maar zelden in de steek! Heel veel sterkte voor Dano en hopelijk is hij nu heel snel van de pijn af .
Goed gedaan! Luisterde HA maar eens beter naar de moeders. Die kennen hun kindje het beste en brengen de hele dag met hem door. HA zien een kindje misschien een kwartiertje en denken het dan beter te weten. Moeder wordt al "overbezorgt" bestempelt en kindje gaat ziek naar huis Hoe is het nu met je mannetje, je houdt ons toch wel op de hoogte?
idd een goede les voor veel mensen, niemand heeft zo'n sterke intuitie als de moeder! Vreselijk om je kindje zo'n pijn te zien hebben. Ik hoop dat het snel weer goed komt. Veel sterkte!
Heel herkenbaar. Dat oeder gevoelens sterker zijn dan de hap en ha kennis bij elkaar. Ik zou er wel een klacht over indienen
dank jullie! De huisarts heeft gisteren nog gebeld. in het kort de bestrijding van die bacterie is vervelender voor Dano dan die pijn (aldus de KA) Ik dacht even dat ik gek werd. met andere woorden kijk maar toe hoe hij pijn lijdt en pomp hem maar vol met paracetamol. de bacterie verdwijnt als het goed is na lange tijd vanzelf. Mocht de pijn heel lang zo blijven dan moeten we weer aan de bel trekken. Al met al geven we hem dus nu preventief paracetamol. en vannacht is hij bij mijn ouders geweest zodat jeroen en ik even konden slapen. maar hij heeft geen pijnaanvallen gehad. wel 3 keer wakker en een klein flesje gekregen. maargoed. dat hij geen reflux heeft is nog niet gezegd hoor de KA is daar nog steeds van overtuigd. maar ik heb al die tijd het gevoel gehad dat er meer aan de hand was dan dat.
Jee, meid, zo zie je idd maar weer dat je je eigen gevoel moet volgen. Ik hoop dat je kleine snel opknapt! gr patje.