Hallo, mijn dochtertje heeft af en toe periodes dat ze 's avonds telkens in paniek wakker wordt(dan lijkt het alsof ze nog slaapt). Als je in het boek "oei ik groei"lees zouden dit de "sprongetjes" kunnen zijn. hebben jullie hier ook ervaring meer, zo ja wat doen jullie hiermee. Ze is opzich wel te troosten, maar na ongeveer 30 minuten wordt ze dan weer wakker, laten jullie hem/haar huilen of pakken jullie hem/haar uit bed om te troosten?.(ik pak haar altijd)
Ik probeer mijn zoontje eerst te troosten terwijl ik hem laat liggen. Lekker over zijn bolletje en wangetjes aaien, zijn handje vasthouden, na een paar minuutjes valt hij dan meestal wel weer in slaap. Soms jengelt hij wat, dan laat ik hem nog wel even liggen, hij valt dan meestal ook wel in slaap. Als hij echt blijft huilen, dan haal ik hem er op een gegeven moment ook wel uit.
als lars al wakker word is hij overstuur, dan is er ook echt wat, dus dan pak ik m op knuffel m, geef een slokje water, probeer uit te vissen wat er is (meestal tandenleed) probeer dat te verhelpen en leg m dan terug, als hij dan nog onrustig is ga ik ernaast zitten en hou zijn handje vast of aai over zijn buikje. meestal valt ie dan wel weer in slaap. zo hebben we het altijd gedaan, maar ik moet erbij zeggen dat het weinig gebeurde.
Ik troost Merel altijd door haar uit bed te pakken, anders raakt ze helemaal overstuur en houdt niet meer op. Het is bij Merel begonnen rond de 6 maanden en nu heeft ze het nog, na een uur slapen wordt ze helemaal overstuur wakker. Ik denk dat ze dan heeft gedroomd of moeite heeft om in de diepe slaap te vallen. Nu ze kan kruipen en staan huilt ze ook omdat ze op haar buik is gaan liggen, maar niet meer om kan draaien.....
Zielig is dat he! Noa heeft dit ook sinds een paar weken. Dan wordt ze wakker en is echt helemaal overstuur. Het enige wat dan helpt is haar uit haar bedje halen en dicht bij me houden. Ze klampt zich dan ook echt aan me vast! Ik wieg haar dan een beetje en houd de kamer donker en ga ook niet van haar kamertje af. Binnen vijf minuten ligt ze dan weer in haar bedje en pakt ze haar duimpje en is het leed alweer geleden. Dit komt maar 1 keer voor op een avond (tot nu toe....heheheh) De rest van de nacht slaapt ze dan lekker door.