Cel en TBS geëist in zaak "opa-moord"

Discussion in 'Films, televisie en nieuws' started by ThunderAngel, Nov 14, 2007.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. ThunderAngel

ThunderAngel Fanatiek lid

Aug 26, 2007
    1,684
    0
    0
    Apeldoorn
    http://www.telegraaf.nl/binnenland/2509 ... html?p=1,1

SCHANDALIG :confused:

Wat een intens verdrietig nieuws dit :cry:
    Wat een psychopaat, die z'n bloedeigen opa, die bekend stond als een vriendelijke oude man, zó beestachtig af te maken.

En dan de eis: 4 JAAR CEL!

Waar gaat dit in GODSNAAM heen met Nederland? Zo iemand moet gewoon levenslang opgesloten worden!

2. Niet meer actief

Als ie inderdaad TBS krijgt, wordt ie in principe ook levenslang opgesloten he. Zo'n type komt echt niet eerder uit de kliniek, zo'n verknipt iemand zit in een tbs kliniek beter opgeborgen dan in de NL'se gevangenis.

3. Mams136

Mams136 VIP lid

Jun 26, 2007
    22,837
    0
    0
    achterhoek
    wat een ziek figuur!
    en dat dit: ik moest er zeker van zijn dat hij dood was :confused:
    je eigen opa!?!?!
    ik kan hier met mn kop niet bij

4. Mandarijn

Mandarijn Bekend lid

Feb 3, 2007
    760
    0
    16
    en dit is dus juist wat ik niet okee vind, een tbs-kliniek is er niet voor bedoeld om mensen levenslang op te sluiten,
    er zou in nederland echt een levenslange gevangenisstraf moeten kunnen worden gegeven, gewoon een gevangenis dus en laat ze daar de rest van hun leven slijten
    een tbs-kliniek kost per patient 600 euro per dag voor de eerste 6 jaar van de patient, de jaren daarna kost het 300 euro of minder per dag per patient
    In deze klinieken behoren mensen te zitten die echt iets hebben aan een behandeling zodat ze daarna een normaal leven kunnen hebben in de maatschappij, er horen géén mensen te zitten die niets aan behandeling hebben of levenslang opgesloten moeten zitten
    het is niet juist dat het tbs-systeem zo fout wordt gebruikt!

5. mandy1

mandy1 VIP lid

Jan 31, 2007
    6,881
    1
    0
    restaurantmedewerkster
    baarn
    belachelijk hoe kun je je eigen opa nou zo vermoorden? en tja als ie tbs krijgt ontsnapt ie wel uit de kliniek.

6. Denise19

Denise19 Bekend lid

Jul 17, 2007
    632
    0
    0
    Gewoon in een gevangenis pleuren! Zn leven lang! Idd kun je zo ontsnappen uit een tbskliniek! Hoe vaak hoor je dat wel niet? :(

7. mandy1

mandy1 VIP lid

Jan 31, 2007
    6,881
    1
    0
    restaurantmedewerkster
    baarn
    daarom levenslang lekker laten wegrotten in de gevangenis.

8. Niet meer actief

Maar das ook we zo typisch in Nederland, hier 'rot je niet weg' in de gevangenis, want gevangenen hebben ook rechten en weet ik veel wat en anders wordt t mensonwaardig etc etc. Wat ze hebben uitgevreten om daar te komen wordt niet naar gekeken, maar wel naar welke 'rechten' ze hebben.

En ik ben t wel met je eens hoor Mandarijn, dat het TBS systeem zo niet gebruikt hoort te worden, maar we hebben in NL momenteel geen andere opties. Omdat we allemaal zo politek correct bezig willen zijn en het rechtsysteem schijnbaar meer geeft om de rechten van de daders dan die van de slachtoffers. En tja, als je dan moet kiezen tussen twee kwaden, dan maar misbruik van het TBS systeem...als er geen andere optie is.. Tuurlijk zou het beter zijn om de straffen te verhogen, veeel te verhogen, maar dat zie ik voorlopig niet gebeuren.

9. mandy1

mandy1 VIP lid

Jan 31, 2007
    6,881
    1
    0
    restaurantmedewerkster
    baarn
    ik bedoel het ook niet letterlijk hoor haha. maar ik heb zoiets van laat ze levenslang in de cel en dan krijgen ze ook haast geen aandacht meer enz.

Share This Page