wanneer zwangerschapskleren?

Discussion in 'Zwangerschap' started by mosa, Jan 27, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. mosa

mosa Actief lid

Sep 14, 2013
    305
    220
    43
    Nou de titel zegt het al..

Ik ben 9 weken zwanger en elke week weer denk ik pff al me broeken gaan steeds minder goed dicht.

wanneer gingen jullie zwangerschapsbroeken enzo dragen? :p

vind het zonde om elke keer normale broeken te kopen en dan uiteindelijk maar 1 keer aan kan omdat ze dan al te klein zijn

2. Tord

Tord VIP lid

Oct 26, 2009
    7,304
    299
    83
    De 1e keer met 9 weken, de 2e en 3e keer met 4 weken al.

3. betties

betties Fanatiek lid

Feb 24, 2011
    1,954
    168
    63
    Joh als je normale kleding met name broeken niet meer lekker zit: geef er aan toe en trek een zwangerschapsbroek aan. Je hebt ze met hele grote banden erboven maar ook met hele lage. Kijk gewoon wat nu lekker zit. Maakt toch niet uit wanneer je dat doet?
    Bij mijn eerste met 16 weken bij deze met 12 weken. Is voor iedereen en voor elke zwangerschap anders!

4. hippydepippy

hippydepippy Fanatiek lid

Apr 23, 2013
    2,331
    3
    38
    Achterhoek
    Ik had denk na 10 weken ook al een positiebroek aan hoor! Die dingen zitten echt goddelijk, wat een verademing! En bij mijn gewone broeken doe ik een elastiekje door het knoopsgat van m'n broek en dan om de knoop heen. Gewoon met een haarelastiekje, heb nu elke keer weer een langer elastiekje nodig :p

Instagram

5. Winddanser

Winddanser Fanatiek lid

Mar 2, 2013
    3,295
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb al sinds week 4 geen spijkerbroek meer aan, zat naar. Sinds week 12 positiebroeken en inmiddels pas ik mn gewone leggings ook niet meer met 26 weken en hehb ik ook positieleggings aan.

6. Bambino15

Bambino15 Fanatiek lid

Aug 10, 2013
    1,803
    0
    0
    NULL
    Noord Brabant
    Hier ook met 9 weken had zo'n 'darmen' buik dat mijn broeken ook echt niet lekker zaten. En dan is een zwangerschapsbroek zo'n verademing hihi

7. Olifantje

Olifantje Fanatiek lid

Sep 25, 2008
    3,327
    298
    83
    Ik heb pas sinds week 16 een positiebroek aan. :) Mijn eigen broek ging nog wel dicht maar zat toch te strak.
    Ik was de eerste weken behoorlijk misselijk en had weinig eetlust waardoor ik afgevallen ben en daardoor kon ik mijn eigen broek blijkbaar wat langer aan.

8. mosa

mosa Actief lid

Sep 14, 2013
    305
    220
    43
    dank jullie wel haha
    ik heb namelijk gister een zwangerschapsbroek gekocht bij de h&m. maar toen ik hem net aan deed dacht ik ben wel pas 9 weken niet te vroeg misschien :D
    dus vandaar de topic :p

9. Nellie

Nellie Actief lid

Jan 3, 2007
    218
    0
    0
    Den Haag
    Ik heb nu ook sinds vorige week (week 9) een positiebroek aan. Ik moet zeggen het zit heerlijk. Mijn gewone broeken zaten niet meer lekker.

10. MSL12

MSL12 Fanatiek lid

Feb 11, 2013
    1,385
    200
    63
    ik vanaf 20 weken

11. ikkiee

ikkiee Bekend lid

Aug 1, 2013
    760
    242
    43
    NULL
    NULL
    ik heb rond de 14 weken 2 zwangerschapsbroeken gekocht en doe dr al me hele zwangerschap mee! eentje word nuwel wat krapper maar ga echt nu geen broeken meer kopen:D

12. Kletskoek

Kletskoek VIP lid

Jan 7, 2013
    5,719
    477
    83
    Bij de 1e pas met 34 weken, voor die tijd veel jurkjes met leggings gedragen. Bij de 2e helemaal niet. Ik droeg de buik vrij hoog en kon gewoon mijn heupbroeken nog aan. En nu bij de 3e vanaf 24 weken. Ik krijg geen enkel broek meer dicht en alles knelt af. Dus nu wat positiekleding aangeschaft.

13. Kletskoek

Kletskoek VIP lid

Jan 7, 2013
    5,719
    477
    83
    Maar dat zie je toch als je shirtje daar net niet overheen valt? Hetzelfde als met de ritssluiting die niet dicht zit. Want dan zou ik bij mijn normale broeken gewoon de knoop kunnen loslaten maar dat is toch geen gezicht.

14. Cinderellea

Cinderellea Niet meer actief

Volgens mij had ik m'n eerste zwangerschapsbroek aan met 24 weken. Verder droeg ik wel voornamelijk mijn eigen blousjes en shirtjes en eigen blazers.

Enige wat ik gekocht heb waren een aantal broeken en wat panty's. Verder gewoon eigen kleren aan gehad.

15. toch3

toch3 VIP lid

Dec 28, 2013
    18,279
    17,157
    113
    bij de eerste rond 20weken, bij de tweede rond 12weken, en nu met 5/6weken mn kast al uitgezocht en de positiekleren erin, buik is gigantisch opgezet waardoor ook niks meer lekker zat. Ja tis vroeg, maar ga toch geen buikpijn kweken door te strakke broeken/rokken ;)

16. ER14

ER14 Fanatiek lid

Apr 17, 2013
    3,127
    2
    0
    Ik heb een klein middenlijf voor mijn lengte en heb mezelf met week 13 op 4 fijne broeken getrakteerd. Die heb ik sindsdien niet meer hoeven bijstellen en verwacht ik wel tot het einde te kunnen gebruiken.
    Shirtjes, truien, hemdjes en ondergoed heb ik nog niet hoeven aanschaffen, dat past nog prima.

17. Olliebol

Olliebol Actief lid

Jan 23, 2014
    245
    91
    28
    Female
    Hier vanaf een week of 9. Geen enkele broek zat meer lekker, en dan zit een zwangerschapsbroek echt hemels ;) Ook lekker warm met die band om je buik! Ik heb los van die twee broeken nog niets gekocht verder, tot nu toe red ik het prima met mijn eigen shirtjes en vestjes.

18. Maanvis

Maanvis Actief lid

Sep 18, 2013
    151
    0
    0
    Gezondheidszorg
    Veenendaal
    Hier afgelopen zaterdag een positie broek gekocht. Pas mijn Eigen broek niet meer. Ben nu ruim 8wk. Bij mijn zoontje pas met 15wk positiebroek aangeschaft.

19. Senna84

Senna84 Actief lid

Jan 11, 2012
    443
    0
    0
    verschilt idd heel erg per zwangerschap. Bij de eerste met 6 weken al. Ik had maat 34 toen ik zwanger raakte en je zag helemaal nog geen buik maar heel laag zette het toch vrij snel uit dat ik snel overging op zwangerschapsbroeken. Nu met de tweede ben ik sinds vandaag officieel over op zwangerschapsbroeken terwijl ik echt al moddervet ben maar ook ik draag de buik vrij hoog dus kon nog een lange tijd mijn heupbroeken aan.

20. mamabri

mamabri Niet meer actief

Het verschilt heel erg per zwangerschap, bij de oudste heb ik helemaal geen zwangerschapskleding gedragen tot week 36 paste ik heel veel van mijn gewone kleding nog, daarna voor die 4 weken natuurlijk geen broeken gekocht, maar gewoon een broek van mijn man aangetrokken :p

Bij de 2e rond week 14, de 3e week 10 en bij de 4e vanaf week 5/6 al.

Share This Page