Goedemorgen, We hebben besloten om de verjaardagen minder groot te vieren. Ouders, broers/ zussen en goede vrienden. Dus nu wil ik de rest (kennissen) op de hoogte brengen dat we ze niet meer gaan uitnodigen. Maar hoe breng je zoiets? Ik ben van alles aan het bedenken maar vindt het zo hard overkomen en weet ook niet hoe ik de tekst kan afmaken zonder over te komen als een harteloze trut , bijv: Hallo, we hebben besloten om de verjaardagen minder groot te vieren dus er zal geen uitnodiging meer volgen".. Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen.
Je kan toch gewoon zeggen: wij vieren de verjaardagen voortaan alleen met het gezin, ouders en broers/zussen. Ik denk dat je het groter maakt dan het is. Persoonlijk zou ik het helemaal niet raar/kwetsend/beledigend vinden als iemand dat tegen mij zou zeggen. Denk niet dat ik het stukje ‘goede vrienden’ erbij zou zeggen, want dan stap je misschien op iemand zijn tenen. Maar aan de andere kant denk ik dat het wel helder is of je een goede vriend of kennis bent. Succes!
Dat denk ik ook hoor, ik hik er tegenaan maar ik denk dat een ander het wel prima vindt om niet meer te komen.
Oh nee dat kan ik niet. Bij de meeste komen we al +/- 10 jaar over de vloer. Die verwachten in juli wel een berichtje.
Klopt, maar ik nodig ze niet uit omdat ik ze niet "leuk" vindt maar omdat ik het te druk vindt. Ik kom ze op andere verjaardagen wel tegen dus ik wil niet dat het dan ongemakkelijk is.
Ik zou niks zeggen of als je ze zo goed kent dat je ze vaker spreekt gewoon een gesprek over dat je grote verjaardagen zo'n gedoe vind en dat jullie het kleiner vieren. Ik heb ook wel eens gehad dat ik niet iedereen uitnodigde, geen punt toch.
Gewoon als je ze ziet ter sprake brengen. ‘He sorry, maar wij willen de verjaardagen wat kleiner gaan vieren en nodigen dus alleen familie uit.’ Niet ingewikkelder maken.
Sommige kan ik wel persoonlijk spreken maar er wonen er 2 te ver weg om even langs te gaan.. En ik wil idd aangeven dat we het kleiner willen vieren. Maar voor mijn gevoel is de zin niet af als ik aangeef dat we de verjaardagen kleiner willen vieren. Snap je wat ik bedoel? Alsof ik er nog iets achteraan moet zeggen.
Ik zou helemaal niks sturen. Als je goede vrienden erover spreekt, kan je het gewoon kort vertellen, nl. dat je het voortaan klein wil houden. Bij de iets minder goede vrienden, lekker laten en als je ze tegenkomt en ze vragen ernaar, kan je hetzelfde antwoord geven. Ik zou het persoonlijk gekker vinden om een soort non-uitnodiging te krijgen ipv geen uitnodiging en dat ik later hoor dat je het gewoon anders viert.
Niks zeggen zou voor mij ook geen optie zijn, vooral wanneer ze al zo lang komen. Ikzelf heb een apje rond gestuurd met de mededeling dat ik mijn verjaardag niet meer vier, alleen nog van de kinderen. Geen rare reacties op gehad, behalve hier een daar een grapje dat de ontkenningsfase blijkbaar begonnen was. Gewoon lekker simpel houden.
Maar dan bel je toch, even gezellig kletsen en dan zeg je dat jullie alleen nog familie (bijvoorbeeld) uitnodigingen voor verjaardagen omdat dat wat meer rust geeft. Dan kun je nog zeggen: je verwachtte misschien een uitnodiging maar we vinden het fijner om een andere keer met jullie af te spreken zodat we ook echt tijd hebben om met elkaar te praten zonder de verjaardagsdrukte. Ik zou het echt geen punt vinden als iemand zoiets zou zeggen, heb het idee dat je het een beetje groot maakt in je hoofd.
Dan zou ik het gewoon eerlijk zeggen. Joh, we vinden het fijner om de verjaardagen kleiner te houden, met alleen familie (en evt vrienden die peter/meter zijn). Een andere keer spreken we graag weer met jullie af
'Hallo lieve mensen, ik heb besloten om mijn verjaardag voortaan anders te vieren, nl alleen met familie. De reden is dat ik het te druk vind, dus niks persoonlijks' Klaar.
Zou gewoon niet uitnodigen, als ze dan er naar vragen kun je het uitleggen. Niet te groot ding van maken.
Klein beetje wel ja. Ik zou gewoon eerlijk zijn en het zeggen zoals het is. Mijn man viert al jaren zijn verjaardag niet meer, ook niet voor familie, en niemand heeft daar moeilijk over gedaan. Hij vind het gewoon niet fijn al die drukte.