Bij mijn man is vanavond iemand achterop de auto geklapt met ongeveer 30 km per uur. Nou weet ik dat je de autostoel moet vervangen na een ongeluk maar wij willen het dus op de verzekering van de tegenpartij proberen te gooien maar kan dus nergens de bonnetje vinden, weten jullie of ze dit gaan vergoeden? Die autostoel heeft me namelijk 225 euro gekost en is net een jaar oud, vind het nogal veel geld om weer uit te geven (Heb het er wel voor over maar als we iets van de verzekering kunnen krijgen ben ik natuurlijk al blij)
Weet je nog wanneer en in welke winkel je hem hebt gekocht? Wellicht kun je daar een (kopie)bon krijgen of anders een kopie van je bankafschrift. Ik zou het zeker proberen want het is inderdaad een heleboel geld! Enne, niemand gewond geraakt neem ik aan?
Ik zou even informeren of dat ook geldt bij een aanrijding met 30 km per uur. Ik heb er geen verstand van hoor, maar misschien bedoelen ze alleen echte ongelukken? Waarbij airbags oid aan te pas komen enz.? Anders misschien even een mailtje sturen naar de anwb oid om te informeren.
Ik betwijfel ook of je je autostoel moet vervangen met dit soort "lichte" ongelukken. Doe eerst daarover eens navraag, scheelt je mss een hoop gedoe.... Wel alles goed met je man?
Met mijn man is alles goed. Heb net op internet gelezen dat je met een kleine ongeluk hem ook moet vervangen. Ik dacht ooit ergens gelezen te hebben dat het vanaf een klap van ongeveer 10km per uur moet maar dat kan ik dus niet meer terug vinden.
Dit staat er iig op de maxi cosi site: Ik heb een ongeval gehad terwijl het autozitje, zonder kind, aan boord was. Moet het zitje nu vervangen worden? Dat is van veel factoren afhankelijk en die vraag kan daarom niet zomaar beantwoord worden. Een leeg stoeltje wordt natuurlijk minder belast. Als het een lichte aanrijding betreft is er mogelijk geen schade aan het zitje. Wij kunnen u slechts adviseren contact op te nemen met uw winkelier en duidelijk uit te leggen met welke snelheid het ongeval plaats vond en of de auto van voren, opzij of van achteren werd geraakt. Bij een voorwaarts ongeval van meer dan 20 km/h met een leeg zitje adviseren wij u zowel het zitje als de autogordel van de auto te vervangen. Zowel zitje als gordel kunnen door onzichtbare schade of rek beschadigd en dus niet meer veilig zijn. Het is vrijwel onmogelijk te bepalen wat de invloed van het ongeluk betekent voor de veiligheid van het autozitje. Dit zou pas duidelijk worden bij een tweede ongeval en dat is nu juist wat we willen voorkomen. Bij de geringste twijfel adviseren wij u het zitje na een ongeval te laten vervangen en het oude te vernietigen. In de meeste gevallen vergoedt uw auto-verzekering de schade terug
Volgens mij is een bankafschrift ook voldoende. Daar was toch ook een reclame van op tv? Met zo'n bijdehand jongetje dat iets kwam ruilen zonder bon? (van SIRE ofzo?)
Ik denk dat er met een voorwaarts ongeval een ongeval bedoelt wordt waarbij je vooruit op een tegenligger botst. Als je dan zelf 20 rijdt en je tegenligger 40 praat je over een gezamelijke snelheid van 60 km per uur. De lichte aanrijding waar maxi cosi over praat is er volgens mij één in de categorie van je man. Daarnaast is zo'n citaat van maxi cosi een hele goedkope reclame om mama's bang te maken en zo weer veel stoelen extra te verkopen. Ik zou informeren bij de anwb. Zij zijn onafhankelijk zodat je een advies krijgt waar je wat aan hebt. Het zou je een hoop werk kunnen besparen...
Wij zitten ook met dat probleem. Mijn man heeft een zijwaartse aanrijding gehad. Met 50 km per uur dat reed hij en wat de tegenligger reed weet hij nie, hij zegt dat hij stilstond en toen ging rijden maar onze auto is total los verklaard. Ik moest van de verzekering alles opsturen ook de tekst van maxi cosi hebben we in de brief vermeld. (heb nog wel het bonnetje van de autostoel) en dan gingen ze het verhalen op de tegenpartij. Zelf vermoed ik dat er niks met het stoeltje is maar goed je weet het niet he.
ik heb mij eens laten vertellen dat wat er gebeurt met een aanrijding, is dat het harde 'piepschuim' wat in de stoel zit, ingedeukt/beschadigt raakt en dat het daardoor eventueel minder veilig zou zijn voor een volgende aanrijding omdat het dan immers al ingedeukt is. als je de stof van de stoel af haalt kun je zowieso de staat van het schuim veroordelen, dat is al iets. maar als je verzekering een nieuw stoeltje vergoed.... dan wist ik het wel
Ik zou zeker als de verzekering een nieuw stoeltje vergoed een nieuwe autostoel halen. Het zekere voor het onzekere.
Mijn man is nu naar de tegenpartij toe dus ben benieuwd. Ze deed volgens mijn man gisteren al moeilijk omdat onze auto volgens haar geen schade heeft. Maar de trekhaak is naar binnen geslagen waardoor de onderkant van de auto krom kan zijn. Mijn vader is als het goed is vanmorgen met onze auto naar de ford garage geweest om te kijken en om half 10 moeten ze bij haar garage zijn want zij wil dat haar garage eerst gaat kijken voordat ze iets bij haar verzekering gaat claimen. Een nieuwe autostoel komt er sowieso wel., ik vind het niet veilig om mee te rijden,stel je voor er gebeurd wel wat, ik kan het me zelf nooit vergeven als die autostoel niet goed meer is.
Inderdaad even de winkel bellen waar je hem gekocht heb.. ook al hebben ze de orginele bon niet. Als je uitlegd waar het voor is heb je van hun alleen een uitdraai nodig dat die stoel, exacte type enz.! zoveel gekost heeft op de datum dat jullie hem gekocht hebben. Denk erom dat er een naam geprint moet zijn op de bon van de betreffende winkel en het liefst ook nog een stempel met een handtekening met blauwe! pen erdoor van de betreffende medewerker. blauw omdat dat niet gekopieerd kan zijn , zonder dat je dat ziet..Staat in veel protocollen.. Bijv. contracten hoor je ook ALTIJD met blauwe pen te tekenen.. Ik zelf heb altijd een blauwe pen in mijn tas zitten, veel documenten worden afgekeurd als er maar een idee is van kopie. Zo deden/doen wij het (telefonie, computers en accesiores) en nog nooit problemen gehad. Succes
Nou het is aan de verzekering van de tegenpartij of ze het gaan vergoeden, heb iig het bonnetje nodig van de stoel en ook van de nieuwe stoel die we daarna gaan kopen. Dus ga vanmiddag nog maar eens hard opzoek. Waren we nou maar niet verhuisd dan had ik ook niet nu alle dozen op zolder hoeven doorspitten
Mag ik je een tip geven meid, ga zelf niet in debat met de "vervelende" tegenpartij. Bel gewoon je verzekeringsagent, die stelt dan haar verzekering aansprakelijk en zal alles voor je regelen, zonder dat jij steeds in contact hoeft te treden met de tegenpartij. Groetjes Anita
We hebben het bonnetje iig gevonden Onze verzekering gaat het ook verder regelen maar hun denken niet dat het gaat lukken, ze hebben het namelijk nog nooit eerder gehoord dat dat moet. we hebben alle bewijzen die we hebben kunnen vinden op internet uitgeprint en de mail die ik net van de winkel heb gekregen dat we hem moeten vervangen ook en dan zien we wel wat ze er mee gaan doen.
@pluk, bedankt voor de tip, we leggen nu alles bij de verzekering wat we hebben en meer kunnen we toch niet doen