Lees net een topic over mensen die vragen of de zwangerschap gepland was of niet, dat dat gewoon een rotvraag is. Maar ik heb mensen gehad die zeiden 'dit is wel de laatste he?'. Ok, als ik nu al 11 kinderen had, maar het is de tweede! Waar komt zo'n opmerking nu vandaan? Daar kan ik toch geen antwoord op geven, dat weten we nog helemaal niet! Dit zeg ik dan ook, maar blijkbaar is 2 toch echt het maximum tegenwoordig...
O dat heb ik nog nooit gehoord! Niet bij mezelf en niet bij anderen. Dat is wel een héel rare opmerking ja. Kijk, als je er nou al 6 zou hebben (en dan nog, maargoed), maar er zijn zat mensen die 3 of 4 kinderen hebben. Lekker zeg...
Ja kennelijk is dat dus tegenwoordig een opmerking die "mag" of die "hoort" ofzo.... want de gemiddelde NLer heeft maar 2 kinderen :x Zelf gelukkig die opmerking nog niet hoeven te horen, maar kan me voorstellen hoe iets dergelijks kan "aankomen".
Klopt die opmerking hoor ik ook wel eens ja. Vind het niet alleen beetje vreemd, omdat ieder het voor zich moet bepalen en een ander daar niets over te zeggen heeft!!! Maar het doet me ook een beetje zeer. Ik zou namelijk wel heel graag 3 kindjes willen maar dat is hier helaas niet mogelijk. Financieel is dat voor ons niet op te brengen. Sommige mensen denken gewoon niet echt na bij wat ze zeggen.
Lolll wij zeiden vanaf dat we zwanger waren van Lucas dat we 3 of 4 kids willen tegen iedereen. Hier dus niet die opmerking gelukkig . Nadeel.Lucas was 6 weken oud en schoonpapa vroeg of de 2de al in aankomst was.Uhhh zo snel gaan we niet hihi.(met 5 1/2 maand oude lucas een +)
Manlief wordt door verschillende mensen wel geplaagd dat hij straks vader is van 4 kids maar liefst, maar verder gelukkig geen mensen die zich bemoeien met het aantal kids dat we willen.... Moesten ze ook niet proberen, idd heel vreemd als mensen dat doen. En als mensen dat wel zouden doen, zou ik ook reageren met: Och, hoezo de laatste? Er kan nog wel meer bij hoor.... Ik moet wel zeggen.... de ex van mijn man heeft er nu in totaal 7 (twee van haar en mijn man, 3 van haar nieuwe man en 2 van hen samen), en daarvan hopen wij toch wel echt heeeeeeel erg hard dat er niet NOG eentje bij gaat komen... (Stiefdochter klaagt hier ook regelmatig dat ze het te druk vindt in huis, ondanks dat wij altijd positief hebben ingestoken, (want ja.... we gaan de kids echt niet lastig vallen met onze zorgen daaromtrent)). En ik moet zeggen, ik heb zelf een vriendin die er nu 3 heeft en dat is een huishouden van Jan Steen. Zij klaagde een tijd terug dat ze er nog wel eentje wilde, maar haar man niet. Toen heb ik wel gezegd dat dat me van hem wel een verstandige keuze leek.... maar dat heeft dus alles te maken met het feit dat ik echt inschat dat met nog een kindje erbij daar, de boel echt een grote puinzooi wordt....
Ik ben veertig plus, mijn zoon is 27 maanden en weet je wat ik vaak hoor? "oh, hij blijft zeker enigst kind?" De brutaliteit!:x
super vervelend die opmerkingen is het niet over je leeftijd, dan over het aantal, of over de jaren er tss altijd zever er over, het is jou leven en je doet wat je wil!
Nu ik zwanger ben van nr 3 wordt ook steeds aan ons gevraagd of het wel gepland is i.p.v. je te feliciteren Ik geef er geeneens meer antwoord op, inderdaad de brutaliteit!!
Ja echt raar zulke vragen! Andersom gaan mensen er vaak ook vanuit dat je meer dan 1 kindje wilt. Vind ik ook raar als ze daar opmerkingen over maken als 'wordt het niet eens tijd voor een 2e?' of 'jullie nemen toch wel een broertje of zusje erbij?'. Maar goed, dat is weer een andere rare vraag.
Tja ze hebben altijd wel wat te zeggen idd! Hier krijg ik vaak te horen 'een meid en een jongen, ben je mooi klaar!!' Wie zegt dat ik geen derde wil?
Ja, hier ook. Oh, je hebt een meisje en een jongen, dan zijn jullie mooi klaar nu. Weten zij lekker nog niet dat we binnenkort voor een derde gaan. En mijn schoonmoeder zei zelfs: "nou na de tweede is het ook wel mooi geweest hoor, dat is wel genoeg". Nou spoort dat mens sowieso niet zo.
Hahaha, wat een opmerkingen maken sommige mensen hé! Waar bemoeien ze zich mee! Hier hopelijk snel zwanger van de 4de, maar eigenlijk weet iedereen in onze omgeving dat er ws nog eentje komt. De vraag zal niet zijn of er nog eentje komt, maar wanneer Na de jongste riep ik na een week al, ohhh dit is niet de laatste hoor Manlief heeft getwijfeld, maar die was gelukkig ook snel om. Maar bij de 3de, mede ws doordat er 6 jaar tussen zit, werd ook wel eens gevraagd, "oohh, foutje zeker", ach.... heb maar duidelijk laten weten dat dat niet zo was Ik grap wel regematig dat mijn man aan zijn 2de leg begonnen is, maar dan gelukkig wel met dezelfde vrouw
ja ik ken die opmerkingen ook, ik heb ze dan ook meer als genoeg gehad.... de ergste vond ik naar ons doodgeboren kindje toen zeiden gewoon sommige mensen nou je bent nog jong en nu weet je in iedergeval dat je zwanger kan worden....
Hay! Ik had dat andere topic geopend maar de vraag die jij krijgt vind ik ook echt raar zeg! Ten eerste mag je dat ff lekker zelf weten en als je er 10 zou willen... boeiend!! x
Bij mij hier precies anders om... Ik ben nog net geen 26 als de kleine komt en al 10 jaar samen met mijn man (dus ook getrouwd) en ik hoor alleen maar zo jong al aan kinderen beginnen??? Ik vind het toch best een mooie leeftijd voor de 1ste
Tja sommige mensen.... Hier krijg ik regelmatig de opmerking zoals "Dat hebben jullie lekker gepland zo midden in de zomer" "Lekkere gepland, er zijn al zoveel verjaardagen in augustus." Nou sorry hoor.... Degene die dat zeggen zijn vaak ook nog eens de mensen die weten wat voor weg wij hebben moeten afleggen voor dit wondertje dus daar kan ik flink kwaad om worden.
Hier ook , van mijn werkgeefster en van mijn vader, zo je gezin is nu wel comleet he? En toen kwam de derde, ik durfde het haast niet te vertellen....