mijn man heeft juist een ongelukje gehad met de fiets. hij reed door groen op zijn fiets maar werdt geraakt door een scooter. deze reed te hard zo een 70 en was door rood gereden en is via de zijkant op de achterkant van de fiets ingereden maar nu wordt mijn man in fout gesteld. omdat de politie niet hadden gezien wie door rood reed. ze hebben het nu wel onderling geregeld omdat die jongen wist dat hij te snel ging maar vind het toch ergens wel raar dat ze niet hadden gecontroleerd hoe hard hij ging. is geen verwijt maar snap het gewoon niet echt dus wie wat info voor me heeft mag altijd reageren
Als dit voor hem gevolgen heeft (financieel of anderszins) - niet bij laten zitten! Zelfs als het onduidelijk is wie door rood reed (wat zegt die scooter daarover?) is het de scooterrijder aan te rekenen dat hij veel te hard reed - als hij dat niet had gedaan, was het ongeluk mogelijk vermijdbaar geweest.
He dat is schrikken zeg! Mankeert je man niks? Vind het erg raar dat de politie dan zo maar zegt dat je man fout is. Als ze niet kunnen zeggen wie er door rood reed, waarom wordt je man dan als fout bestempeld? Moeten ze toch ergens op basseren dan en waren er getuige?
Volgens mij zijn fietsers sowieso beschermd? Ik ben ooit (is wel zo'n 15 jaar geleden) aangereden door een brommer toen wij met z'n 3-en naast elkaar op het fietspad fietsten. De brommer wilde passeren en ik week uit naar links. Net als hij en toen lag ik op de grond. De brommer werd aansprakelijk gesteld omdat ik als fietser beschermd was, terwijl ik toch echt wel fout zat.... Weet natuurlijk niet hoe dat tegenwoordig is maar zou toch even kijken hoe de regels zijn. Want als je man door groen fietste is het raar dat de politie hem als schuldige aanwijst omdat het voor hen niet duidelijk is....
ja daarom snap ik het ook niet goed ik weet eerlijk gezegt niet of er getuigen waren was er niet bij mijn man vertelde het me juist maar politie vond mijn man in ieder geval in fout en zeiden ook als de jongen aangifte zou doen hij gelijk zou krijgen (de jongen) nu ben ik allang blij dat er niet zoveel schade aan hem zelf is maar snap het woon echt niet
Misschien is dat veranderd. Mijn oma werd een paar jaar geleden aangereden door een auto en ook zij werd aansprakelijk gesteld terwijl ze van rechts notabene kwam...
Volgens mij mogen ze niet zeggen wie er fout was vanuit de politie. Als er schade is zeker gaan verhalen op de scooterrijder!!!
Ik zou het er niet zomaar bij laten zitten maar ze gaan ook nog wel eens uit van het principe dat de verkeersregels voor de signalering gaat, dus dat het verkeer van rechts (de brommer) voor gaat ondanks dat het stoplicht voor de fiets op groen stond. ik zou bij jullie verzekering even informeren hoe het zit met letselschade of schade veroorzaakt door iemand op een brommer (die moet immers verzekerd zijn)
Is inderdaad vreemd, maar: - aangifte doen waarvan? Kan me alleen artikel 5WvW bedenken(gevaarlijk rij gedrag) en dat lijkt me wel heel erg ver gaan. - de politie beslist niet wie er fout zat of niet. Eigenlijk doen ze daar ook nooit uitspraak over, of je moet er erg direct naar vragen. Advies geven kan natuurlijk wel. - gewoon een schadeformulier opmaken( net zo als bij een aanrijding met een auto). En de verzekeringen gaan het onderling uitzoeken. Voor je man zal dat jullie WA verzekering of rechtsbijstand zijn. Succes!
fietsers zijn nog steeds beschermd. De scooter moet kunnen bewijzen dat hij daadwerkelijk geen enkele actie kon ondernemen om het ongeluk te voorkomen, dan zouden beide partijen nog in het gelijk gesteld kunnen worden. Het gemotoriseerde verkeer heeft een bewijslast, lees art 185 WVW. Kan hij dit niet bewijzen, is hij schuldig. De verzekering moet dit uitzoeken.
bedankt iedereen voor jullie reacties we gaan toch eens informeren btw idd hij had groen licht maar kwam niet van rechts zegt hij