Ongelukjes op school

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door abcd1234, 19 mrt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. adi

adi Niet meer actief

ppff lijkt me inderdaad lastig.

Ik zou het thuis inderdaad heel erg stimuleren dat hij het zelf doet. En dan helemaal de hemel in prijzen als hij zelf naar de wc is geweest thuis.
    Misschien dat ie op school onzeker is of hij het wel alleen kan? Omdat ie anders ook altijd geholpen wordt.

Mijn zoontje is ook vaak lekker lui en laat zich bedienen :). Wij sturen hem nu ook steeds vaker zelf naar de wc, en dan vertel ik daarna heel uitgebreid dat ik heel trots op hem ben en dat ie een hele grote vent is. (ook al had ie zijn handen niet gewassen, en hing zijn boxer op zn knieën en de broek wel dicht)
    Dat helpt iig wel.

Hopelijk vinden jullie op school ook een oplossing!

2. abcd1234

abcd1234 Fanatiek lid

28 aug 2009
    1.350
    0
    36
    NULL
    NULL
    Hij heeft gisteren thuis veel zelf gedaan: lamp aan, krukje erbij schuiven, broek omlaag, etc. Het gaan zitten vindt hij eng, hij lijkt bang erin te vallen, kan ik me ergens ook wel wat bij voorstellen... (We hebben wel zo'n verkleiner maar daar plast ie overheen ;) dus dat is geen optie meer.)

Daarna doorspoelen, handen wassen, afdrogen en de lamp weer uit. Hij heeft houvast aan het stappenplan, zei vanochtend nog: ik wil geen handen wassen, maar het staat er wel op, he mama?

Maar hij luistert nu wel naar mijn aanwijzingen (benen wijd om er tussendoor te plassen bijv.) en krijgt veel beloningen om z'n oren over dat ie alles zo goed kan.

Vandaag ochtend naar school en daarna naar de BSO. Hij weet dat ie de juf mag vragen, dus ik hoop dat hij dat nu ook weer doet.

Ook positief: gisteren deed hij ineens zelf z'n schoenen en jas uit toen we thuiskwamen van school, terwijl het anders altijd is: mama, jij mag dat doen (heerlijk he, 'mama... jij 'mag'...) ;)

3. Juul75

Juul75 VIP lid

8 apr 2010
    12.091
    7.843
    113
    Klinkt al als een echte vooruitgang, super! Bij mijn dochtertje op school hebben ze elke week 2 'helpende handjes', kinderen die de juf mogen helpen met klusjes en zo. Ik heb gevraagd toen mijn dochtertje begon (en zij kon al helemaal zelf naar de wc) of er dan een 'helpend handje' mee kon naar de wc. Gewoon, zodat ze even niet in haar eentje zo'n gang over hoeft, en helemaal zenuwachtig wordt of ze de klas wel terug kan vinden, en helemaal alleen een 'enge nieuwe ruimte' in hoeft. En dat ging super. Ze zit nu 3 weken op school en gaat helemaal alleen.

Wel gisteren een ongelukje gehad maar dat was omdat ze in de kring haar plas niet meer op kon houden ;)

Deel Deze Pagina