"Ongelukjes" tijdens de bevalling? Komt dat vaak voor?

Discussie in 'De bevalling' gestart door joylikesyou, 11 feb 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mxm

    mxm Fanatiek lid

    28 mrt 2018
    2.894
    2.396
    113
    Vrouw
    Ik heb bij dochter ook flink gepoept. Ik wist dat ik het deed, aan de geur. :o: Echt niet te doen gewoon. Maar het boeide me werkelijk geen haar. Ik had gelezen als dag gebeurt dat je het goed doet, dus ik dacht: ik ga lekker door zo :cool:
     
    flowertje36 vindt dit leuk.
  2. Jackie87

    Jackie87 VIP lid

    6 aug 2013
    5.431
    2.867
    113
    Het komt inderdaad erg vaak voor. Als er iets in je darmen zit wordt dat door het hoofdje van je baby eruit geduwd.
    Maar wat ik bij alle bevallingen had was dat ik de dag van de bevalling amper honger had. En als ik wel at, kreeg ik een uur later diarree...
    Volgens mij bereidde mijn lichaam zich op die manier voor. Maar als je ingeleid wordt gebeurt dat natuurlijk niet...
     
  3. Maartt

    Maartt Fanatiek lid

    30 mrt 2011
    4.843
    725
    113
    Ik heb vlak voor onze derde zoon kwam een verstopping van een week eruit gepoept. Wat een opluchting. Op het toilet gelukkig hahaha. man heeft maar even doorgetrokken daar had ik zelf geen tijd en aandacht meer voor.

    hoort erbij niet te druk om maken.
     
  4. Maartt

    Maartt Fanatiek lid

    30 mrt 2011
    4.843
    725
    113
    100% ik was verstopt. Toen die eruit was ging ik in 10 minuten van 5 centimeter naar baby op de borst.

     
  5. Emma86

    Emma86 VIP lid

    25 jun 2012
    5.153
    2.046
    113
    Vrouw
    Nederland
    Nr. 1 kwam met 40+4. Niet gemerkt dat ik gepoept heb, denk het haast wel.

    Bij de 2e dacht ik dat het met 39 weken nog zeker een paar dagen ging duren. Ik zei tegen mijn man: doe mij maar een patatje speciaal, dat durf ik nu nog aan om te eten, volgende week niet meer. Volgende ochtend begonnen de weeën en 3x raden welke maaltijd ik naar buiten poepte tijdens het persen :D Ik stond op om naar de baarkruk te lopen en ik voelde het gewoon uit me komen.
    Ik zei nog sorry maar op dat moment interesseert het je geen drol. Je wil maar 1 ding en dat is dat kind er uit!

    Ach, het hoort erbij. Zeker 90% van de vrouwen poept tijdens de bevalling.

    Bevallen is mooi, het is magisch, het is een wonder. Maar het is niet charmant en sexy :D
     
    Suzie01 vindt dit leuk.
  6. GroeneBomen

    GroeneBomen VIP lid

    7 mei 2019
    22.509
    26.042
    113
    Vrouw
    Zo handig die vergieten, zeefjes of visnetten haha
     
    Stokstaartje86 vindt dit leuk.
  7. PlainJane

    PlainJane Fanatiek lid

    1 mei 2012
    1.972
    2.266
    113
    Vrouw
    Volgens mij komt het vaker wel voor dan niet!

    Bij de eerste heb ik de VK onder gepiest en bij de tweede hoorde ik ineens de kraamzorg hoo! roepen (als ze dat niet had gedaan had ik er geeneens aandacht voor gehad) en werd er wat opgeruimd, dus ga er vanuit dat er iets lag wat er niet bij hoorde. :D
     
  8. Dale Cooper

    Dale Cooper Fanatiek lid

    19 jan 2015
    1.368
    876
    113
    NULL
    NULL
    Haha! Jaaa dat komt er allemaal lekker uit dan ja! Eerste keer niks gemerkt, tweede keer maakte de gyn er geloof ik een opmerking over, iets over een doekie of zo, en wist ik zo dat ik aan het smeerkezen was. Nu heb ik rond bevallen en kraamweek sowieso no shame, dus boeide me niet. De verloskundige bood aan foto’s te maken en zij heeft vreselijk haar best gedaan en heeft NIETS aan de verbeelding overgelaten en op de foto’s zie je dat de gyn heel discreet m’n kak onder een doekje verstopte:roflmao: Tja, bevallen is gewoon geen charmant iets, maar het resultaat is geweldig!
     
    Lovieyou en Suzie01 vinden dit leuk.
  9. Ongeduldig90

    Ongeduldig90 Bekend lid

    25 okt 2019
    727
    751
    93
    Vrouw
    Haha, ik lag in bad en voelde wel echt dat er wat uit kwam. Was ook al dagen niet geweest door obstipatie! Riep dan ook heel leuk: 'nou, daar is hij! Mag ik nu uit bad?' :roflmao:
     
    Stokstaartje86 en Suzie01 vinden dit leuk.
  10. cyclaam

    cyclaam Actief lid

    10 dec 2013
    296
    223
    43
    Vrouw
    Heel normaal. Het voelt niet voor niets als poepen:thumup: en ze zijn wel wat gewend hoor. Vk ging dr bij mij in staan hoorde ik achteraf van mijn man:roflmao: op dat moment vol in de pers weeen krijg je dat toch niet mee en wil je maar 1 ding. Dr uit met dat kind:o:
     
  11. Dogpaw

    Dogpaw Actief lid

    4 apr 2014
    413
    614
    93
    Vrouw
    Bij beide niet gehad. Maar omdat je naar beneden moet persen is het logisch dat er dan wat uit kan komen! Niet druk maken.
     
  12. RLSD

    RLSD Fanatiek lid

    4 jul 2020
    1.575
    1.128
    113
    Vrouw
    Om hier nog even op terug te komen: ook bij de bevalling van dochter ben ik de dans ontsprongen. Ik beval blijkbaar gewoon zonder "ongelukjes".. :thumup:
     
    Suzie01 vindt dit leuk.
  13. Suzie01

    Suzie01 Niet meer actief

    Met de bevalling had ik niks meer te poepen maar ervoor pff.

    Bloeddruk was sky high, hield mega vocht vast en lag met 4 cm ontsluiting met een cather en een infuus in het ziekenhuisbed. Obstipatie van een dag of 5 op een po moeten doen, weet niet wat erger was geweest, die po of tijdens de bevalling.

    En dan de 1ste keer erna met de Kraamhulp en een vriendin die net op visite was, nee was geen pretje.
     
  14. Wollig

    Wollig Bekend lid

    25 nov 2017
    878
    537
    93
    Vrouw
    Ik had de avond voor de bevalling enorme diarree gehad, dus toen het de volgende ochtend begon hoopte ik de dans te ontspringen. Maar nee hoor. Op de baarkruk, bij elke perswee drukte het hoofdje weer wat naar buiten. Ik zag het en ik rook het. Ik schaamde me er ook voor maar ik kon er niks aan doen.

    Het speelt voor mij mee in de twijfel om dit keer in bad te bevallen. Eigenlijk wil ik wel, maar als ik aan die poep denk...
     
  15. Suzie01

    Suzie01 Niet meer actief

    sneller weet ik niet maar je bent wel meer ontspannen. heb de verpleegster gesmeekt om me naar het toilet te helpen maar het antwoord was nee, de dame die op mijn kamer lag zei alleen ik moet toch zo na de couveuse, ga nu maar gewoon, ik blijf wel weg als het gordijn nog dicht zit. Of het de koffie was die we samen nog gedronken hadden, of de reep chocolade die we op hadden, mijn gordijn zat nog dicht en ivm dat ze door de kamerdeur binnen kwam, kwam ze van het toilet af. Ik had me opluchting voor de bevalling en zei die van haar de 1ste keer na de bevalling.
     
  16. Suzie01

    Suzie01 Niet meer actief

    Toch juist een voordeel zo'n patatje, beter dat het er gemakkelijk uitkomt voor je gaat bevallen dan dat het je mega in de weg zit tijdens je bevalling eruit moet het toch.
     
  17. GroeneBomen

    GroeneBomen VIP lid

    7 mei 2019
    22.509
    26.042
    113
    Vrouw
    Die po vond ik ook vreselijk. Al moest ik dat doen op de holding voor de ok... dun gordijntje houdt geen geluid tegen en daarna de beoordeling van de verpleegkundige over wat je hebt gedaan ook vreselijk: ze zei dat ik inderdaad wel heel nodig moest. Ik vond t al genant genoeg

    Poepen tijdens t persen de bevalling: eitje. Zat toen in mn bubbel. Kon mij niets schelen.
     
  18. Suzie01

    Suzie01 Niet meer actief

    Wat is de holding voor de ok?
    Klopt, mijn ziekenhuis buurvrouw is ook weg gegaan, met haar erbij en dat gordijntje had je dat ding een uur onder mijn kont kunnen zetten maar had er niks gekomen.
    En als je dan eenmaal gelost bent gewoon op die bel moeten drukken om je billen af te vegen omdat je er niet bij kon, ik was 5 dagen niet geweest, zei ze zo zo zo'n grote drol zie je niet vaak. En bedankt voor de opbeurende woorden. Was een genante beleving pff.
     
  19. GroeneBomen

    GroeneBomen VIP lid

    7 mei 2019
    22.509
    26.042
    113
    Vrouw
    Vreselijk! Voor de zusters en broeders is het de normaalste zaak van de wereld, voor ons niet. Ik was in de kraamweek van de eerste zo verstopt en kreeg een microlax... de geur van t resultaat was heel intens. Zegt de kraamhulp met een enorme glimlaxh: zo, ik kan ruiken dat het gelukt is!

    De holding is de ruimte waar je klaar wordt gemaakt en wacht tot je wordt opgehaald voor de operatie en tevens de plek in dat ziekenhuis waar ze de ruggenprik zetten
     
  20. Suzie01

    Suzie01 Niet meer actief

    Ok dus voor de ruggenprik min of meer een verplichting dat je gepoept moest hebben, erg he dan je eigenlijk echt niet wil, zo op bed maar ze je het verplichten.

    Tja met een microlax heb je geen keuze meer zet je die moet je ook, hoe lang was jij niet geweest?
    Ik zat op dag 4 de kraamhulp echt weg te kijken, had verhalen gehoord dat die je (te) goed in de gaten houden en dan blokkeer ik. Staat in eens mijn beste vriendin voor de deur, die was klaar met werken. Kan je zeggen ze was een goede afleiding voor de kraamhulp, daar zei ze tegen krijg net een app dat het goed gaat haha. Maar man man wat een bevalling. persen en ik ging door de grond vd pijn, druk zetten lukte ook niet, alsof ik niet meer wist hoe het moest. En dan niet in 1 keer goed weg te spoelen nee natuurlijk niet, dat kon er ook nog wel bij dat ik 2 keer moest doorspoelen.
     

Deel Deze Pagina