Hoi allemaal, De titel zegt het al, ik ben de laatste week goed misselijk maar zonder te hoeven braken. Op zich prima, ik heb namelijk een bloedhekel aan overgeven ( wie niet...). Maar de misselijkheid is af en toe zo erg dat ik mezelf niet kan dwingen om wat te eten. Zo af en toe ebt het weg, maar het komt altijd weer terug. Gister ineens enorme zin in frikandellen, dus 2 verorberd, die ik vervolgens de hele avond opboer... Nice.. Ik ben al aan de crackers, bouillon, rijstwafels, appelsap en slokjes cola. Dit verlicht het iets, maar lang niet altijd. Zijn er meer dames die zo enorm misselijk zijn zonder te hoeven overgeven? Iemand tips?
Heb het gehad in het begin van de zwangerschap en bij mij hielpen Rennies goed. Veel minder last van oprispingen en door de smaak ervan minder misselijk. Voor de smaak hielp pepermunt trouwens ook.
helaas geen tips. heb het ook gehad vanaf het begin dat ik zwanger was tot een week of 13. op een gegeven moment wekenlang de godganze dag door. zodra ik s ochtends begon te bewegen en omhoog kwam was het mis. en het was pas over als ik s ochtends weer wakker werd. heb van alles geprobeerd heb van alles gegeten en niet gegeten mar er was niks wat het wat verlichte sterkte ermee
Ik heb t ook gehad tot week 14 ongv. Heb dr helaas ook geen wondermiddel voor, ik probeerde wat te eten, soms ging dat wel, maar meestal niet. Ik kan niet overgeven (mn hele lichaam zegt dan stop) maar wou t soms echt wel ff kwijt... Tandenpoetsen en pepermunt hielp wel tegen die vreselijke smaak.. Succes...
Ik heb het tot week 18 gehad helaas. Heb uiteindelijk via de huisarts Emesafene gekregen en dat hielp redelijk. Bij mij hielp wat vetter eten nog wel een beetje. En ontbijt voordat je opstaat. Sterkte!
Ik heb er ook last van. bij mijn vorige zwangerschap maar 1 keer overgegeven en tot nu toe twee keer (door een smerige gemberpil en een waarschijnlijk over datum sapje). ik had emesafene gevraagd aan de HA, maar ik bleef misselijk en je word er ook nog es suf van. Sinds gisteren weer mee gestopt en ik voel me in ieder geval wat energieker. Zelf kan ik geen crackers en rijstwafels meer zien! Wat mij nu erg helpt, zijn ijsklontjes. Die leiden heel erg af en dat kan je in principe de hele dag door gebruiken Gewoon met een beetje limonade en dan op een ijsklontje zuigen of kauwen. Vanaf vandaag krijg ik in ieder geval weer dingen zoals kaas binnen en normaal belegde boterhammen. Sterkte, het is even doorzetten...
bedankt allemaal! Net zowaar ineens trek, dus een half bord postelein stamppot naar binnen kunnen werken. Is nog niet veel, maar meer dan gister Gek hoe dat dus ook nog kan wisselen, ene moment kotsmisselijk, en volgende moment honger. Hadden/hebben jullie dit ook?
Yep, heb ik bij de vorige zwangerschap gehad, en nu weer. Bij de zwangerschap van mijn dochter was ook ik bijna de gehele dag misselijk, en savonds kwam het tot braken. Wat bij mij hielp was een glas ijskoude melk leeg drinken. Nu bij deze zwangerschap heb ik regelmatig vlagen van extreme misselijkheid, en ook nu helpt een glas koude melk. Ene moment ben ik misselijk, volgende moment eet ik zo wat alle kasten leeg haha. ( bij wijze van spreken dan he )
Oh wat een bekend verhaal! Ik ben ook tot een week of 13 heel misselijk geweest,zonder over te geven. Ik werd alleen wel heel erg ziek van chinees eten. Dat hield ik echt niet binnen,dus dat doen we maar niet meer haha. Ik heb helaas geen tips. Het is gewoon je tijd uitzitten helaas. De misselijkheid is nu gelukkig al een tijdje weg maar veel eten kan ik nog steeds niet. Soms heb ik ongelooflijke honger ineens....en dan eet ik 2 beschuitjes en zit ik bomvol! Aan de ene kant wel lekker want zo word ik teninste geen tientonner Maar aan de andere kant wel oppassen dat ik genoeg binnenkrijg
Hier ook, misselijk maar niet overgeven, tot een week of 14. Wilde alleen maar doodstil zitten, zo beroerd voelde ik me, en niks niet ochtendmisselijkheid, gewoon 24 uur per dag! Ik kon ook niks meer drinken, want dan werd ik nog misselijker. Uiteindelijk hier de 'morning sickness helpline' gebeld (woon in Canada, en die hebben ze hier - is de enige in de wereld) en die hadden tips die bij mij wel wat geholpen hebben: - Alles ijskoud drinken, liefst bevroren - Zorgen dat ik iets isotoons dronk (want ik was mezelf dus ook nog eens aan het uitdrogen. Wat bij mij werkte: ijskoud kokosnoot water) - Iedere anderhalf a twee uur een klein beetje eten in een combinatie van iets met koolhydraten (volkoren crackers, gedroogd fruit etc.) en iets met eiwitten erin (wat bij mij werkte was klein beetje yoghurt, beetje kaas of huttenkase of zo op een cracker; ze raadden ook ei en vleeswaar aan, maar dat ging er bij mij echt niet in) - Vitamine B6 pilletjes (een van de ingredienten in emesafene, maar je wordt er niet slaperig van) - Maagzuur pillen (rennies of zo), want vaak is het voor een deel ook maagzuur waar je last van hebt zeiden ze. Uiteindelijk ook pilletjes bij de ha gehaald (zelfde als emesafene, maar heet hier anders), en zo heb ik het dragelijk weten te houden. Sterkte!
Ook al had ik geen honger... toch eten werkte nog het beste vond ik. En dan het liefst met het ontbijt iets van rijstewafels of ontbijtkoek. Omdat het wat makkelijker weg te krijgen was.
Vanmorgen redelijk in de stress gezeten... M'n misselijkheid was ineens een stuk minder... Dit heb ik vorige zwangerschap ook gehad rond de 7 weken en dat bleek een MA... 'Gelukkig' zit ik nu weer met lange tanden naar m'n 2 broodjes te kijken... Geen idee hoe ik die naar binnen ga werken... Ik ga maar beginnen met m'n plakjes komkommer...
Ja dat probeer ik ook idd. Vanmorgen in 3 delen ontbeten. Eerst een beschuitje, daarna brood smeren, daarna nog een beschuitje etc. Dat ging aardig! 3 beschuitjes weg kunnen krijgen.
ik was héél erg misselijk en knabbelde de hele dag rauwe wortelen,dat hielp een beetje en ik nam postafene(bij de apotheker zo te krijgen)
Ik ben er toch niet helemaal gerust op. Misselijkheid lijkt echt minder. Is nu meer een soort hol gevoel, heb ook weer honger gehad vanavond ( voor het eerst in 5-6 dagen...). Ik mag gelukkig een paar dagen eerder komen voor de echo, mag as donderdag al. Duimen dat alles goed is dus....