HRO - gezinsvriendelijkste school? Hallo het is 2014

Discussie in 'Alleen en zwanger' gestart door Brennepen, 14 apr 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Brennepen

Brennepen Lid

6 apr 2014
    54
    0
    0
    NULL
    Spijkenisse
    Mopper de mopper de mopper, maar ik moet even mijn EI kwijt.

Zoals wellicht al een beetje bekend is ben ik er een paar weken geleden achter gekomen dat ik in verwachting ben. Ik besloot het kindje te houden, waarop de vader me heeft laten vallen.

Ik heb nog 1 jaar recht op studiefinanciering, heb een propedeuse in Small business en heb een jaar verpest omdat ik statistiek op de universiteit niet kon halen. Ik wil in september beginnen met Verpleegkunde aan de Hogeschool Rotterdam. En Hogeschool Rotterdam heeft in 2011 een prijs gewonnen voor de meest gezinsvriendelijke school.

Dit gaf mij hoop, totdat ik en gesprek had met de decaan (die een cursus zou hebben gevolgd over het beter omgaan met zwangere vrouwen en jonge moeders). Hij kwakte eigenlijk neer dat zwangerschap tijdens de studie een keuze is, had ik er niet even mee kunnen wachten en ze gaan voor mij echt geen uitzondering maken. Nu was hij homo en daar heb ik persoonlijk niet tegen, maar ik had wel het gevoel dat ik geen slechtere decaan had kunnen krijgen. Hij begon met verhalen te vertellen hoe dames direct na de bevalling weer op school aanwezig zijn. En dat klonk voor mij als een broodje aap. :(:(

Daarnaast zou er volgens het artikel bij die prijs informatie op de website staan voor gezinnen en faciliteiten en steun beschikbaar zijn voor meiden zoals ik. Alles is weg. Het enige wat je erover kunt vinden is het artikel zelf.

Ik heb morgen nog een gesprek, waarop zij gaan baseren of ik geschikt ben voor de opleiding of niet, en ik ga ze even laten zien dat ik de touwtjes gewoon in handen heb. Ik hoop voor het beste! :(:(

2. Catnip

Catnip Actief lid

28 nov 2013
    399
    0
    0
    Wat vervelend zeg die reactie van die decaan.. goed dat je niet direct opgeeft!

Aantal jaar geleden was ik in de eerste instantie ook afgewezen voor een deeltijdopleiding aan de HRO. Het was dan wel om een andere reden dan jij maar eigenlijk kwam het er op neer dat ze vooraf al de mogelijke uitvallers eruit willen houden (is niet goed voor de statistieken) ik ben hier tegen in gegaan (motivatie brief geschreven, extra materiaal aangeleverd zoals aanbeveling van mijn werkgever destijds en opnieuw een gesprek aangevraagd) vervolgens geaccepteerd en de opleiding met een top gemiddelde in 3 jaar afgerond.

Je zwangerschap zou eigenlijk geen reden mogen zijn om je te weigeren en zou dit ook duidelijk maken. Het maakt het er inderdaad niet makkelijker op maar het is niet onmogelijk. Vrouwen kunnen baan toch ook met kind combineren? Als ik jou was zou ik me goed voorbereiden op morgen, sterke argumenten voorbereiden waarom jij het gewoon gaat halen binnen de aangegeven tijd ondanks je huidige situatie (je weet wat je kan verwachten qua werkdruk ivm met vorige HBO opleiding, goede cijfers in het verleden bijv, plan ivm met opvang van de kleine, jouw motivatie voor deze studie etc etc)

Succes!!

3. Brennepen

Brennepen Lid

6 apr 2014
    54
    0
    0
    NULL
    Spijkenisse
    Het is eigenlijk belachelijk, want in principe mogen ze niemand weigeren:$. Maar ik ga ze even een poepie laten ruiken! :D

4. Catnip

Catnip Actief lid

28 nov 2013
    399
    0
    0
    Nou ze mogen je wel weigeren als je niet aan de wettelijke toelatingsvoorwaarden voldoet maar aangezien je al propedeuse hebt van andere HBO opleiding lijkt me dat dit gewoon in order is. Zag trouwens wel dat er een loting is voor de studie. Wist niet dat het zo populair was :)

Eigenlijk is het gewoon zwangerschapsdiscriminatie... als ze dit als reden aan blijven geven zou ik er wel melding van maken.

Succes morgen en laat je nog even weten hoe het ging? :D

5. Brennepen

Brennepen Lid

6 apr 2014
    54
    0
    0
    NULL
    Spijkenisse
  6. Catnip

Catnip Actief lid

28 nov 2013
    399
    0
    0
    #6 Catnip, 14 apr 2014
    Laatst bewerkt: 14 apr 2014
    Goed bezig met die artikelen :)

Kan je een docent of coach van je Small business studie misschien vragen een aanbeveling te schrijven ofzo van je goede resultaten? Gewoon kort mailtje oid

Loting gaat via andere organisatie en zou geen invloed mogen hebben inderdaad.

7. Brennepen

Brennepen Lid

6 apr 2014
    54
    0
    0
    NULL
    Spijkenisse
    Ik heb idd een email verstuurd naar mijn SLC-er van SBRM. Niet een heel kort emailtje, want ik heb ALLES uitgelegd. Ook hoe de decaan reageerde, ook van de artikelen en ook hoe ik struggle met het BSA. Ik hoop dat zij wat meer voor me kan betekenen dan de decaan.

;)

8. Catnip

Catnip Actief lid

28 nov 2013
    399
    0
    0
    Begrijp dat het een vrouw is? Hopelijk heeft ze ook wat meer inlevingsvermogen.. :)

9. Brennepen

Brennepen Lid

6 apr 2014
    54
    0
    0
    NULL
    Spijkenisse
    Haha ik hoop het ook, zeker omdat zij toen halverwege het jaar een baby kreeg. Zij snapt ook wel dat je niet de dag na de bevalling weer op school kan zijn!

10. Brennepen

Brennepen Lid

6 apr 2014
    54
    0
    0
    NULL
    Spijkenisse
    Reactie van mijn SLC van SBRM! Echt super, dit helpt stukken meer dan de decaan!

Hallo Brenda,

Ik wil je allereerst feliciteren met jouw zwangerschap! Wat een prachtig nieuws en nieuwe toekomst die je tegemoet gaat. Ik denk graag in oplossingen en niet in problemen, dus we moeten kijken hoe we jou het beste kunnen gaan helpen.

Ik wil eerst aan je vragen of je het goed vindt dat ik jouw onderstaande issue aan Bureau Studentzaken mag voorleggen, uiteraard anoniem. Ik heb namelijk niet alle wijsheid in pacht. Wat ik denk is dat er voor jou een 'bijzondere omstandigheid' mogelijk is waar een apart studieplan aan gekoppeld is. Maar dit weet ik niet zeker, dus moet hier eerst nader onderzoek over doen. Uiteraard verwacht niemand dat je binnen een week weer in de schoolbanken zit.

Op grond van jouw artikelen zie ik echter wel mogelijkheden. Echter, wanneer je kiest voor HBO Verpleegkunde begin je waarschijnlijk van voren af aan en kun je geen vrijstelling krijgen op basis van jouw punten van SBRM. Daar wringt, ook volgens jou, uiteraard de schoen.

Twee zaken: vind je het goed wanneer ik dit verder uitzoek? En daarnaast wil ik uiteraard een aanbevelingsbrief schrijven mocht dat nodig zijn.

Ik hoor graag van je.

Veel sterkte maar ook geluk!

11. Catnip

Catnip Actief lid

28 nov 2013
    399
    0
    0
    Fijn hoor dat er iemand meedenkt aan oplossingen!

12. Catnip

Catnip Actief lid

28 nov 2013
    399
    0
    0
    Hoe ging het vandaag Brennepen?

13. Brennepen

Brennepen Lid

6 apr 2014
    54
    0
    0
    NULL
    Spijkenisse
    Ik had er een flinke migraineaanval aan overgehouden, maar het ging verrassend goed!

Ik vertelde dat ik zwanger was en de SLC-er zei eigenlijk dat ik neit de enige was. Het komt blijkbaar veel voor bij verpleegkunde. Het wordt wel zwaar en ik zal thuis moeten studeren, maar dat is hier ook mogelijk, want sommige colleges komen op internet. Als ik een goede student ben, maar ik zou mijn bsa toch niet halen hierdoor, kunnen zij er persoonlijk voor kiezen het bsa niet af te geven.

Ik heb er toch wel weer vertrouwen in! Hij wees er wel op dat dat verschilt per opleiding. Maar voorlopig zit ik hier wel goed :)

14. Catnip

Catnip Actief lid

28 nov 2013
    399
    0
    0
    Mooi zo! Heel veel plezier met je opleiding en je zwangerschap uiteraard :)

Deel Deze Pagina