Nieuwe vloer

Discussie in 'De lounge' gestart door Yeuu, 12 jan 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Yeuu

Yeuu Fanatiek lid

25 jul 2017
    1.434
    805
    113
    Vrouw
    Wij willen op de hele bovenverdieping een nieuwe vloer.
    We hebben gekozen voor vinyl. Dat komt dus op een rol..
    Maar nu vraag ik me dus af, moeten dan alle kamers helemaal leeg, of kan het geschoven worden?

Ons bed is makkelijk eruit te halen, maar de kledingkast en de bedden van de kinderen is echt mission impossible. Ik wil het er wel echt onder hebben...
    Maar we doen de héle bovenverdieping, zou dan betekenen dat alles naar zolder of naar beneden moet..

2. Beausecret

Beausecret VIP lid

26 apr 2016
    5.474
    6.089
    113
    Vrouw
    Makkelijkst is wel leeg. Weet niet hoe groot de kamers zijn, anders zou je na een stuk leggen de spullen erop kunnen tillen. Als de kamers klein zijn lukt dat sowieso niet.

3. Yeuu

Yeuu Fanatiek lid

25 jul 2017
    1.434
    805
    113
    Vrouw
    Oef...:oops:

4. Yeuu

Yeuu Fanatiek lid

25 jul 2017
    1.434
    805
    113
    Vrouw

5. Patty86

Patty86 Fanatiek lid

8 okt 2012
    3.562
    2.859
    113
    Vrouw
    Wordt het los gelegd of gelijmd. Als het los gelegd is zou ik de kamer zo leeg mogelijk maken. Een paar sterke mannen regelen. Kast optillen vloer eronder en klaar. Ruim bemeten en wat teveel is afsnijden.

6. Chelsey88

Chelsey88 Bekend lid

5 okt 2014
    505
    589
    93
    Wij mochten er ook een tijdje niet op na het leggen. 4 uur ofzo.. lag met van die strips. Dus ik denk eigenlijk dat het echt leeg moet.. Maar je kunt het altijd vragen in de winkel toch?

7. Damay77

Damay77 VIP lid

18 apr 2010
    13.734
    7.501
    113
    Vrouw
    ligt er helemaal aan of je het zelf gaat leggen of dat je het laat leggen. In het laatste geval: een leg bedrijf zit er echt niet op dat wachten dat jullie nog dingen moeten gaan verschuiven. dat houdt ontzettend op. maar je kan het met het bedrijf overleggen. Hier moest iig alles leeg zijn. er mocht niks op de vloer liggen. we mochten er hier ook niet meteen op lopen maar dat had te maken met de lijm. als je dan spullen erop gaat zetten en iets verkeerd schuift dan kan het vinyl gaan schuiven/bobbelen.
    kamer moet echt leeg zijn want ze leggen een stuk erin en gaan er nog een paar x aan trekken om het recht/goed te leggen. vervolgens trekken ze het helemaal glad de kamer in en gaan ze het aan de randen snijden. en ligt er ook aan of je natuurlijk per kamer laat doen of dat het doorgelegd wordt. dus 1 geheel wordt met gang. Bij mij moest daarom ook de hele bovenverdieping leeg zodat ze een strook meteen door konden leggen naar de gang.

in het geval je het zelf gaat doen dan kan je het per kamer doen. zo deed mn moeder het ook altijd met vloerbedekking/zeil. 1 kamer helemaal leeg, spullen even in de gang. vloerbedekking leggen en randen snijden en spullen er weer terug in. Als je het doorlegt naar de gang, dus zonder drempels, dan is dat weer een ander verhaal. moet dan echt leeg.

1 voordeel: je kan eens goed achter de bedden schoonmaken en aan grote opruiming beginnen:roflmao:

Deel Deze Pagina