Hallo moeders, Gisteren tijdens de 20 weken echo bleek de linker nier en nierbekken aan de grote kant te zijn. We zijn doorgestuurd naar Gent. Nu wil ik graag ervaringen vragen van moeders die dit ook hebben meegemaakt. Of het goed gekomen is nog voordat de baby geboren was. Het gaat trouwens om een verschil van 1,5 mm. Ook zag het een beetje troebel. Ik maak me namelijk een beetje zorgen om de toekomst voor de baby. Liefs Helma85
Onze zoon heeft deze afwijking en is ook geconstateerd met de 20 weken echo. Inmiddels is hij 3 weken oud en heeft hij diverse onderzoeken gehad. De afwijking is bij ons behoorlijk extreem. Het rechter niertje is 7,5 en 1,5 keer zo groot als links. Wij kunnen niet meer te lang wachten dus hij wordt binnen drie weken geopereerd. De kans van slagen is 97% procent en daarna is het probleem verholpen. Het is een heftige tijd maar het moet gebeuren. Als je nog meer wilt weten mag je me altijd een prive berichtje sturen. Sterkte!
Oke, dank je wel! Het is bij ons een minimaal verschil, de linkernier is namelijk 6,5 mm ipv max 5 m. Suc6 met de operatie!!!