geboren met 37weken+1dag, prematuur!

Discussie in 'Prematuur' gestart door Laaarrr, 25 dec 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Laaarrr

Laaarrr Actief lid

20 dec 2012
    196
    0
    16
    NULL
    Rotterdam
    Lieve meiden,

Vorige week vrijdagavond om 21;30 uur ben ik weer een trotse moeder geworden van een mooie dochter <3 Ze woog bij de geboorte 2450 gram, maar is helaas in de dagen erna afgezakt naar 2275 gram. Ze is geboren bij 37 weken en 1 dag, ik ben ingeleid omdat ze het vermoeden hadden dat er iets niet helemaal goed ging met de doorbloeding van de navelstreng (achteraf bleek er helemaal niets aan de hand te zijn, maargoed ) Omdat ze ook nog eens een tikje geel zag ligt ze nu in het ziekenhuis, maar toch maakt ze niet echt stapjes vooruit. Ze blijft schommelen in temperatuur, wil niet/nauwelijks aan de borst drinken en drinkt vaak der flesjes ook niet helemaal leeg. IK heb niet zoveel ervaring met 'te vroeg' geboren baby's. Mijn zusje heeft wel een jaartje geleden een kindje gekregen met 32,5 week maar dat ging eigenlijk verder heel erg goed. Ik vraag me af wat ik moet verwachten en hoe dit verder gaat..Zijn er meerdere vrouwen in dit stukje van het forum die hier iets over kunnen zeggen of misschien iets soortgelijks hebben meegemaakt?

Ik vind het allemaal zo naar hoe het loopt etc. Op deze manier kan je eigenlijk bijna niet genieten van je kraamtijd. Je bent constant in de weer, terwijl je eigenlijk nog herstellende bent, je kraamzorg valt ook al weg omdat je in het ziekenhuis bent, terwijl je het eigenlijk wel nodig hebt zo'n eerste week na je bevalling en je hebt zoveel zorgen aan je hoofd. Ik weet eigenlijk echt niet zo goed meer waar ik het moet zoeken..
    Ik heb ook nog eens een dochter van 14 maanden, die eigenlijk ook gewoon haar aandacht nodig heeft en ook verdient. Maar mama kan het haar gewoon nu niet geven omdat ze andere dingetjes aan haar hoofd heeft. Echt vervelend gewoon:(