Het is op dit moment nog even ver van mijn bed-show... maar heb toch even iets en ben benieuwd hoe anderen erover denken. Als je kleintje net geboren is (eerste weekjes) laten de ouders vaak het kindje bij hun op de kamer slapen om even te wennen enzo. Dan moet je dus een los wiegje kopen of iets dergelijks. Maar ik dacht: Kan je dan niet gewoon de kinderwagen op de ouder-slaapkamer zetten en daar het kindje in leggen voor de nachten? Ben benieuwd hoe anderen dit hebben opgelost...?? Gr Otje
Wij hebben met de jongste idd de kinderwagen (toen het bed op klassen stond) naast ons bed gehad. Als je dan moet voeden `snachts steek je je hand uit, takeld het kind er uit en voed het (als je bv geeft tenminste anders manlief uit bed sturen voor een flesje ) Troosten ging ook makkelijker en je kunt zelf redelijk "ontspannen" liggen zonder dat je bang bent op die kleine te gaan liggen. Toen het bed niet meer op klossen stond hadden we alleen de bak naast het bed. De oudste lag in het ledikantje bij ons op de kamer tot ze een maand of 3 was en de middelste heeft een half jaar in het wiegje op onze kamer gestaan.
Bentje slaapt ook nopg in de wandelwagen naast ons bed, binnenkort (als het wat koeler is) zetten we daar het ledikantje neer.
Lisa heeft in een schommelwiegje 4 dgn bij ons geslapen.. daarna is ze naar haar eigen ledikantje op haar kamertje gegaan.. voor haar én voor ons een stuk rustiger!
Ik had het van te voren niet zo bedacht, maar ik had Milan in het ziekenhuis ook gezellig naast me staan, dus dat wilde ik thuis ook. Ging prima in de kinderwagen, alleen waren we het na 3 nachten helemaal zat, omdat we van elke zuchtje wakker werden en is hij naar z'n eigen bedje gegaan.
Otje, ik had Senna de eerste paar dagen toen we uit 't ZH waren ook in de kinderwagen naast m'n bed staan. (met 't onderstel eronder, omdat ik anders te ver moest bukken naar beneden!) Maar na 3 dagen heb ik haar mooi in haar eigen ledikantje gelegd op haar eigen kamertje! Ik werd gek van mezelf omdat ik bij ieder zuchtje of kreetje al overeind zat!
Kaylee heeft de eerste drie maanden bij ons op de kamer geslapen in de kinderwagenbak. Daarna in haar wiegje op haar kamer. En daarna in haar ledikantje
Djurra slaapt ook in haar kinderwagen, naast ons bed. We vinden het allemaal heerlijk en straks (wanneer ze naar haar eigen slaapkamer verhuisd) zal ik haar nog naast me missen! Wel slaapt ze haar middagslaapje op haar eigen kamer, in haar eigen bed. Zo is het straks niet een al te grote stap om in haar eigen kamer te slapen. (ze groeit zo snel, straks past ze niet meer in haar wagenbak!)
Even een kritische noot: Ik werk in de kinderopvang, en volgens het protocol veilig slapen, mogen kinderen ivm wiegendood niet in de wandelwagen slapen voor langere tijd. Als ze tijdens het wandelen in slaap vallen, kan een kort dutje geen kwaad, maar uren achtereen mag bij ons absoluut niet. (Dit is niet mijn mening overigens, dit is slechts een onderdeel van de regels die wij moeten handhaven)
Ik wilde net vragen of ze eigenlijk wel zo lang in de wandelwagen mogen slapen. Maar dit wist ik niet, ik dacht dat het slecht was voor het ruggetje... ga toch maar zo snel mogelijk het ledikantje in elkaar zetten.
Bedankt voor de reacties! Maar na het berichtje van Kiz denk ik nu.... ojee... moeten we dat wel doen? Misschien dan toch maar even het ledikantje bij ons neerzetten.... Ik denk er wel over. Gr Otje
Hm, ik heb bij alle drie mijn meiden ze snacht's altijd in de kinderwagen bak gehad bij mij op de kamer. En de twee oudste zijn inmiddels 12 en 10 jaar. Nu met Danischa is het weer anders Die slaapt gewoon bij mij in bed...Met rollen naast haar voor het geval ze omrolt.