ongemerkt 3 cm..

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Kaat2000, 19 jun 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kaat2000

Kaat2000 Fanatiek lid

22 dec 2008
    1.129
    0
    0
    In de buurt van Utre
    Ik heb vandaag weer controle gehad en vertelde dat ik wat meer last had van harde buiken. De gyn ging kijken en voelde dat mijn baarmoedermond volledig was vertreken en dat ik al 3 cm ontsluiting had. Hij verwacht dat de afspraak van volgende week niet door gaat maar het ook zomaar een week kan duren.
    Iemand hier ervaring in? Ik ben benieuwd hoe lang het heeft geduurd.

2. Lotteke82

Lotteke82 Bekend lid

29 sep 2008
    576
    1
    0
    Hopelijk word je geduld niet te lang op de proef gesteld en mag je je baby snel in je armen hebben !
    Succes!

3. MeLili

MeLili Lid

24 nov 2012
    40
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hmmm ik heb morgen weer controle maar de laatste paar dagen heb ik redelijk veel last van harde buiken en heb ook prikgevoel beneden.... Goed dat je t zegt, morgen heb ik afspraak bij de vk. Dan geef ik het wel gelijk aan. Voel je de baby wel goed bewegen nog steeds?

4. ientje

ientje Fanatiek lid

7 jun 2010
    2.999
    0
    36
    Ik had op dinsdagmorgen 3 cm bij controle, en die nacht is mijn zoon geboren :)
    Maar ik weet niet hoe lang ik al met die 3 cm liep dus op zich zegt t natuurlijk nog niet alles..
    Succes! :)

5. lovekisses

lovekisses Bekend lid

24 okt 2012
    713
    0
    0
    NULL
    NULL
    Oh wat spannend! Succes

6. Thauma

Thauma Fanatiek lid

14 sep 2011
    2.127
    1
    36
    NULL
    NULL
    Wat spannend.. hoop dat je snel een gezond kindje op de wereld mag zetten!
    Even een vraagje tussendoor... hoe gaat dat met die controles eigenlijk? Gaat de gyn dan steeds van binnen zitten voelen? Sorry, tis voor mij voor het eerst :)

7. Jolien2

Jolien2 Bekend lid

22 jul 2011
    652
    1
    0
    NULL
    NULL
    Nee dit doen ze zo min mogelijk omdat je ook kan prikkelen en dat zou een bevalling kunnen bespoedigen. Maar vanaf 38 weken doen ze dit 'sneller'

8. Lotteke82

Lotteke82 Bekend lid

29 sep 2008
    576
    1
    0

Ja, mijn gyneacologe doet elke keer een inwendig onderzoek om te kijken of alles nog ok is.

9. Jolien2

Jolien2 Bekend lid

22 jul 2011
    652
    1
    0
    NULL
    NULL
    Geen idee, ben wel benieuwd naar de reacties. Ik heb zelf sinds twee weken een verstreken baarmoedermond maar ook geen idee hoelang ik hiermee lopen 'moet'.

Succes!

10. diene

diene Bekend lid

4 dec 2010
    685
    0
    0
    Limburg
    Ik had op de controle donderdags ook 3cm (ook niks van gemerkt en niet meer harde buiken ofzo) en vrijdag op zaterdag nacht begonnen mn weeën. Weet natuurlijk ook niet hoelang ik al met 3cm liep.

En bij mij was dit met 40, 5 wkn het eerste inwendige onderzoek dat de gyn had gedaan.

11. Kaat2000

Kaat2000 Fanatiek lid

22 dec 2008
    1.129
    0
    0
    In de buurt van Utre
    Bedankt voor jullie reacties. Ik vind het nu wel heel spannend worden. Helaas gebeurt er nog niet veel.

MeLili, de baby is nog super bewegelijk gelukkig.

Ientje en Diene, Whauw dat klinkt goed! Ik heb ook geen idee hoelang ik er mee loop.

Thauma, Dit was de eerste keer dat ik een inwendig onderzoek had. Ik krijg altijd een echo maar ik vertelde van die harde buiken en hij stelde voor om te kijken of dat al wat deed.

Jolien, Jij ook succes dat is ook spannend!

12. twoboys

twoboys Fanatiek lid

30 mei 2013
    3.707
    35
    48
    Zorg.
    Zeeland.
    Nou had ik een hoge vliesscheur vanaf week 30 en heb dus meer in het ziekenhuis gelegen dan dat ik thuis was die laatste 8 weken....kreeg weeenremmers ivm pijnlijke harde buiken/weeen die duidelijk te zien waren op de ctg..

Ik had ook al 3,5 cm ontsluiting (eerst paar weken drie) en de bmm was bijna verstreken vanaf week 30.

Maar dat schijnt allemaal normaal te zijn, ik ben ingeleid bij 38 weken, dus zeg een weekje of 8 ermee rondgelopen.

13. Saffira29

Saffira29 Fanatiek lid

23 jan 2013
    1.765
    0
    0
    Parttime werk en fulltime mama
    Vuren
    Bij mijn dochter had ik om half 3 smiddags 3 cm zonder weeën.
    Snachts om half 1 is ze geboren..
    Moet er wel bij zeggen dat ze me toen smiddags gestript heeft en savons mijn vliezen gebroken. Ik was 40 weken plus 3 dagen toen ze geboren werd..
    Maar volgens mij mag het met 38 weken nu toch ook gewoon? Net wat je zelf wilt, maar als je je laat strippen moet je je er wel op voorbereiden dat het opeens vrij snel kan gaan..

(Zo ging het bij mij iig) ;)

Succes, hoop dat je snel een gezond kleintje in je armen mag houden!

14. minimoon

minimoon Niet meer actief

Ik ga het vanochtend ook aan bij vk dat ik veel voorweeen heb, maar zij doen er pas iets mee vanaf 41 weken (dus niets inwendig onderzoek, toucheren of strippen voor die tijd). Jammer vind ik dat wel. Ik ben nl wel benieuwd of het wat doet, die harde buiken en voorweeen!

Hopelijk gaat er snel iets gebeuren Kaat! Maar goed, je weet het nooit, voor hetzelfde geld....

15. Saffira29

Saffira29 Fanatiek lid

23 jan 2013
    1.765
    0
    0
    Parttime werk en fulltime mama
    Vuren
    Vanaf 41 weken pas..? :-/

Ik vind het altijd zo raar dat elke praktijk andere regels hanteert.
    De 1 doet het met 38 weken, de ander vanaf 40 weer een ander vanaf 41 weken.
    Lijkt me dat als je 40 weken bent en met 3cm loopt er geen reden is om niet te strippen... Gelukkig dachten ze er bij wel zo over, alles was zo gebeurd, dus dat geeft toch ook wel aan dat je lichaam en baby er klaar voor is.

Maar goed, blijf het apart vinden..

16. Vlinder84

Vlinder84 Niet meer actief

Bij mijn oudste zoontje had ik vanaf 36 weken (en waarschijnlijk al eerder) 3 cm ontsluting. Ik ben met 38 weken ingeleid. Bij mijn jongste zoontje had ik met 39 weken 3 cm ontsluiting, de vk heeft me toen gestript tot 5 cm ontsluiting. De baby is pas met 40,5 uit zichzelf gekomen. En alsnog 10 uur weeen... Het zegt dus helaas helemaal niets en het kan nog wel 4 weken duren.

17. Kaat2000

Kaat2000 Fanatiek lid

22 dec 2008
    1.129
    0
    0
    In de buurt van Utre
    Bedankt allemaal!! Het kan dus echt alle kanten op.. Ik wacht geduldig af.
    Ik loop via de gynaecoloog die zullen wel eerder inwendig onderzoek doen dan een vk.
    Ik denk ook niet dat hij mij nog 4 weken laat lopen vanwege een eerdere kz en zwangerschapsuiker.

Deel Deze Pagina