Hallo allemaal! Momenteel heb ik een bril, die ik bijna nooit draag, alleen met tv kijken en in de auto. Ik heb ook maar een kleine afwijking. Maar toch merk ik de laatste tijd dat ik wat last krijg van mijn hoofd als ik hem niet draag. Erg vervelend allemaal, want ik ben ontzettend ijdel Nu ben ik aan het nadenken over daglenzen. Gewoon om af en toe te dragen als ik de bril echt niet op wil. Maar tot nu toe heb ik alleen maar negatieve verhalen gehoord. Bijvoorbeeld dat ze zo dun zijn, dat je ze bijna niet meer uitkrijgt. En dat vind ik eng, want ik weet sowieso niet of ik het wel durf in te brengen. Gewone lenzen vind ik geen optie. die zijn me te duur, omdat ik niet van plan ben om ze altijd te gaan dragen. Zijn er mensen hier die daglenzen hebben? Groetjes!
ik heb geen lenzen, maar mijn man wel. die heeft ook daglenzen. hij heeft nooit problemen met eruit halen ofzo. en zijn dagen duren ook nogal lang.... hij gebruikt zijn daglezen namelijk wel 2 weken ofzo. wel 'snachts uitdoen natuurlijk. maar hij heeft er geen problemen mee
Ikzelf heb geen daglenzen, kon voor mij ook niet omdat er een cylinder ingemaakt moest worden en zou dan te duur worden. Ik heb het maar voor 1 oog nodig omdat ik aan de andere zo goed als blind ben. Enige nadeel aan lenzen vindt ik dat als je in een airco ruimte zit je ogen zo snel droog worden en dat je lens dan gaat irriteren. Ik had nog nooit gehoord dat daglenzen dunner zijn dan maandlenzen. Ikzelf heb hem ook niet elke dag in mn lens, soms laat ik hem dagen links liggen, dan keertje extra schoonmaken en heb er geen problemen mee.
Mijn man draagt dag en nacht lezen. Speciale lenzen die je een maand lang in kan houden zonder ze uit te doen. Hij heeft ook een tijdje dag lenzen geprobeerd, en hij vond deze eigenlijk nog beter, alleen is dit met zijn werk niet goed te doen. Hij is militair en als je ergens op oefening bent in het bos, kun je niet even elke dag met schone handen nieuwe lenzen in doen.
Werkt prima ze zijn indd wat dun maar dat geeft wel meer draag comfort omdat ze dunner zijn voel je ze ook niet... ik doe het altijd als ik op vakantie ben heerlijk gevoel elke dag verse lenzen in!
ooo geen probleem jo,, je leert het ook he bij het bedrijf waar je contact lenzen gaat halen hoe ze er uit moet halen.. ik heb lange nagels en ook mij lukt het hoor ook toen ik dag lenzen droeg, die zijn trouwens net zo dik als maand lenzen.. is niet echt gewoon wennen. xx
oo mocht het 's avonds het uithalen echt even niet lukken niet in paniek raken even je oog met rust laten en wat vocht in druppel en hup ze zijn eruit.. als je droge ogen hebt zuigen zich wat meer vast en met een beetje vocht zijn ze zo los ik heb al zo'n beetje 18 jaar ervaring dus weet het ondertussen wel ihihi
Ik draag daglenzen. Die van Acuvue en dan de moist-versie. Dit zijn volgens de opticien een van de beste lenzen die op dit moment verkrijgbaar zijn. En daglenzen zijn beter voor je oog, je doet iedere dag een schone lens in dus veel minder kans op ontstekingen. Ik krijg mijn lenzen er altijd goed in en uit, dus ook daar geen problemen mee. Loop eens langs bij de Pearl, daar kreeg ik toen een setje van 5 daglenzen mee om te proberen.
Ik heb de allergoedkoopste daglenzen via www.lensway.nl of www.lensexpress.nl. Net waar ze in de aanbieding zijn. Bevalt prima. 's Avonds lenzen op het nachtkastje zonder schoonmaken, 's ochtens verse in. Een extra lensje in mijn handtas en in het dashboardkastje van de auto voor noodgevallen. Een absolute aanrader.