Ongemotiveerde pubers door onderwijs op afstand

Discussie in 'Schoolkinderen en pubers' gestart door Gymgirl, 7 feb 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jaimio

    Jaimio Fanatiek lid

    5 nov 2015
    1.372
    561
    113
    Vrouw
    Ze had er voor de lockdown al veel moeite mee. Toen had ze al een aantal dagen geweigerd naar school te gaan. Na zo’n lange tijd niet naar de lessen gaan was de drempel blijkbaar te hoog geworden. Ze is vandaag niet naar de lessen geweest. Ze is wel naar de noodopvang gegaan maar bleef weigeren naar de lessen te gaan.
    Ze vindt de lessen te langdradig om te volgen. Ze hoeft sowieso maar de helft te volgen en mag de rest van de tijd zelfstandig werken. Maar ook dat laatste doet ze zo slecht. Er zit nauwelijks motivatie in.
     
  2. Gymgirl

    Gymgirl Fanatiek lid

    17 jan 2018
    1.848
    888
    113
    Vrouw
    Vandaag krijgen wij te horen hoeveel dagen ze hier weer naar school mogen.
     
  3. Linda86

    Linda86 VIP lid

    Ach wat lastig zeg. Is er wel een soort plan vanuit school (of vanuit jullie) over hoe het nu verder moet? Aan je onderschrift te zien, moet ze nog een behoorlijke tijd naar de middelbare, dan lijkt zo doorgaan me niet haalbaar.
     
  4. Linda86

    Linda86 VIP lid

    Ook best raar toch? De scholen zijn deze week toch al weer begonnen, lijkt me dat ze dat al wel bedacht hadden kunnen hebben.
     
  5. Amarens

    Amarens VIP lid

    24 dec 2009
    11.493
    3.765
    113
    Ik heb nog over zitten nadenken... Ik zou het toch gaan aankaarten. Er is een behoorlijke kans dat dit tot de zomervakantie nog gaat duren. Ik zie de regering niet snel 1,5 m los laten namelijk. Als het zo blijft dan is wat de school biedt toch onvoldoende? Ik hoop toch echt dat er iets aan gedaan kan worden.
     
    Syane vindt dit leuk.
  6. Gymgirl

    Gymgirl Fanatiek lid

    17 jan 2018
    1.848
    888
    113
    Vrouw
    School geeft aan dat de vorige maatregelen tot en met 2 maart zouden duren. Dus dan gaat het daarna pas in.
     
  7. poema

    poema Fanatiek lid

    27 jul 2007
    3.919
    404
    83
    Vrouw
    Hier heel tevreden over hoe de school het aanpakt. Dochter zit in de brugklas en gaat nu drie om twee dagen naar school. Ook echt hele dagen. Wel met de halve klas. Ze zijn aan een buddy gekoppeld die als zij op school zit, thuis zit om mee samen te werken in de les. Hadden ze echt snel geregeld en gisteren direct mee begonnen.
    Alleen heb ik wel mijn vraagtekens bij die anderhalve meter... gisteren gaf ze al aan dat daar niet veel van terechtkomt in de praktijk als er bijvoorbeeld pauze is of zo...
    Ik ben benieuwd hoe lang het goed gaat. Gisteren hoorde ik al dat een zus van een vriendin van haar (op dezelfde school) corona heeft... dus ja, die klas kan alweer in quarantaine.... Het is natuurlijk wachten op de eerste in haar klas die het krijgt...
    Maar goed, afgezien daarvan, superblij dat ze weer naar school kan en haar vrienden weer ziet!
     
  8. Jaimio

    Jaimio Fanatiek lid

    5 nov 2015
    1.372
    561
    113
    Vrouw
    Ik reed net langs de middelbare school hier en ze hadden pauze. Ze zaten allemaal hutjemutje tegen elkaar aan. Haast meer kinderen op een bankje gepropt dan dat het bankje hebben kon.
     
  9. Amarens

    Amarens VIP lid

    24 dec 2009
    11.493
    3.765
    113
    Het is toch ook een utopie dat pubers afstand tot elkaar gaan houden (ja voor de show).
     
    Syane, suus1983 en Jaimio vinden dit leuk.
  10. Fristi2012

    Fristi2012 VIP lid

    23 jun 2014
    5.910
    3.328
    113
    Volwassenen houden al moeilijk afstand. Ik zie tijdens het wandelen weinig mensen die in op 1,5 m van elkaar lopen, terwijl ze echt niet 1 huishouden zijn.
     
    Syane vindt dit leuk.
  11. poema

    poema Fanatiek lid

    27 jul 2007
    3.919
    404
    83
    Vrouw
    Precies. Gaan ze echt niet doen. En is natuurlijk ook verwarrend voor ze, want ze staan wel met 15 hutje mutje op het hockeyveld... Ik denk dan, wat heeft het voor zin om die klassen te splitsen... maar goed
     
  12. Jaimio

    Jaimio Fanatiek lid

    5 nov 2015
    1.372
    561
    113
    Vrouw
    Ja klopt ze zit in het tweede jaar. Het plan is nu dat ze maar 1 les per week van ieder vak hoeft te volgen en voor de rest zelf mag werken aan grotere opdrachten. Maar echt lekker loopt het niet. Volgende week hebben we evaluatie gesprek met de schoolpsychologen en de mentor. Er was een backup plan dat ze naar een voorziening voor hoogbegaafde leerlingen gaat, maar dat is een heel eind reizen en dat wil ze liever niet. Sowieso de vraag of ze daar wordt aangenomen. Momenteel vraagt ze zo veel begeleiding dat ik niet denk dat dit houdbaar is zo.
     
  13. Jaimio

    Jaimio Fanatiek lid

    5 nov 2015
    1.372
    561
    113
    Vrouw
    Dat is mijn gedachte ook.
    Nee het is inderdaad niet te verwachten dat ze die 1,5 afstand houden. Dat gebeurt alleen in het lokaal.
     
  14. suus1983

    suus1983 VIP lid

    10 okt 2006
    47.812
    32.715
    113
    Ja dat vind ik ook. Rijd door het dorp en ze staan hutje mutje op elkaar. Als zoon voetbalt mag het ook, dus vind ook niet dat je het van ze kunt verwachten eigenlijk. Het zijn pubers. Die rebelleren.
     
  15. Gymgirl

    Gymgirl Fanatiek lid

    17 jan 2018
    1.848
    888
    113
    Vrouw
    Einde van de middag bericht gehad:
    Deze week nog gewoon online lessen. Vanaf maandag 2 om 3 dagen naar school. Dus met een halve klas. Dit geldt ook voor de examenklassen. Dus dochter mocht 5 dagen naar school, straks 2 of 3. Zoon mocht niet naar school, hij straks ook 2 of 3. Ik heb hier dus 1 blij kind en 1 die een beetje baalt.
    Ik heb alleen geen idee waarom deze week nog geen fysieke lessen voor andere klassen kunnen. Andere scholen kunnen het toch ook? Nou ja, nog heel even doorbijten!
     
  16. pluk

    pluk VIP lid

    13 dec 2005
    16.048
    4.241
    113
    Hier draaien ze deze week ook nog volgens het rooster van voor de vakantie ( 2 ochtenden school voor proefwerken en praktijk opdrachten en 2 ochtenden huiswerkbegeleiding)

    Vanaf volgende week worden het twee volle dagen school, 1 dag stage, 1 dag thuiswerken en 1 volle dag school voor huiswerkbegeleiding.

    Hij zit trouwens op speciaal onderwijs
     
  17. Lynx

    Lynx VIP lid

    19 jul 2008
    8.501
    2.396
    113
    Zou ik zeker doen. De kinderen zouden minimaal 1 dag naar school moet kunnen en niet een halve dag.
     
    Syane en suus1983 vinden dit leuk.
  18. Lynx

    Lynx VIP lid

    19 jul 2008
    8.501
    2.396
    113
    Klopt, ik geef nu praktijklessen. Met mondkapje, ik en studenten, maar afstand houden is niet te doen op sommige momenten.
     
  19. Jaimio

    Jaimio Fanatiek lid

    5 nov 2015
    1.372
    561
    113
    Vrouw
    Volgen jullie kinderen de online lessen trouwens wel goed of is mijn dochter de enige die 40 uren nablijven op Magister heeft staan? :|
     
  20. Linda86

    Linda86 VIP lid

    Bij mijn zoon gaat het goed (hij is nu nog een brave brugklasser, ook totaal nog niet aan het puberen), maar ik hoor wel van hem dat er steeds meer kinderen niet online komen. Ik weet alleen niet wat daar voor consequenties aan worden verbonden.
     

Deel Deze Pagina