Wauw, 40 uur? Ik herken het niet. Hier gaan ze (brugklas en eindexamen klas) gewoon naar alle online lessen.
Mijn dochter zit in de noodopvang dus bellen naar huis schiet niet op. Maar ze zit daar en doet niks (niet aan school tenminste)
Dochter in 3 VO gaat 5 dagdelen naar school en wat ze dan aan middag of ochtend thuiszit dat is online. Wel een boel haasten. Vooral als ze in de ochtend is geweest en in de middag weer moet. Moet 3 kwartier fietsen en dan een kwartier de tijd om iets te eten en dan weer online. Ze loopt wel te mopperen maar ik ben er alleen maar blij mee. Eindelijk weer eens fysieke lessen en in beweging komen.
Hij kreeg via Google agenda door wat hij die dag moest maken en dat was het. ( en dat voor speciaal onderwijs ) Bij vragen konden ze mailen.
Waarom gaat je kind naar de noodopvang? Je hoeft het niet te vertellen hoor Wel raar dat daar dan niks aan school wordt gedaan. Schiet lekker op ( maar niet heus)
Op het vo is die noodopvang niet zoals op de basisschool omdat ze niet alleen thuis kunnen blijven hè. Het is voor leerlingen die niet zelfstandig genoeg kunnen werken. (Of om een andere reden niet thuis kunnen werken) Mijn dochter is een zorgleerling en mocht daarom sowieso komen. Eerst hebben we het gewoon thuis geprobeerd en vorig jaar ging dat wel goed. Maar dit jaar is ze haar motivatie te ver kwijt. Ze wordt op school wel goed begeleid maar het baad allemaal niet zoveel de laatste tijd.
Ja vinden wij ook, kind zit er helemaal doorheen. Loopt nu achter met wiskunde ( 1,5 hoofdstuk), Nederlands ( iets van 20 blz) Gisteren ( thuis) hard gewerkt en maatschappijleer en Engels zijn nu up to date. Vandaag gaat juf met hem heel hfst 8 van wiskunde uitleggen ( heeft hij dus niet af) omdat hij daar maandag een proefwerk over. Gelukkig is dat hfst maar 14 blz. Ik trek vanaf jan al aan de bel, kind gaat er helemaal onder door.
Ze klaagt er vanaf het de eerste al over dat het tempo te laag is en de lessen te langdradig voor haar om te volgen. Dat is in de eerste steeds weggezet onder het mom je kan nog hogere cijfers halen. Dit jaar is er steeds wel gezegd dat ze dingen zouden aanpassen. Ze mocht zelfstandig werken in de lessen maar kreeg uiteindelijk geen duidelijkheid. Het online onderwijs (wat ze nauwelijks volgt) was dus wel een opluchting voor haar. Ze ziet het nu echt niet zitten om weer opnieuw in de lessen te gaan zitten.