Ongemotiveerde pubers door onderwijs op afstand

Discussie in 'Schoolkinderen en pubers' gestart door Gymgirl, 7 feb 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Hopmarjanneke

    Hopmarjanneke VIP lid

    10 jul 2008
    13.509
    497
    83
    Vrouw
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    volgens de school... 148 dagen!!!! Sinds 14 december is ze niet meer op school geweest. Deze week was het maar 1 dag, ivm het wisselrooster icm Hemelvaart. De ene week is het dinsdag\donderdag, de andere week maandag\woensdag\vrijdag. Met iedere week op twee ochtenden thuis zelftesten doen.

    Ja ze was een blij ei toen ze dinsdag van huis vertrok, uiteraard was ze erg moe toen ze rond 2 uur weer thuis kwam, maar ze was erg blij en vrolijk dat ze op zn minst de halve klas terug had gezien.
    De komende week dus 3 lesdagen op school en twee homeschooling.
     
  2. Hopmarjanneke

    Hopmarjanneke VIP lid

    10 jul 2008
    13.509
    497
    83
    Vrouw
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    Hoe komen de leerkrachten in NL tot het samenstellen van rapportcijfers? Worden er wel repetities en zo geschreven? of is het vooral veel opdrachten doen??

    De school van de oudste heeft besloten dat ze alleen voor de hoofdvakken (Duits, Engels, Latijn en Wiskunde) echt een repetitie gaan maken. Voor de overige vakken krijgen ze een vervangende opdracht. Bijv een orkestpartij opnemen voor het vak muziek (orkestklas, ze speelt dwarsfluit), voor Kunst moesten ze een half masker maken en de ander helft hun eigen gezicht gebruiken met tegengestelde emoties. En dan foto\selfie maken en dan beschrijven waarom en wat ze goed vonden etc.
    En verder wordt hun werk van de afgelopen maanden beoordeeld. Ze moeten wekelijks hun huiswerk op de ELO zetten en dit wordt bekeken en gecorrigeerd door de leerkracht. Dat is dan ook onderdeel van hun mondelinge cijfer.
     
  3. suus1983

    suus1983 VIP lid

    10 okt 2006
    47.813
    32.716
    113
    Bedoel je met repetities, toetsen? Hier wordt namelijk gewoon getoetst hoor. Hele tijd al. Online en nu ook weer op school. Uiteraard ook de gewone opdrachten zoals boekverslagen etc.
     
    Hopmarjanneke vindt dit leuk.
  4. Hopmarjanneke

    Hopmarjanneke VIP lid

    10 jul 2008
    13.509
    497
    83
    Vrouw
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    Oakay, maar jullie kinderen gaan volgens mij ook al weer wat langer fysiek naar school toch? In de regio hebben de kinderen alleen maar online lessen gehad, en dan nog vaak veel met zelfstudie en zelf dingen uitvogelen enzo.
     
  5. suus1983

    suus1983 VIP lid

    10 okt 2006
    47.813
    32.716
    113
    Nee, mijn zoon ging maar 1 middag heen. Aankomende week weer 3 dagen fysiek, voorheen alles online. Die middag had hij alleen mentoruur.
     
  6. Catou

    Catou Fanatiek lid

    11 okt 2013
    3.482
    1.717
    113
    In januari hadden ze gewoon toetsweek thuis. Het waren toetsen waar ze of hun boek bij mochten houden of waar ze niks aan hun boek hadden. Ook andere toetsen thuis gehad en inlever opdrachten voor tekenen en muziek, biologie e,d. Later sommige toetsen thuis en sommige op school. Met Pasen moesten ze de toetsen wel op school maken. Vanaf morgen weer elke dag school, ze heeft er zin in!
     
  7. Gymgirl

    Gymgirl Fanatiek lid

    17 jan 2018
    1.853
    889
    113
    Vrouw
    De scholen gaan weer open!!!

    De jongste was blij toen ik het hem vertelde. Hij heeft er zin in. En ik ook! Eindelijk iets meer structuur. Hoe reageerden jullie pubers? Ik denk dat niet iedereen enthousiast was.
     
  8. Linda86

    Linda86 VIP lid

    Wij hebben nog niks officieel van school gehoord, maar ik zag al dat vanaf 7 juni alle scholen sowieso open moeten.
    Mijn zoon maakt het niet zoveel uit, hij vond het nu ook wel relaxed dat hij niet alle dagen hoefde te fietsen (11km enkele reis), scheelt een hoop tijd. En hij zit (volgens hem) precies bij de leuke helft in de klas nu. Ik vond het zelf eigenlijk ook wel gezellig, zo samen thuis werken. Maar qua schoolwerk is alle lessen fysiek natuurlijk wel beter.
     
  9. spruitje80

    spruitje80 Fanatiek lid

    5 jul 2016
    4.407
    3.964
    113
    noord holland
    Ik vraag me af hoe het stuk 'twee keer in de week zelftesten' uitgevoerd gaat worden. Het is een advies, dus ze kunnen er niks aan hangen, maar ik snap dat het wenselijk is natuurlijk.
    Hier twee pubers met een vorm van autisme die dat dus echt niet gaan doen :rolleyes:, dan blijven ze wel thuis aldus henzelf. Scheelt dat ze in kleine klassen zitten op VSO. Ze zijn nu ook al met de hele klas aanwezig op twee dagen, maar dan maar een deel van de school zeg maar, dus in school zijn dan wel meer mensen aanwezig.
    Het is zo ontzettend belangrijk dat ze weer kunnen starten. Vooral onze jongste, daar is dat onlineles echt zo nutteloos voor geweest. Ook het sociale stuk, ze trekt zich steeds meer terug uit sociale situaties als er eens visite is enzo. Voor haar is het afgelopen jaar echt een weggegooid jaar geweest, ze gaat het ook over doen. Wat is naar school gaan toch enorm belangrijk voor kinderen.
     
  10. Amarens

    Amarens VIP lid

    24 dec 2009
    11.493
    3.765
    113
    Mosterd na de maaltijd, met bij 1 besmetting de hele klas in quarantaine inclusief docenten. En dat voor die 2 a 3 weken die er nog zijn.
     
  11. Gymgirl

    Gymgirl Fanatiek lid

    17 jan 2018
    1.853
    889
    113
    Vrouw
    Ik snap trouwens wel heel goed dat er ook mensen (zoals docenten) zijn niet niet zo enthousiast zijn. Zij lopen straks meer risico op besmetting en het grootste deel van die groep zal nog geen vaccinatie hebben gehad. Ik hoop dan ook dat deze groep voorrang krijgt en ze in ieder geval voor de start van het nieuwe schooljaar volledig gevaccineerd zijn. Dan kunnen onze kinderen volgend jaar weer gewoon naar school.

    @spruitje80 In welk jaar zit jouw dochter?
     
  12. spruitje80

    spruitje80 Fanatiek lid

    5 jul 2016
    4.407
    3.964
    113
    noord holland
    De jongste in de 3e en de oudste in de 4e.
     
  13. Gymgirl

    Gymgirl Fanatiek lid

    17 jan 2018
    1.853
    889
    113
    Vrouw
    Hebben jullie al een bericht van school gehad over hoe het straks zal gaan?
    Mijn zoon wil echt geen test doen, maar mag hij dan niet naar school? Of wordt hij verplicht dat te doen?
     
  14. Amarens

    Amarens VIP lid

    24 dec 2009
    11.493
    3.765
    113
    Nee is niet verplicht, zonder klachten mogen ze gewoon komen. Verder hetzelfde gezeik als de basisschool, dus bij 1 besmetting in quarantaine incl de docent.
     
  15. suus1983

    suus1983 VIP lid

    10 okt 2006
    47.813
    32.716
    113
    Ja hier net zo. Eventueel testen maakt hem ook niet zoveel uit. Maar goed, gaat ook maar om een periode van 4 weken ofzo.
     
  16. suus1983

    suus1983 VIP lid

    10 okt 2006
    47.813
    32.716
    113
    Is toch geen gezeik? Testen is niet verplicht, maar zoon vind het niet erg. Is ook niet zover in de neus zo'n zelftest.
     
  17. Linda86

    Linda86 VIP lid

    Nee testen vinden wij ook geen probleem. Beter dat, dan dat ze weer met de hele klas thuis zitten. Bij mijn dochter in de klas (basisschool) is nu al 4x een coronabesmetting geweest, waarna steeds de hele klas in quarantaine moest. Ik denk/hoop dat die kans met zelftesten een stuk minder is.

    Maar wij hebben dus nog steeds niks van school gehoord, dus ik heb nog geen idee hoe ze het hier aan gaan pakken.
     
  18. Amarens

    Amarens VIP lid

    24 dec 2009
    11.493
    3.765
    113
    Dat vindt jij omdat je blijkbaar geen moeite hebt met die achterlijke quarantaine regels. Als straks een kind of een docent (en ze hebben op 1 dag uiteraard meerdere docenten) besmet blijkt te zijn dan moet de hele groep in quarantaine met alle gevolgen van dien. Lees oa de toetsen die niet doorgaan/niet herkanst kunnen worden want hier worden de toetsen enkel op school afgenomen. Hoe graag ik mijn kind op school zie, heb ik zoiets laat het tot de zomervakantie maar zitten.
     
  19. Amarens

    Amarens VIP lid

    24 dec 2009
    11.493
    3.765
    113
    Dat gaat dus gebeuren met de hele groep thuis bij een positieve klasgenoot. En hoe zie je dat zelftesten het gaan voorkomen dan? Immers als je positief bent dan ben je positief en moet de klas in quarantaine.
     
  20. Linda86

    Linda86 VIP lid

    Hmm ja dat is waar, dat geldt misschien alleen als je op maandag positief bent en je in het weekend de betreffende klasgenoot niet hebt gezien. Die zelftesten zijn natuurlijk niet betrouwbaar genoeg? Ik was er eigenlijk vanuit gegaan dat je dan met een negatieve zelftest wel naar school kon.
     

Deel Deze Pagina