Ongemotiveerde pubers door onderwijs op afstand

Discussie in 'Schoolkinderen en pubers' gestart door Gymgirl, 7 feb 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Linda86

    Linda86 VIP lid

    Hier ben ik het mee eens. Die paar weken maakt ook niet veel meer uit en je hebt dan een stuk minder kans (je ziet immers maar de helft van de klas) om in quarantaine te moeten. Maar ik vind de zelftesten an sich wel goed. Ik heb liever dat mijn zoon in quarantaine moet, dan dat hij zonder klachten iedereen zou besmetten. Met klachten testen wij sowieso al, dus dan komt Corona wel aan het licht.
     
    Amarens vindt dit leuk.
  2. Amarens

    Amarens VIP lid

    24 dec 2009
    11.493
    3.765
    113
    Nu hoeven ze niet in quarantaine omdat ze op papier 1,5 m afstand houden. Je krijgt enkel een advies om na 5 dagen te gaan testen. Ik weet het met die zelftesten niet hoor, ze zijn niet erg betrouwbaar zeg maar.
     
  3. suus1983

    suus1983 VIP lid

    10 okt 2006
    47.711
    32.572
    113
    Maar je bent bang dat de klassen in quarantaine moeten en dat ze dan op school geen toetsen kunnen maken, dus wil je liever dat ze helemaal niet naar school gaan? Of snap ik je nu verkeerd?
     
  4. suus1983

    suus1983 VIP lid

    10 okt 2006
    47.711
    32.572
    113
    Mijn zoon gaat nu 3 dagen heen, met de hele klas, dus de helft van de klas gaat hier al niet op
     
  5. Linda86

    Linda86 VIP lid

    Nee dat ze nu niet hoeven weet ik, daarom had ik zelf ook liever dat ze het zo zouden houden. Maar ze moeten vanaf 7 juni sowieso weer helemaal naar school geloof ik, dus dan moeten ze wel in quarantaine bij een besmetting, of ze nu wel of geen zelftesten doen.

    Maar ik ben het met je eens dat het allemaal vrij omslachtig is en dat ze voor die paar weken beter zo door kunnen gaan zoals nu. Kinderen die het echt nodig hebben, mogen nu al wel de hele week naar school en voor de overige kinderen is het die paar weken ook nog wel vol te houden lijkt mij.
     
    Amarens vindt dit leuk.
  6. Linda86

    Linda86 VIP lid

    Huh? Dat is best raar toch. Waarom kunnen ze dan niet de hele week? Of hebben jullie allemaal dubbele lokalen ofzo?
    Hier kunnen ze niet met de hele klas, omdat ze dan in de klas zelf geen 1,5 meter afstand kunnen houden. Alleen met de toetsweek wel, dan zitten ze in de dubbele lokalen, maar dan hoeven ze natuurlijk maar 2 uur per dag, dus kunnen er per dag meerdere klassen in 1 lokaal terecht.
     
  7. suus1983

    suus1983 VIP lid

    10 okt 2006
    47.711
    32.572
    113
    Ze krijgen alleen les in de gymlokalen en in een grote ruimte, zodat er afstand kan worden gehouden en ze hebben dus idd niet genoeg plek om dat elke dag te doen. Er zijn ook tenten geplaatst zodat er extra ruimte is.
     
  8. Linda86

    Linda86 VIP lid

    Ah zo, dat is weer heel anders dan bij ons op school. Hier zitten ze in de normale lokalen en dan met de helft van de klas, dus ze lopen bij ons nu wel minder risico op quarantaine, want de andere helft zien ze nu gewoon niet.
     
  9. Amarens

    Amarens VIP lid

    24 dec 2009
    11.493
    3.765
    113
    Nee ik wil juist voorkomen dat ze thuis komen te zitten. Het liefst heb ik het zoals nu het geval is 1,5 m tussen en geen quarantaine. Dan maar 3 dagen naar school ipv 5. Maar de school moet per 7 juni zonder 1,5 m afstand open met alle gevolgen van dien bij een besmetting. Het gaat hier om welgeteld 2 schoolweken dan.
     
  10. Amarens

    Amarens VIP lid

    24 dec 2009
    11.493
    3.765
    113
    Ja hier ook zo.
     
  11. suus1983

    suus1983 VIP lid

    10 okt 2006
    47.711
    32.572
    113
    Oh zo, ja dat snap ik wel. Hier gaat het ook misschien om 2 effectieve lesweken
     
    Amarens vindt dit leuk.
  12. Syane

    Syane VIP lid

    21 aug 2013
    11.397
    10.595
    113
    Maar die zelftesten zijn helemaal niet betrouwbaar. Dat vind ik zo raar aan dit beleid. Op diverse fora maar ook van nabij gehoord dat er zowel vals positieve als vals negatieve zijn. Dus wat heb je er dan aan?
     
  13. Linda86

    Linda86 VIP lid

    Dan heb je er inderdaad niks aan en is het zeker raar. Kun je net zo goed kop of munt gooien. Ik ging er bij mijn antwoord nog vanuit dat de testen in elk geval grotendeels betrouwbaar zijn.
     
    Syane vindt dit leuk.
  14. Syane

    Syane VIP lid

    21 aug 2013
    11.397
    10.595
    113
    Ja zo wordt het ook gezegd. Maar ik heb het echt dus al een paar keer meegemaakt dat het vals was. En beide kanten op. Vals positief is erg maar goed dan laat je je testen en blijkt dan dat het loos alarm was. Geeft natuurlijk wel allerlei gedoe en mogelijk gemiste lessen en weet ik het wat. Maar qua coronaverspreiding veel minder erg dan een vals negatief. Ik dacht zelf dat dat niet kon heb het van dichtbij meegemaakt. En dat is dus wel echt heel erg fout. Want zo denkt dus iemand veilig te zijn en geen anderen te kunnen besmetten en dat gebeurd dan dus juist wel.
     
  15. Gymgirl

    Gymgirl Fanatiek lid

    17 jan 2018
    1.847
    888
    113
    Vrouw
    Mijn zoon gaat nu sinds woensdag weer met de hele klas naar school. De eerste dag vond hij het wel erg druk. Hij moest echt wennen aan zoveel kinderen (en geluid). Maar gisteren ging het al beter. Hij vindt het wel leuk om de andere kinderen ook weer te zien. De test woensdagavond vond hij niet fijn. Hij heeft nog nooit een GGD test gehad (die veel dieper in je neus gaat) maar ook de zelftest vond hij niks.

    Hoe gaat het bij jullie?
     
  16. Musti1234

    Musti1234 Actief lid

    10 okt 2018
    326
    166
    43
    Heel fijn dat ze weer naar school mogen. En hoe zinloos het ook mag zijn die laatste paar weken (want hoe effectief zijn die nou aan het einde vh jaar?) vind ik het sociale aspect inmiddels nog belangrijker dan de lessen/toetsen etc. Mijn oudste doet het zo goed om gewoon contact te hebben met leeftijdsgenoten ipv dagen alleen achter de laptop.
     
  17. Syane

    Syane VIP lid

    21 aug 2013
    11.397
    10.595
    113
    Hier gaan ze morgen weer. Gewoon het normale lesrooster weer. Gelukkig wel. Ik ben er heel blij mee. Weg uit hun kamer en weg achter het scherm. Echt contact en echt les. Eindelijk!
     
  18. Anouk2005

    Anouk2005 VIP lid

    21 mrt 2012
    21.850
    15.170
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Hier blijft het half/ half.
    Een dagdeel fysiek en een dagdeel online.
    Mijn dochter vind het prima.
    Ze zit in een leuke groep en het loopt verder goed.

    mbt die zelftesten: een van onze huisartsen had een licht positieve zelftest, gedaan omdat ze een Corona positieve patient op het spreekuur heeft gezien.
    De PCR test is dus gewoon dik Negatief ;)
     
  19. Snoopy1979

    Snoopy1979 VIP lid

    8 okt 2006
    33.742
    6.923
    113
    Vrouw
    Brabant
    Hier zijn ze sinds vorige week weer helemaal naar school, nu nog 7 weken tot de vakantie, dus dat is nog best aardig wat tijd.

    Wij testen op zondagmiddag en op woensdagmiddag. Paar maanden geleden corona gehad dus de kans is niet groot dat ze het snel weer krijgt, maar ze vindt het geen probleem.
     
  20. Hopmarjanneke

    Hopmarjanneke VIP lid

    10 jul 2008
    13.507
    494
    83
    Vrouw
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    Wij hebben door de gehele situatie met lang thuis-onderwijs (Duitsland, van half december tot eind mei), absolute demotivatie en grote gaten in haar kennis voor de hoofdvakken Wiskunde (nog net 5,5 tussencijfer) en Duits (5) Met voor beide vakken nog een toets in het vooruitzicht en de bijkomende druk om die toetsen goed te MOETEN maken.... besloten dat we haar vrijwillig dit jaar laten overdoen. In de hoop dat dit een positieve uitwerking heeft op haar zelfvertrouwen en haar mondelinge vaardigheid....

    Zelf is ze van mening dat ze beter af is om een compleet nivo lager te gaan leren. Maar ja.... een 12 jarige......
     

Deel Deze Pagina